Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79274
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorปิยพรรณ กลั่นกลิ่น-
dc.contributor.authorพอชม นิบุญนีระนาen_US
dc.date.accessioned2023-12-09T04:37:58Z-
dc.date.available2023-12-09T04:37:58Z-
dc.date.issued2023-10-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79274-
dc.description.abstractThe purpose of this independent study is to study and compare of consumer behaviors towards purchasing cat food product between online and offline channels. An online survey is employed for data collection, utilizing a sample population of 400 responders. The statistical methods used for data analysis include descriptive statistics; frequency, percentages, mean, independent sample t-test, and Chi-Square test. The study's findings reveal that the majority of survey respondents are female, aged between 20-30 years, hold a bachelor's degree, are single, employee work as in the private sector, with an average monthly income of 10,001 – 20,000 Baht. They reside in single-family homes and own one cat. An examination of cat food purchasing behavior through both online and offline channels reveals that that respondents who use online channels prefer to purchase dry cat food, premium-grade quality, Royal Canin being the most commonly purchased brand. Shopee and Lazada are the most popular online marketplaces. Lover influence purchasing decisions. Respondents who use offline channels prefer to purchase dry cat food, standardgrade quality, Me-O being the most purchased brand. Pet Shops are the most popular offline channel. Family or relatives influence purchasing decisions. For the results of test using chi-square, it was found that consumer behavior in choosing cat food is related to the purchasing channel. The variables that show a significant relationship include the quality of the chosen cat food, the most frequently purchased cat food brand, the most important factor in choosing cat food each time, sources of information about cat food, opportunities that lead to cat food purchases, frequency of cat food purchases per month, average monthly expenditure on cat food, and individuals involved in the decision-making process for cat food purchases. The t-test analysis comparing the opinions of marketing component levels in choosing cat food between online and offline channels revealed significant differences in product factors, pricing, and marketing promotion.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการเปรียบเทียบพฤติกรรมผู้บริโภคต่อการเลือกซื้ออาหารแมวระหว่างช่องทางออนไลน์และออฟไลน์en_US
dc.title.alternativeComparison of consumer behavior towards purchasing cat food products via online and offline channelsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค-
thailis.controlvocab.thashแมว -- อาหาร-
thailis.controlvocab.thashการเลือกซื้อสินค้า-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเปรียบเทียบพฤติกรรมผู้บริโภคต่อการเลือกซื้อ อาหารแมวระหว่างช่องทางออนไลน์และออฟ ไลน์ โดยใช้แบบสอบถามออนไลน์ในการเก็บข้อมูล ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาจำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ สถิติเชิงพรรณนา ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ไคสแควร์และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การทดสอบความแตกต่างของค่าเฉลี่ย ผลจากการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 20-30 ปี การศึกษา ระดับปริญญาตรี สถานภาพ โสด อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001 - 20,000 บาท ลักษณะที่อยู่อาศัยเป็นบ้านเดี่ยว มีแมวที่ลี้ยงอยู่จำนวน 1 ตัว เมื่อศึกษาพฤติกรรมการเลือกซื้อ อาหารแมวระหว่างช่องทางออนไลน์และออฟไลน์ของผู้ตอบแบบสอบถามพบว่า ผู้ตอบ แบบสอบถามที่เลือกซื้ออาหารแมวผ่านช่องทางออนไลน์นิยมซื้ออาหารแมวประเภทอาหารแบบแห้ง (อาหารเม็ด) โดยเลือกซื้ออาหารแมวคุณภาพเกรดพรีเมี่ยม แบรนด์ที่ซื้อบ่อยที่สุดคือ ไรยัล คานิน (Royal canin) ร้านค้าที่ซื้อบ่อยที่สุดคือ Shopee/Lazada และบุคคลที่มีส่วนช่วยในการตัดสินใจซื้อคือ คนรัก ส่วนผู้ตอบแบบสอบถามที่เลือกซื้ออาหารแมวผ่านช่องทางออฟไลน์นิยมซื้ออาหารแมว ประเภทอาหารแบบแห้ง (อาหารเม็ด) โดยเลือกซื้ออาหารแมวสำเร็จรูปมาตรฐาน แบรนด์ที่ซื้อบ่อย ที่สุดคือมีโอ (Me-0) ประเภทร้านค้าที่ซื้อบ่อยที่สุดคือ ร้านอาหารสัตว์ (Pet Shop) และบุคคลที่มีส่วน ช่วยในการตัดสินใจซื้อคือครอบครัวหรือญาติ โดยเมื่อทดสอบความสัมพันธ์ด้วยค่าสถิติไคสแควร์ พบว่า พฤติกรรมของผู้บริโภคในการเลือกซื้ออาหารแมวที่มีความสัมพันธ์กับช่องทางการซื้อ คือ คุณภาพอาหารแมวที่เลือกซื้อ อาหารแมวแบรนค์ที่ซื้อบ่อยที่สุด เรื่องที่ให้ความสำคัญมากที่สุดในการ เลือกซื้ออาหารแมวแต่ละครั้ง แหล่งข้อมูลที่ทำให้รู้จักอาหารแมว โอกาสที่ทำให้ซื้ออาหารแมว ความถี่ในการซื้ออาหารแมวต่อเดือน ค่าใช้จ่ายโดยเฉลี่ยต่อเดือนในการซื้ออาหารแมว และบุคคลที่มี ส่วนช่วยในการตัดสินใจซื้ออาหารแมว จากการวิเคราะห์เปรียบเทียบความแตกต่างของค่าเฉลี่ยระหว่างระดับความคิดเห็นของส่วน ประสมการตลาดในการเลือกซื้ออาหารแมวของช่องทางออนไลน์และออฟไลน์ พบว่ามีความแตกต่าง กันในปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา และด้านการส่งเสริมการตลาดen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631532122-พอชม นิบุญนีระนา.pdf2.03 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.