Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79262
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนิยตา กาวีวงศ์-
dc.contributor.authorกฤตพร พิมปภาวิชญ์en_US
dc.date.accessioned2023-12-06T09:55:25Z-
dc.date.available2023-12-06T09:55:25Z-
dc.date.issued2023-10-11-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79262-
dc.description.abstractThis independent study was aimed at studying the marketing mix of services affecting services of H.T. Property Management Company Limited Chiang Mai Province, by using questionnaires as the tool to collect data from 385 samples of customers, 254 people classified as Thai customers and 131 people classified as foreign customers, and then data analysis was carried out by applying descriptive statistics frequency percentage mean and inferential statistic such as t-test and Multiple Regression. The results of the study discovered that the majority of customers who come to use the services are Thai people. They were single with Bachelor’s Degree as self-employed and average monthly income between 35,001-55,000 Baht. The most frequently rented real estate type is condominium. The rental price is less than 20,000 Baht. Consumers receive company information directly from the company. Most of group of customers have used services for 1-3 years and customers will recommend this company to others after using services The results of comparing the average levels of importance of the marketing mix of services affecting of H.T. Property Management Company Limited Chiang Mai Province. Classified by nationality the results found that there were differences in some sub-factors of product price place promotion people process and physical evidence.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleส่วนประสมการตลาดที่มีผลต่อบริการของบริษัทเอชที พร็อพเพอร์ตี้ แมเนจเม้นท์ จำกัดen_US
dc.title.alternativeMarketing mix affecting services of H.T. Property Management Company Limiteden_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashการตลาด-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค-
thailis.controlvocab.thashนายหน้าขายอสังหาริมทรัพย์-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อการบริการของ บริษัท เอชที พร็อพเพอร์ตี้ แมเนจเม้นท์ จำกัด จังหวัดเชียงใหม่ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจำนวน 385 รายจากกลุ่มผู้มาใช้บริการชาวไทย 254 ราย และกลุ่มผู้ใช้บริการชาวต่างชาติ 131 ราย โดยมีการวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ซึ่งได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ t-test และสมการถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษาค้นพบว่ากลุ่มลูกค้าที่มาใช้บริการส่วนใหญ่เป็นชาวไทย เพศหญิง สถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพธุรกิจส่วนตัวและมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนอยู่ที่ 35,001-55,000 บาท ประเภทอสังหาริมทรัพย์ที่มีการเช่ามากที่สุด คือ คอนโดมิเนียม ราคาที่เช่านั้นต่ำกว่า 20,000 บาท กลุ่มผู้ใช้บริการได้รับข้อมูลของบริษัทจากบริษัทโดยตรง โดยส่วนมากกลุ่มผู้ใช้บริการใช้บริการมาแล้ว 1-3 ปี และจะมีการแนะนำบอกต่อหลังจากการใช้บริการ ผลการเปรียบเทียบค่าเฉลี่ยระดับความสำคัญของส่วนประสมทางการตลาดบริการที่มีผลต่อการบริการของบริษัท เอชที พร็อพเพอร์ตี้ แมเนจเม้นท์ จำกัด จังหวัดเชียงใหม่ จำแนกตามสัญชาติ พบว่ามีความแตกต่างกันในบางปัจจัยย่อยด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านการจัดจำหน่าย ด้านส่งเสริมทางการตลาด ด้านบุคลากร ด้านกระบวนการให้บริการ และด้านสิ่งแวดล้อมทางกายภาพen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)



Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.