Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79421
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอดิศักดิ์ ธีรานุพัฒนา-
dc.contributor.authorอาริยา เมืองน้อยen_US
dc.date.accessioned2024-01-18T16:53:50Z-
dc.date.available2024-01-18T16:53:50Z-
dc.date.issued2566-09-01-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79421-
dc.description.abstractThis study aims to study online Marketing Mix factors that affected target customers of bread dough products. To study the target customers behavior of bread dough products to design an online marketing strategy for bread dough products. It is quantitative research. By using a questionnaire as a tool to collect data from a sample group of 200 target customers of bread dough products via online channels. Data were analyzed by using Descriptive Statistics, consisting of Frequency, Percentage, Mean, and Standard Deviation and Inference Analysis, consisting of t-test and F-test. The results of the study found that most of sample group were female, aged between 21-50 years old. Average monthly income ranges from less than 10,000 baht to 50,000 baht. Most of them hold a bachelor's degree level and single. Most working with government/government employees/state enterprises and employees of private companies. Most of the sample group gave reasons for their decision to purchase products online because of cheaper prices and had a variety of products to choose from. They were interested in ready-made bread dough that can be stored in the freezer which can be stored for 1 year. They trusted the products that had manufacturer details and ingredient information clearly on display and no need to have an FDA mark. Online Marketing Mix factors that affected the decision to purchase bread dough products was at a high level. The factor of maintaining Privacy had an average of 4.03, higher than other factors, followed by the Place factor, Promotion factor, Product factor, People factor and Price factor. In addition, it was found that the sample group under 30 years of age gave higher importance to online Marketing Mix factors than the sample group aged 31 years and over.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectส่วนประสมการตลาดออนไลน์en_US
dc.subjectผลิตภัณฑ์แป้งโดว์ขนมปังen_US
dc.subjectOnline Marketing Mixen_US
dc.subjectBread Dough Productsen_US
dc.titleส่วนประสมการตลาดออนไลน์สำหรับผลิตภัณฑ์แป้งโดว์ขนมปังen_US
dc.title.alternativeOnline marketing mix for bread dough productsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashแป้งโดขนมปัง -- การจัดซื้อ-
thailis.controlvocab.thashแป้งโดขนมปัง -- การตลาด-
thailis.controlvocab.thashแป้งทำขนม-
thailis.controlvocab.thashขนมปัง-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค-
thailis.controlvocab.thashการเลือกของผู้บริโภค-
thailis.controlvocab.thashการเลือกซื้อสินค้า-
thailis.controlvocab.thashการตลาดอินเทอร์เน็ต-
thailis.controlvocab.thashการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ที่มีผลต่อกลุ่มลูกค้าเป้าหมายผลิตภัณฑ์แป้งโดว์ขนมปัง ศึกษาพฤติกรรมผู้บริโภคของกลุ่มลูกค้าเป้าหมายผลิตภัณฑ์แป้งโดว์ขนมปัง เพื่อออกแบบกลยุทธ์การตลาดออนไลน์สำหรับผลิตภัณฑ์แป้งโดว์ขนมปัง เป็นงานวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล จากกลุ่มตัวอย่างลูกค้าเป้าหมายผลิตภัณฑ์แป้งโดว์ขนมปังผ่านช่องทางออนไลน์ จำนวน 200 คน วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์เชิงอ้างอิง ได้แก่ t-test และ F-test ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่าง ส่วนใหญ่เป็นหญิง อายุ 21-50 ปี รายได้เฉลี่ยต่อเดือนส่วนใหญ่อยู่ที่ต่ำกว่า 10,000 บาท ถึง 50,000 บาท การศึกษาส่วนใหญ่อยู่ในระดับปริญญาตรี สถานภาพโสด ส่วนใหญ่อาชีพรับราชการ/พนักงานราชการ/รัฐวิสาหกิจ และพนักงานบริษัทเอกชน กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่ให้เหตุผลประกอบการตัดสินใจซื้อสินค้าผ่านทางออนไลน์เนื่องจากราคา ถูกกว่า และมีสินค้ามีให้เลือกหลากหลาย มีความสนใจแป้งโดว์ขนมปังแบบสำเร็จตามการจัดเก็บแบบแป้งฟรีสซึ่งเก็บได้นาน 1 ปี ไว้วางใจผลิตภัณฑ์ที่แสดงข้อมูลผู้ผลิตและส่วนผสมในฉลากอย่างชัดเจน โดยไม่จำเป็นต้องมีเครื่องหมาย อย. ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อลิตภัณฑ์แป้งโดว์ขนมปัง อยู่ในระดับมาก โดยปัจจัยด้านการรักษาความเป็นส่วนตัว มีค่าเฉลี่ย 4.03 สูงกว่าปัจจัยอื่น รองลงมา ได้แก่ ปัจจัยด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยด้านการให้บริการส่วนบุคคล และปัจจัยด้านราคา นอกจากนี้ พบว่า ผู้มีอายุต่ำกว่า 30 ปี ให้ความสำคัญต่อปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์สูงกว่าผู้มีอายุ 31 ปีขึ้นไปen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631532144 อาริยา เมืองน้อย.pdf2.23 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.