Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79283
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorปิยพรรณ กลั่นกลิ่น-
dc.contributor.authorเพ็ญพิชชา วงษาแก้วen_US
dc.date.accessioned2023-12-11T16:35:10Z-
dc.date.available2023-12-11T16:35:10Z-
dc.date.issued2566-10-31-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79283-
dc.description.abstractThis study aimed to explore the behavior of Generation Y towards purchasing products for dog. A total of 400 respondents were chosen using a quota sampling method through online questionnaires. The data were analyzed using descriptive statistics, including frequency, percentage, and mean, as well as inferential statistics, including Chi-square, and t-test.The results of the study revealed that the majority of respondents were single. Bachelor's degree level Occupation: Private company employee Average monthly income 10,000 - 20,000 baht, lives in a single house, raises 1 dog. The type of product most often purchased is dog food. Buy products for dogs on average 1 - 2 times per month. With purchase costs of less than 1,000 baht per month, there are no limits to your opportunities to purchase products for dogs. Choose to buy through online platform stores such as Shopee/Lazada most often, knowing about products for dogs through online social sources. And the people who influence purchasing decisions are online communities as well. When analyzing the relationship using the chi-square statistic, it was found that behaviors that had a relationship with purchasing dog products were classified by gender. Significantly includes the types of products chosen to purchase and people who help make purchasing decisions for behaviors that are related on purchasing products for dogs classified by age, including purchasing opportunities The importance of choosing to buy and information sources to learn about products for dogs Factors. The online marketing mix that affect the behavior of Generation Y in choosing products for dogs. When analyzing the differences between the male and female groups, it was found that the main factors that were significantly different were products. and distribution When analyzing the differences between ages 25 - 32 years and ages 33 - 40 years, it was found that the main factors that were significantly different were distribution. and privacy protection.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectสินค้าสำหรับสุนัขen_US
dc.titleพฤติกรรมของเจเนอเรชันวายในการเลือกซื้อสินค้าสำหรับสุนัขen_US
dc.title.alternativeBehavior of generation Y towards purchasing products for dogsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashสุนัข -- การเลี้ยง-
thailis.controlvocab.thashสัตว์เลี้ยง -- การตลาด-
thailis.controlvocab.thashผู้บริโภค -- การตัดสินใจ-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค-
thailis.controlvocab.thashการเลือกซื้อสินค้า-
thailis.controlvocab.thashการตลาดอินเทอร์เน็ต-
thailis.controlvocab.thashการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์-
thailis.controlvocab.thashเจนเนอเรชันวาย-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมของเจเนอเรชันวายในการเลือกซื้อสินค้าสำหรับสุนัข เลือกตัวอย่างแบบโควตา จำนวน 400 ราย โดยใช้ข้อมูลจากแบบสอบถามออนไลน์ วิเคระห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ ไคสแควร์ และt - test ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีสถานภาพโสด ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,000 – 20,000 บาท อาศัยในบ้านเดี่ยว เลี้ยงสุนัข 1 ตัว ประเภทสินค้าที่ซื้อบ่อยที่สุด คือ อาหารสุนัข ซื้อสินค้าสำหรับสุนัขเฉลี่ยต่อครั้ง 1 – 2 ครั้งต่อเดือน ค่าใช้จ่ายในการซื้อน้อยกว่า 1,000 บาทต่อเดือน ไม่จำกัดโอกาสในการเลือกซื้อสินค้าสำหรับสุนัข เลือกซื้อผ่านร้านค้าประเภทแพลตฟอร์มออนไลน์ เช่น Shopee/Lazada บ่อยที่สุด โดยรู้จักสินค้าสำหรับสุนัขผ่านแหล่งสังคมออนไลน์ และบุคคลที่มีอิทธิพลในการตัดสินใจซื้อ คือ สังคมออนไลน์เช่นกัน โดยเมื่อทำการวิเคราะห์ความสัมพันธ์ด้วยค่าสถิติไคสแควร์ พบว่า พฤติกรรมที่มีความสัมพันธ์ในการเลือกซื้อสินค้าสำหรับสุนัขจำแนกตามเพศ อย่างมีนัยสำคัญ ได้แก่ ประเภทสินค้าที่เลือกซื้อ และบุคคลที่มีส่วนช่วยในการตัดสินใจซื้อ สำหรับพฤติกรรมที่มีความสัมพันธ์ ต่อการเลือกซื้อสินค้าสำหรับสุนัขจำแนกตามช่วงอายุ ได้แก่ โอกาสในการซื้อ ความสำคัญในการเลือกซื้อ และแหล่งข้อมูลที่ทำให้รู้จักสินค้าสำหรับสุนัข ปัจจัยส่วนประสมการตลาดออนไลน์ที่มีผลต่อพฤติกรรมของเจเนอเรชันวายในการเลือกซื้อสินค้าสำหรับสุนัข เมื่อวิเคราะห์ความแตกต่างระหว่างกลุ่มเพศชาย และเพศหญิง พบว่า ปัจจัยหลักที่มีความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญ ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ และด้านการจัดจำหน่าย เมื่อวิเคราะห์ความแตกต่างระหว่างช่วงอายุ 25 – 32 ปี และอายุ 33 – 40 ปี พบว่า ปัจจัยหลักที่มีความแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญ ได้แก่ ด้านการจัดจำหน่าย และด้านการรักษาความเป็นส่วนตัวen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
เพ็ญพิชชา วงษาแก้ว 631532011.pdf2.65 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.