Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79342
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนฤมล กิมภากรณ์-
dc.contributor.authorนัทธกาญจน์ ละอูมen_US
dc.date.accessioned2023-12-17T10:29:44Z-
dc.date.available2023-12-17T10:29:44Z-
dc.date.issued2023-10-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79342-
dc.description.abstractThe purpose of this study was to study Influencer of Augmented Reality Expectation of Cosmetic Brands in Online Channels Towards Purchase Intention Among Generation Y Consumers. The method of this study was based on quantitative Research. This study was survey research. The tool used to collect data was a closed-end questionnaire from 400 Generation Y consumers and using the convenience sampling method. The statistics used for data analysis were percentage, mean, standard and Multiple regression analysis. The results of the research were as follows: The majority were female between ages 27 to 31 years old, were employee in companies, have income between 20,001 to 30,000 baht per month and graduated with a bachelor's degree. They had frequency of purchasing cosmetics is 3-4 times per 6 months and most of them purchase lipstick through online channels. Generation Y consumers had the high level of Augmented Reality Expectation of Cosmetic Brands in Online Channels. Especially Functional Value and Convenient Value were highest level. For the results of hypothesis testing, it was found Augmented Reality Expectation of Cosmetic Brands in Online Channels had 3 dimensions affect the intention to purchase of generation Y consumers at the level of 0.05 and Emotional Value has the greatest impact, followed by Convenient Value and Functional Value.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleอิทธิพลของความคาดหวังต่อความเป็นจริงเสริมในช่องทางออนไลน์ของแบรนด์เครื่องสำอางที่มีต่อความต้ังใจซื้อของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายen_US
dc.title.alternativeInfluence of augmented reality expectation of cosmetic brands in online channels towards purchase intention among generation Y consumersen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashเครื่องสำอาง-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค-
thailis.controlvocab.thashอิทธิพล (จิตวิทยา)-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาฉบับน้ีมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของความคาดหวังต่อความเป็นจริงเสริมในช่องทางออนไลน์ของแบรนดเ์ครื่องสำอางที่มีต่อความตั้งใจซื้อของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายผ่านการเก็บรวบรวมข้อมูลแบบสอบถามออนไลน์จากผู้บริโภคเจเนอเรชันวายจำนวน 400 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบอาศัยความสะดวก (Convenience Sampling) สำหรับเครื่องมือที่ใช้ในการวิเคราะห์ คือ สมการถดถอยพหุคูณ (MultipleRegression) เพื่อทดสอบสมมติฐานความสัมพันธ์ระหว่างกลุ่มตัวแปร จากการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 27 - 31 ปี ทำอาชีพเป็นพนักงานเอกชนมีรายได้อยู่ระหว่าง 20,001 – 30,000 บาท จบการศึกษาระดับปริญญาตรีและมีความถี่ในการซื้อเครื่องสำอางอยู่ท่ี 3 - 4 คร้ัง ภายใน 6 เดือน โดยจะซื้อเครื่องสำอางประเภทลิปสติกผ่านช่องทางออนไลน์มากที่สุด ผู้ตอบแบบสอบถามมีความคาดหวังในเทคโนโลยีความเป็นจริงเสริมอยู่ในระดับมาก โดยคาดหวังในด้านการใช้งานและด้านความสะดวกมากที่สุด ผลการวิเคราะห์สมมติฐาน พบว่า ความคาดหวังต่อความเป็นจริงเสริมในช่องทางออนไลน์ของแบรนด์เครื่องสำอางทั้ง 3 องค์ประกอบส่งผลต่อความตั้งใจซื้อของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 ในด้านอารมณ์ ด้านความสะดวก และด้านการใช้งาน ตามลำดับen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631532008-Nattakarn La-um.pdf2.06 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.