Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/80049
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรัทยา แจ้งกระจ่าง-
dc.contributor.authorกฤตนน มหิทธาฤทธิไกรen_US
dc.date.accessioned2024-09-19T10:43:53Z-
dc.date.available2024-09-19T10:43:53Z-
dc.date.issued2024-07-25-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/80049-
dc.description.abstractThis study investigates the marketing mix factors influencing consumers in Chiang Mai Province when purchasing investment-linked insurance. The research is exploratory and employs a questionnaire as the primary data collection tool. Data were collected from a convenience sample of 400 participants and analyzed using descriptive statistics, including frequency, percentage, mean, and standard deviation. Comparative analysis based on demographic data was performed using inferential statistics such as t-test, ANOVA F-test, and Chi-Square Test. The study's findings reveal that the majority of the sample consists of women aged 31-40 years, most of whom are married and engaged in trading or business. They have a monthly income of over 50,001 THB. The majority of respondents showed interest in purchasing investment-linked insurance products from AIA Co., Ltd., with life insurance coverage ranging from 1,000,001 to 10,000,000 THB. The primary motivation for investing in these products is to mitigate the risk of death, with premiums that are lower than those of regular insurance policies. Most respondents preferred an investment period of 10-20 years, with an annual budget of over 90,001 THB. The importance of the marketing mix factors influencing consumer purchase decisions was found to be high overall, with the personnel factor being the most significant. Comparative analysis indicated that consumers with different ages and marital statuses place varying levels of importance on different aspects of the marketing mix. Additionally, their needs and necessities for purchasing investment-linked insurance products also differ significantly at the 0.05 level of statistical significance.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อผู้บริโภคในจังหวัดเชียงใหม่ในการซื้อประกันควบการลงทุนen_US
dc.title.alternativeMarketing mix affecting customers in Chiang Mai province towards purchasing unit linked insuranceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashประกันชีวิต-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashการลงทุน -- เชียงใหม่-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อผู้บริโภคในจังหวัดเชียงใหม่ในการซื้อประกันควบการลงทุน เป็นการวิจัยเชิงสำรวจโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือ เก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างด้วยการสุ่มตามความสะดวก จำนวน 400 คน วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และวิเคราะห์เปรียบเทียบจำแนกตามข้อมูลประชากรศาสตร์ใช้สถิติเชิงอ้างอิง ได้แก่ t-test ANOVA F-test และ Chi-Square Test ผลการศึกษา พบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นหญิง อายุ 31-40 ปี ส่วนใหญ่สถานภาพสมรส อาชีพค้าขาย/ธุรกิจส่วนตัว รายได้ต่อเดือน 50,001 บาท ขึ้นไป ความต้องการและความจำเป็นในการซื้อผลิตภัณฑ์ประกันควบการลงทุน พบว่า ส่วนใหญ่สนใจซื้อผลิตภัณฑ์ประกันควบการลงทุนจาก บริษัท เอไอเอ จำกัด ที่ความคุ้มครองด้วยทุนประกันชีวิต 1,000,001-10,000,000 บาท เป้าหมายในการลงทุนส่วนใหญ่เพื่อป้องกันความเสี่ยงในกรณีเสียชีวิตด้วยเบี้ยประกันที่ ถูกกว่าแบบประกันปกติ กำหนดระยะเวลาที่ต้องการลงทุนในผลิตภัณฑ์ประกันควบการลงทุนส่วนใหญ่อยู่ที่ 10-20 ปี งบประมาณ ปีละ 90,001 บาท ขึ้นไป ระดับความสำคัญของส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อผู้บริโภคในการซื้อผลิตภัณฑ์ประกันควบการลงทุน พบว่า ในภาพรวมสำคัญในระดับมาก โดยมีด้านบุคลากรสำคัญสูงกว่าทุกด้าน ผลการวิเคราะห์เปรียบเทียบเพื่อให้ทราบถึงส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อผู้บริโภคในจังหวัดเชียงใหม่ในการซื้อประกันควบการลงทุนของกลุ่มตัวอย่างที่มีอายุ และสถานภาพต่างกัน ให้ความสำคัญต่อส่วนประสมทางการตลาด ต่างกันและมีความต้องการและความจำเป็นในการซื้อผลิตภัณฑ์ประกันควบการลงทุนต่างกันที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05en_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
651532103-Kritanon Mahittharitthigrai.pdfแก้ไขชื่อไฟล์ใหม่3.29 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.