Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79341
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนฤมล กิมภากรณ์-
dc.contributor.authorจิราพร เกลาเกลี้ยงen_US
dc.date.accessioned2023-12-17T10:24:51Z-
dc.date.available2023-12-17T10:24:51Z-
dc.date.issued2023-10-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79341-
dc.description.abstractAn independent study on Influence of Online Channel Influencers Towards Electric Vehicle Brand Trust. Collected data from 400 respondents interested in electric cars, studied them with descriptive statistics and tested for differences using t-test and One-Way Anova statistics. In addition, it was used to find the correlation value using the Regression method. The study found that Most of the respondents were female, aged 22 to 25. The five most influential personality traits were recognized as being influential, affinity, expertise, popularity and experience respectively. Trust in the electric car brand presented by influencers found that overall trust level was scored. When classified by brand origin, it was found that the perception of influencer characteristics was different in personality and popularity. European-originated brands have a higher level of awareness than American and Asian-originated brands. Influence of Online Channel Influencers Towards Electric Vehicle Brand Trust. There are three characteristics that influence brand trust: personality and modern information. Provide honest, reasonable, and reliable information. Professional knowledge includes: Proficient in modern technology, able to provide in-depth advice, excellent thought leaders, and fan relationships. Always respect followers and better meet the needs of customers. Women are more conscious than men in all aspects.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleอิทธิพลของผู้ทรงอิทธิพลผ่านช่องทางออนไลน์ที่มีต่อความไว้วางใจในแบรนด์รถยนต์ไฟฟ้าen_US
dc.title.alternativeInfluence of online channel influencers towards electric vehicle brand trusten_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.thashรถยนต์ไฟฟ้า-
thailis.controlvocab.thashความไว้วางใจ-
thailis.controlvocab.thashอิทธิพล (จิตวิทยา)-
thailis.controlvocab.thashการตลาดอินเทอร์เน็ต-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าอิสระเรื่อง อิทธิพลของผู้ทรงอิทธิพลผ่านช่องทางออนไลน์ที่มีต่อความไว้วางใจใน แบรนด์รถยนต์ไฟฟ้า เก็บข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างที่มีความสนใจในรถยนต์ไฟฟ้าและชื่นชอบการรับชม รับฟังผู้ทรงอิทธิพลในวงการรถยนต์ไฟฟ้า จำนวน 400 คน วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติพรรณนา และสถิติเชิงทดสอบหาความแตกต่างโดยใช้สถิติ t-test และ One-Way Anova อีกทั้งได้ใช้การหาค่าความสัมพันธ์โดยใช้วิธี Regression ผลการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนมากเป็นเพศหญิง ช่วงอายุที่มากที่สุด 22-25 ปี ผลการรับรู้คุณลักษณะของผู้ทรงอิทธิพลทั้ง 5 ด้านอยู่ในระดับมาก คือ ด้านบุคลิกภาพผู้ทรงอิทธิพล ด้านความสัมพันธ์กับแฟนเพจ ด้านความเชี่ยวชาญ ด้านความโด่งดัง และด้านประสบการณ์ตามลำดับ ด้านความไว้วางใจ (Trust) ใน แบรนด์รถยนต์ไฟฟ้าที่ผู้ทรงอิทธิพลนำเสนอ พบว่า ระดับความไว้วางใจ โดยรวมอยู่ในระดับคะแนนมาก เมื่อจำแนกตามแหล่งกำเนิดแบรนด์ พบว่า การรับรู้คุณลักษณะของผู้ทรงอิทธิพลมีความแตกต่างในด้านบุคลิกภาพของผู้ทรงอิทธิพล (Personality) และด้านความโด่งดัง (Popularity) โดยแบรนด์ที่มีแหล่งกำเนิดจากยุโรปมีระดับการรับรู้ที่มากกว่าแบรนด์ที่มีแหล่งกำเนิดจากอเมริกาและเอเชีย คุณลักษณะของผู้ทรงอิทธิพลที่มีผลต่อความไว้วางใจในแบรนด์มี 3 คุณลักษณะ ได้แก่ ด้านบุคลิกภาพ (Personality) คือ การให้ข้อมูลที่ทันสมัย การให้ข้อมูลอย่างตรงไปตรงมา การให้ข้อมูลที่เป็นเหตุเป็นผล น่าเชื่อถือ ด้านความเชี่ยวชาญ (Expertise) คือ การเชี่ยวชาญด้านเทคโนโลยีสมัยใหม่เป็นอย่างดี สามารถให้ข้อแนะนำเชิงลึก มีผู้นำความคิดได้ดี และ ความสัมพันธ์กับแฟนเพจ (Affinity) คือ การให้เกียรติผู้ติดตามเสมอ การเข้าถึงความต้องกรของลูกค้าได้ดี โดยที่กลุ่มเพศหญิงมีการรับรู้มากกว่าเพศชายในทุกด้านen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631532107-Chiraporn Klaokliang.pdf31.27 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.