Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79350
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรัท วินิจ-
dc.contributor.authorราชภัฏ พัฒนกุลen_US
dc.date.accessioned2024-01-02T16:23:25Z-
dc.date.available2024-01-02T16:23:25Z-
dc.date.issued2565-01-20-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79350-
dc.description.abstractThe independent study aimed to analyze the characteristics of customers in Mueang Chiang Mai District Towards purchasing T-shirts via Facebook and Instagram. A set of questionnaires was used as a tool to collect data from 300 respondents by using quota sampling method. Data were collected from 150 customers who bought I-shirts via Facebook and 150 customers who bought I-shirts via Instagram. Preliminary data analysis was applied by using descriptive statistics: frequency and percentage. Customer profile analysis derived from inferential statistic, i.e. chi-square test. The results revealed that demographic variables that could be used to describe the profile of customers who bought I-shirts via Facebook and Instagram included gender, age, status, education level, occupation, and average monthly income. In terms of T-shirt purchase behavior, there were variables that can be used to describe customer profile consisted of I-shirt style, type of clothing purchased with T-shirt, purchase price of T-shirt, online channel to buy I-shirts, time to buy T-shirt, the most influencing people to buy I-shirts, what drives the demand for I-shirts, media formats that stimulate demand for I-shirts, where to find more information about I-shirts, a reliable source for finding information on T-shirts, characteristics of comparing information before making decision to buy a T-shirt, T-shirt purchase decision behavior and satisfaction level after purchasing T-shirts.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการวิเคราะห์ลักษณะของลูกค้าในอำเภอเมืองเชียงใหม่ในการซื้อเสื้อยืดผ่านเฟซบุ๊กและอินสตาแกรมen_US
dc.title.alternativeProfile analysis of customer in Mueang Chiang Mai District towards purchasing T-shirts via Facebook and Instagramen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashเสื้อยืด -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashเสื้อยืด -- การจัดซื้อ-
thailis.controlvocab.thashการเลือกซื้อสินค้า-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashเฟซบุ๊ค-
thailis.controlvocab.thashอินสตาแกรม-
thailis.controlvocab.thashการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์-
thailis.controlvocab.thashการตลาดอินเทอร์เน็ต-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์ลักษณะของลูกค้าในอำเภอเมืองเชียงใหม่ในการ ซื้อเสื้อยืดผ่านเฟซบุ๊กและอินสตาแกรม ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง โดยใช้วิธีการเลือกตัวอย่างแบบโควตา 300 ราย แบ่งเป็นลูกค้าที่ซื้อเสื้อยืดผ่านเฟซบุ๊กจำนวน 150 ราย และลูกค้าที่ซื้อเสื้อยืดผ่านอินสตาแกรมจำนวน 150 ราย วิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วยค่าความถี่และค่าร้อยละ วิเคราะห์ลักษณะของลูกค้าโดยใช้สถิติเชิงอนุมาน คือ ค่าไคสแควร์ ผลการศึกษาพบว่า ตัวแปรด้านประชากรศาสตร์ที่สามารถนำมาจัดทำคำอธิบายลักษณะ ลูกค้าที่ซื้อเสื้อยืดผ่านเฟชบุ๊กและอินสตาแกรม ได้แก่ เพศ อายุ สถานภาพ ระดับการศึกษา อาชีพ และ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน ในส่วนของพฤติกรรมการซื้อเสื้อยืดมีตัวแปรที่สามารถจัดทำคำอธิบายลักษณะลูกค้า ได้แก่ ลักษณะเสื้อยืด ประเภทเสื้อผ้าที่ซื้อพร้อมกับเสื้อยืด ราคาเสื้อยืดต่อตัว ช่องทางออนไลน์ที่ซื้อเสื้อ ยืด ช่วงเวลาที่เลือกซื้อเสื้อยืด ผู้มีอิทธิพลต่อการซื้อเสื้อยืดมากที่สุด สิ่งกระตุ้นให้เกิดความต้องการเสื้อยืด มากที่สุด รูปแบบสื่อที่กระตุ้นให้เกิดความต้องการซื้อเสื้อยืด แหล่งค้นหาข้อมูลเพิ่มเดิมเกี่ยวกับเสื้อยืด แหล่งข้อมูลที่น่าเชื่อถือในการค้นหาข้อมูลเกี่ยวกับเสื้อยืด ลักษณะการเปรียบเทียบข้อมูลก่อนตัดสินใจซื้อ เสื้อยืด พฤติกรรมการตัดสินใจซื้อเสื้อยืด และรูปแบบการชำระเงิน ระดับความพึงพอใจหลังซื้อเสื้อยืดen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621532180 ราชภัฏ พัฒนกุล.pdf1.65 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.