Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39472
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.นัฐจิรา บุศย์ดี-
dc.contributor.authorอัจฉรา ใจกล้าen_US
dc.date.accessioned2016-08-08T09:30:49Z-
dc.date.available2016-08-08T09:30:49Z-
dc.date.issued2015-03-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39472-
dc.description.abstractThe purpose of this independent study was to use hand-on activity to promote concepts on circles of Prathomsuksa 6 students, Anubanchun School, Phayao Province. The participants were 31 students studying Prathomsuksa 6/1 at Anubanchun School during the second semester of the 2014 academic year. Learning activities focused on learning by doing so that the students would receive real experiences from the activities. The activities were also comprised of documentation or answering questions, presentation, discussion, and self-conceptualization. The research instruments consisted of eight learning activities using hand-on activities to promote concepts on circles, students’ journal writing and mathematics concepts test of 7 items. The researcher collected data through all the instructional plans, during teaching, the researcher recorded the development of students’ conceptualization. After teaching all plans, students’ conceptualization was examined by using the mathematics concepts of circle. The data were analyzed by using frequency, percentage and descriptive analysis. The research findingsrevealed that 26 students (83.87%) of all students had higher score of the mathematics concept on circle than 60 percent.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการใช้กิจกรรมปฏิบัติเพื่อส่งเสริมการสร้างความคิดรวบยอด เรื่องรูปวงกลม ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนอนุบาลจุน (บ้านบัวสถาน) จังหวัดพะเยาen_US
dc.title.alternativeUsing Hands–on Activities to Promote Concepts on Circles of Prathom Suksa 6 Students, Anubanchun School, Phayao Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ที่จะศึกษาผลการใช้กิจกรรมปฏิบัติเพื่อส่งเสริม การสร้างความคิดรวบยอด เรื่อง รูปวงกลม ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนอนุบาลจุน (บ้านบัวสถาน) จังหวัดพะเยา กลุ่มที่ใช้ในการศึกษา คือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6/1 โรงเรียนอนุบาลจุน (บ้านบัวสถาน) ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2557 จำนวน 31 คน การจัดกิจกรรมการเรียนรู้เน้นกิจกรรมที่ให้นักเรียนลงมือปฏิบัติจริง เพื่อให้นักเรียนได้รับประสบการณ์ตรงจากการปฏิบัติกิจกรรม นักเรียนบันทึกผลหรือตอบคำถามในกิจกรรมแล้วนำเสนอ อภิปราย และหาข้อสรุปหรือความคิดรวบยอดด้วยตนเองจากการปฏิบัติกิจกรรม เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ ได้แก่ แผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ที่ใช้กิจกรรมปฏิบัติเพื่อส่งเสริมการสร้างความคิดรวบยอด เรื่อง รูปวงกลม จำนวน 8 แผน บันทึกการเรียนรู้ของนักเรียน บันทึกหลังการสอนของครู และแบบทดสอบวัดความคิดรวบยอด เรื่อง รูปวงกลม จำนวน 7 ข้อ ผู้วิจัยเก็บรวบรวมข้อมูลโดยดำเนินการสอนตามแผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ ระหว่างการสอนผู้วิจัยได้บันทึกข้อมูลเกี่ยวกับความคิดรวบยอดของนักเรียน หลังจากสอนครบทุกแผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้แล้วให้นักเรียนทำแบบทดสอบวัดความคิดรวบยอด เรื่อง รูปวงกลม และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าร้อยละและวิธีพรรณนาวิเคราะห์ผลการวิจัย พบว่า นักเรียนมีความคิดรวบยอด เรื่อง รูปวงกลม ผ่านเกณฑ์ร้อยละ 60 จำนวน 26 คน จากจำนวนนักเรียนทั้งหมด 31 คน คิดเป็นร้อยละ 83.87en_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)179.49 kBMicrosoft Word XMLView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract221.95 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS6.05 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.