Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79140
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorWilailak Saraithong-
dc.contributor.authorJetiphat Piamchamratkulen_US
dc.date.accessioned2023-11-06T01:36:39Z-
dc.date.available2023-11-06T01:36:39Z-
dc.date.issued2017-08-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79140-
dc.description.abstractThis independent study aims to examine the aspects of post-colonialism and three main aspect of post-colonial theory in the video game Assassin's Creed IIl. The researcher has employed three main aspects of post-colonial theory described in the book The Empire Writes Back by Ashcroft et al as tools in order to examine the events and language portrayed in the video game. Furthermore, the researcher has also employed the film analysis theory discussed in the book The Art of Watching Films by Joseph M. Boggs in order to analyze the cinematic scenes in the video game. This research study contends that the storyline of the video game reflects the characteristics of the three main aspects of post-colonial theory: 1) reclaiming spaces and places by emphasizing the relationship between the colonizers and the colonized in the roles of the oppressor and the oppressed. The oppressed people counteract to the oppressors as a way to reclaim their land and their connection to the land through both direct and indirect methods, 2) asserting cultural integrity by promoting the pride and morality of the indigenous people through costumes and through their perspectives to counteract the misrepresentations fabricated by the colonizers during the colonial period, and 3) revising history by recounting the experiences and struggles undertaken by the indigenous people during the Revolutionary War. Each aspect is analyzed and categorized into three categories: 1) characters, 2) language, and 3) action and behavior. Notably, the video game Assassin's Creed IIl employs specific techniques used in film-making to assist in emphasizing these aspects such as through the use of characterization by choice of name or characterization by appearance. The makers of this video game have also employed specific camera techniques to achieve certain cinematic objectives.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleAspects of postcolonialism in the video game Assassin’s Creed IIIen_US
dc.title.alternativeลักษณะหลังอาณานิคมในวิดีโอเกม แอสแซสซิน ครีด 3en_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.lcshVideo games-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาลักษณะของแนวคิดหลังอาณานิคมและลักษณะหลักทั้งสามลักษณะของทฤษฎีแนวคิดหลังชุดอาณานิคมในวิดีโอเกม แอสแซสซินครีค 3 ผู้วิจัยได้ใช้ลักษณะหลักสามลักษณะของทฤษฎีแนวคิดหลังยุคอาณานิคมซึ่งถูกกล่าวไว้ในหนังสือ The Empire Writes Back โดย แอชครอฟ์และคณะเป็นเครื่องมือในการศึกษาเหตุการณ์และภาษาซึ่งถูกแสดงภายในวิดีโอเกม ทั้งนี้ผู้วิจัยยังได้ใช้ทฤษฎีการวิเคราะห์ภาพยนตร์จากหนังสือ The Art of Watching Films โดย โจเซฟ เอ็ม บอคส์ในการวิเคราะห์ฉากภาพยนตร์ภายในวิดีโอเกมด้วยการศึกษาค้นคว้านี้กล่าวถึงเรื่องราวของวิดีโอเกมซึ่งสะท้อนถึงลักษณะหลักทั้งสามลักษณะของทฤษฎีแนวคิดหลังยุคอาณานิคมอันได้แก่ 1) การทวงคืนพื้นที่และสถานที่ โดยการย้ำถึงความสัมพันธ์ระหว่างผู้ล่าอาณานิคมและผู้ถูกล่อาณานิคมในบทบาทของผู้กดขี่และผู้ถูกกดขี่ ผู้ถูกกดขี่ได้ตอบโต้ผู้กดขี่ โดยการทวงคืนดินแดนของตนเองและความเชื่อมโยงของตนเองกับดินแดนผ่านวิธีการทั้งตามตรงและทางอ้อม 2) การสอดแทรกความดีงามทางวัฒนธรรมโดยการนำเสนอความภาคภูมิใจและศีลธรรมของคนพื้นเมืองผ่านเครื่องแต่งกายและแนวคิดเพื่อตอบการบิดเบือนความจริงที่สร้างขึ้นโดยผู้ล่าอาณานิคมในระหว่างยุคล่าอาณานิคม และ 3) การแก้ไขประวัติศาสตร์โดยการเล่าถึงความลำบากของคนพื้นเมืองในช่วงระหว่างสงครามปฏิวัติโดยแต่ละลักษณะได้ถูกวิเคราะห์และจัดแยกหมวดหมู่ออกเป็นสามหมวดหมู่ได้แก่ 1) ตัวละคร 2) ภาษา และ 3) การกระทำและพฤติกรรม นอกจากนี้ วิดีโอเกมแอซแซสซิน ครีด 3 ได้ใช้เทคนิคการสร้างภาพยนตร์เพื่อช่วยในการเน้นย้ำลักษณะต่างๆ เช่น การใช้เทคนิคการตั้งชื่อตัวละคร หรือการสร้างลักษณะตัวละคร ผู้สร้างวิดีโอเกมยังได้ใช้เทคนิคมุมกล้องเพื่อให้บรรลุถึงวัตถุประสงค์ทางภาพยนตร์ด้วยen_US
Appears in Collections:HUMAN: Independent Study (IS)



Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.