Please use this identifier to cite or link to this item:
http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79616
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | อรชร มณีสงฆ์ | - |
dc.contributor.author | อภิมุข ลี่อำนวยเจริญ | en_US |
dc.date.accessioned | 2024-07-04T01:35:33Z | - |
dc.date.available | 2024-07-04T01:35:33Z | - |
dc.date.issued | 2024-05-10 | - |
dc.identifier.uri | http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79616 | - |
dc.description.abstract | This quantitative research aimed to examine customer satisfaction with the service marketing mix of C2U Hotel, Uthai Thani. Data were collected using questionnaires from a convenience sample of 377 Thai customers who had used the hotel's services. The data were analyzed using descriptive statistics, including frequency, percentage, mean, and standard deviation, as well as multiple regression analysis to determine the factors influencing repeat usage and word-of-mouth recommendations. The study found that the majority of respondents were female, aged 31-40 years, working in company jobs, with an average monthly income of 20,000 baht or less, and mostly residing in the central region of Thailand. These customers preferred nature-based tourism. The primary motivation for choosing the hotel was room pricing, with most respondents having previously stayed at the hotel and deciding to return based on their own positive experiences. Overall customer satisfaction with the marketing mix was high. The satisfaction rankings from highest to lowest were as follows: personnel, process, distribution channels, price, product and service, and physical evidence. However, satisfaction with marketing promotion was moderate. The aspects of personnel, process, and physical evidence significantly influenced both repeat usage and word-of-mouth recommendations for C2U Hotel, Uthai Thani, at a 0.05 significance level. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | เชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ | en_US |
dc.title | ความพึงพอใจของลูกค้าที่มีต่อส่วนประสมการตลาดบริการของโรงแรมซีทูยู อุทัยธานี | en_US |
dc.title.alternative | Customer satisfaction towards service marketing mix of C2U hotel Uthai Thani | en_US |
dc.type | Independent Study (IS) | |
thailis.controlvocab.thash | โรงแรมซีทูยู (อุทัยธานี) | - |
thailis.controlvocab.thash | ความพอใจของผู้บริโภค -- อุทัยธานี | - |
thailis.controlvocab.thash | โรงแรม -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ | - |
thailis.controlvocab.thash | ความพอใจของผู้ใช้บริการ -- อุทัยธานี | - |
thesis.degree | master | en_US |
thesis.description.thaiAbstract | งานวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมการตลาดที่มีอิทธิพลในการซื้อชุดตรวจโรคภูมิคุ้มกันต้านตนเองของห้องปฏิบัติการทางการแพทย์ในประเทศไทย เก็บข้อมูลจากประชากรผู้มีส่วนเกี่ยวข้องในการจัดซื้อ ได้แก่ แพทย์ นักเทคนิคการแพทย์/นักวิทยาศาสตร์ที่เป็นหัวหน้าห้องปฏิบัติการทางการแพทย์ หรือผู้ใช้งานชุดตรวจโรคภูมิคุ้มกันต้านตนเอง และพนักงานฝ่ายจัดซื้อของโรงพยาบาลหรือศูนย์แล็บเอกชนข้างต้น จำนวน 20 แห่ง รวม 140 คน เครื่องมือที่ใช้เก็บรวบรวมข้อมูลเป็นแบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ตารางไขว้ และการวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว (One-Way ANOVA, F-test) โดยและเทียบรายคู่วีธีเชฟเฟ (Sheffe's Method) ผลการศึกษา พบว่า ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อขององค์กรในภาพรวมมีอิทธิพลในการซื้อชุดตรวจโรคภูมิคุ้มกันต้านตนเองของห้องปฏิบัติการทางการแพทย์ในประเทศไทย ภาพรวมอยู่ในระดับมาก ค่าเฉลี่ย 3.85 โดยรายด้านนั้นเรียงลำดับจากระดับอิทธิพลสูงสุด ได้แก่ ด้านความสัมพันธ์ระหว่างบุคคล ค่าเฉลี่ย 4.27 อยู่ในระดับมากที่สุด รองลงมาเป็นปัจจัยด้านองค์กรค่าเฉลี่ย 3.74 และปัจจัยด้านสภาพแวดล้อม ค่าเฉลี่ย 3.55 อยู่ในระดับมาก ส่วนปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดในภาพรวมมีอิทธิพลในการซื้อชุดตรวจโรคภูมิคุ้มกันต้านตนเองของห้องปฏิบัติการทางการแพทย์ในประเทศไทย พบว่า ภาพรวมอยู่ในระดับมาก ค่าเฉลี่ย 3.73 โดยรายด้านนั้นเรียงลำดับจากระดับอิทธิพลสูงสุด ได้แก่ ด้านบุคคล ค่าเฉลี่ย 4.46 อยู่ในระดับมากที่สุด รองลงมาเป็นด้านผลิตภัณฑ์ ค่าเฉลี่ย 4.12 ด้านกระบวนการให้บริการ ค่าเฉลี่ย 3.93 และด้านช่องทางจัดจำหน่าย ค่าเฉลี่ย 3.68 อยู่ในระดับมาก ส่วนด้านการส่งเสริมการตลาด ค่าเฉลี่ย 3.41 ด้านการสร้างและการนำเสนอลักษณะทางกายภาพ ค่าเฉลี่ย 3.29 และด้านราคา ค่าเฉลี่ย 3.05 อยู่ในระดับปานกลาง | en_US |
Appears in Collections: | BA: Independent Study (IS) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
651532160 อภิมุข ลี่อำนวยเจริญ.pdf | 2.47 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.