Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79382
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorปิยพรรณ กลั่นกลิ่น-
dc.contributor.authorวิชชาวี รักประเสริฐสุขen_US
dc.date.accessioned2024-01-08T01:15:16Z-
dc.date.available2024-01-08T01:15:16Z-
dc.date.issued2566-10-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79382-
dc.description.abstractThe purpose of this study is to study expectation of Thai tourists towards service marketing mix of home stay services in new normal. A total of 400 samples were selected by quota sampling, namely Thai tourists who had used the service. and Thai tourists who had never used home stay services before the outbreak of the COVID-19 virus, 200 people per group, using a questionnaire. Analyzed using descriptive statistics; frequency percentage and mean average and inferential statistics; independent t-test and chi-square. The results of the study found that Thai tourists who had used the service and had never used the service after the outbreak of the COVID-19 virus. Most are female, aged 20 - 25 years, single status, have a bachelor's degree. Occupation of company employee the purpose of choosing to use the home stay services is to relax on holidays. Have the same confidence as before, receive information or search for information on accommodation types such as hotels. via the internet Choose to use the service during the weekends with your family. Decide to travel on your own and the cost of using accommodation services is 1,001 - 3,000 baht. In addition, it was found that Thai tourists who have used the service and have never used the service. They have high expectations regarding the service marketing mix in all 7 aspects, namely product, price, distribution channel. promotion-marketing, personnel, processes, and physical environment, and it was found that Thai tourists who have never used the service have different expectations regarding the personnel service market mix. with an average level of expectations greater than Thai tourists who have used the service in terms of service providers wearing masks to prevent cleanliness from the COVID-19 virus infection. Physical environment in terms of accommodation in the form of an accommodation and the bathroom is clean, hygienic, no stains, hair or sediment, free from garbage and insects.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความคาดหวังของนักท่องเที่ยวชาวไทยต่อส่วนประสมการตลาดบริการของที่พักประเภทโฮมสเตย์ในยุคความปรกติใหม่en_US
dc.title.alternativeExpectation of Thai tourists towards service marketing mix of home stay services in new normalen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashนักท่องเที่ยว -- ไทย-
thailis.controlvocab.thashที่พักนักท่องเที่ยว-
thailis.controlvocab.thashการตลาด -- ไทย-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความคาดหวังของนักท่องเที่ยวชาวไทยต่อส่วนประสมการตลาดบริการของที่พักประเภทโฮมสเตย์ในยุคความปรกติใหม่ เลือกกลุ่มตัวอย่างแบบโควตา ทั้งหมดจำนวน 400 ราย คือ นักท่องเที่ยวชาวไทยที่เคยใช้บริการ และนักท่องเที่ยวชาวไทยที่ไม่เคยใช้บริการที่พักประเภทโฮมสเตย์ก่อนการระบาดของโรคติดเชื้อไวรัสโควิด-19 กลุ่มละ 200 ราย โดยใช้แบบสอบถาม วิเคราะห์โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วยการแจกแจงความถี่ การหาค่าเฉลี่ย และการกระจายแบบร้อยละ และสถิติเชิงอนุมานโดยใช้สถิติการวิเคราะห์ Independent t-test และสถิติไคสแควร์ ผลการศึกษา พบว่านักท่องเที่ยวชาวไทยที่เคยใช้บริการ และไม่เคยใช้บริการส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 20 – 25 ปี มีสถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัท มีวัตถุประสงค์ที่เลือกใช้บริการที่พักประเภทโฮมสเตย์ คือ พักผ่อนในวันหยุด มีความเชื่อมั่นเท่าเดิม รับรู้ข้อมูล หรือหาข้อมูลที่พักประเภทโฮมสเตย์ ผ่านอินเทอร์เน็ต เลือกใช้บริการในช่วงวันหยุดเสาร์-อาทิตย์ กับครอบครัว ตัดสินใจท่องเที่ยวด้วยตัวเอง และค่าใช้จ่ายในการใช้บริการที่พักอยู่ที่ 1,001 – 3,000 บาท นอกจากนี้พบว่า นักท่องเที่ยวชาวไทยที่เคยใช้บริการ และไม่เคยใช้บริการมีคาดหวังในระดับมากต่อส่วนประสมการตลาดบริการในภาพรวมทั้ง 7 ด้าน ได้แก่ ผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย การส่งเสริม-การตลาด บุคลากร กระบวนการ และลักษณะทางกายภาพ และพบว่า นักท่องเที่ยวชาวไทยที่ไม่เคยใช้บริการมีความแตกต่างของความคาดหวังต่อส่วนประสมตลาดบริการด้านบุคลากร โดยมีค่าเฉลี่ยระดับความคาดหวังมากกว่า นักท่องเที่ยวชาวไทยที่เคยใช้บริการ ในด้านผู้ให้บริการสวมหน้ากากอนามัย เพื่อป้องกันความสะอาดของโรคติดเชื้อไวรัสโควิด-19 ด้านลักษณะทางกายภาพในด้านที่พักประเภทโฮมสเตย์ และห้องน้ำมีความสะอาด ถูกสุขลักษณะอนามัย ไม่มีคราบ เศษผม หรือตะกอน ภายในห้องน้ำ ปราศจากขยะ และแมลงมารบกวนen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)



Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.