Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79239
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอรชร มณีสงฆ์-
dc.contributor.authorพัดชา วงศ์ยิ้มย่องen_US
dc.date.accessioned2023-12-03T03:45:13Z-
dc.date.available2023-12-03T03:45:13Z-
dc.date.issued2023-10-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79239-
dc.description.abstractThis study aims to study service marketing mix influencing customers towards purchasing main class condominium in Mueang Chiang Mai District throughout the concept of service marketing mix. The data were collected online from 400 participants who have purchased main class condominium in Mueang Chiang Mai District during the year of 2020 to 2022 and were analyzed by utilizing descriptive statistics, One-way analysis of variance (ANOVA) and the Least Significant Difference (LSD) test with pair-wise comparison at 0.05 found. The study result revealed that the majority of participants were female, aged between 23 to 39 years old, living or working in Chiangmai intend to purchase one bedroom condominium within the size of 46 to 55 sq.m as well as an approximate budget of 2-3 million baht for living and investment. Service marketing mix influenced participants toward purchasing main class condominium in Mueang Chiang Mai District in all factors. The highest influenced factors comprise physical evidence, people, product and price along with high influenced factors comprise place, process and promotion. Concerning the standard deviation analysis of service marketing mix influencing customers towards purchasing main class condominium in Mueang Chiang Mai District, there was so significant difference between gender and monthly income but statistically significant in some factors.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleส่วนประสมการตลาดบริการที่มีอิทธิพลต่อผู้บริโภคในการซื้อคอนโดมิเนียมระดับกลางในอำเภอเมืองเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeService marketing mix influencing customers towards purchasing main class condominium in Mueang Chiang Mai districten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashการตลาด-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashอาคารชุด -- เชียงใหม่-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาส่วนประสมการตลาดบริการที่มีอิทธิพลต่อผู้บริโภคในการตัดสินใจซื้อคอนโดมิเนียมระดับกลางในอำเภอเมืองเชียงใหม่ใช้แนวคิดส่วนประสมทางการตลาดบริการ กลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้ที่เคยซื้อคอนโดมิเนียมระดับกลางในอำเภอเมืองเชียงใหม่ ตั้งแต่ปี พ.ศ. 2563-2565 จำนวน 400 ตัวอย่าง เลือกกลุ่มตัวอย่างแบบตามสะดวก ใช้แบบสอบถามออนไลน์ วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา และ สถิติเชิงอนุมาน ทำการทดสอบความแตกต่างรายคู่ โดยวิธี Least Significant Difference ที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ผลการศึกษาพบว่าผู้ซื้อส่วนมากได้แก่ เพศหญิง อายุ 23-39ปี อาศัยหรือทำงานในเชียงใหม่ เลือกซื้อห้องชุด 1 ห้องนอน ขนาด46-55ตารางเมตร เพื่ออาศัยและลงทุนขายต่อ งบประมาณ 2-3 ล้านบาท ปัจจัยส่วนประสมการตลาดบริการทั้งหมดมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อ ปัจจัยที่มีอิทธิพลระดับมากที่สุด ได้แก่ ด้านกายภาพ ด้านบุคคล ด้านผลิตภัณฑ์ และด้านราคา ปัจจัยที่มีอิทธิพลระดับมาก ได้แก่ ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านกระบวนการให้บริการ และด้านการส่งเสริมการขาย ผลการวิเคราะห์ความแตกต่างของค่าเฉลี่ยส่วนประสมทางการตลาดบริการในการตัดสินใจซื้อจำแนกตามอายุส่วนประสมการตลาดบริการมีอิทธิพลไม่แตกต่างกัน จำแนกตามเพศและรายได้เฉลี่ยต่อเดือนพบว่าแตกต่างกันในบางปัจจัยen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)



Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.