Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79070
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorเขมกร ไชยประสิทธิ์-
dc.contributor.authorนิพนธ์ ปัญณะวิชัยen_US
dc.date.accessioned2023-10-17T00:59:40Z-
dc.date.available2023-10-17T00:59:40Z-
dc.date.issued2566-07-13-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79070-
dc.description.abstractThis study aims to explore the design of services for Thai boxing gyms in Mueang Chiang Mai District using qualitative research methods. It seeks to identify the appropriate service design elements for these gyms, along with the seven marketing mix factors influencing customers' decisions to use their services. Data was collected from service users through interviews, involving 17 participants, as well as from Thai boxing gym operators through interviews with two operators. The analysis employed Content Analysis, grouping data and identifying connections to draw conclusions. The results highlight three key components that are suitable for Thai boxing gyms in Mueang Chiang Mai District: 1) Physical elements, 2) Customer activities that create memorable experiences within the gym, and 3 ) Staff activities, including front-of-house, back-of-house, and support activities. Moreover, it was found that there are marketing mix factors that need improvement to match the service quality of the benchmark gym, "Khongsittha Muay Thai," such as clear communication emphasizing health and fitness benefits, accessibility for all genders and ages, and leveraging Thai boxing as soft power to attract international customers. The study recommends using well-known influencers and enhancing marketing strategies with diverse and interesting packages, improving the facility's ventilation, and ensuring sufficient training equipmenten_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการออกแบบบริการสำหรับยิมมวยไทยในอำเภอเมืองเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeService design for Muay Thai gyms in Mueang Chiang Mai Districten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashอาคาร -- การออกแบบและการสร้าง-
thailis.controlvocab.thashมวยไทย-
thailis.controlvocab.thashสนามกีฬา -- การออกแบบและการสร้าง-
thailis.controlvocab.thashสนามกีฬา -- เชียงใหม่-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์ศึกษาการออกแบบบริการสำหรับยิมมวยไทยในอำเภอเมืองเชียงใหม่ โดยใช้กระบวนการศึกษาวิจัยด้วยวิธีการเชิงคุณภาพ แสวงหาออกแบบการบริการยิมมวยไทย ตลอดจนปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการ 7 ด้าน ที่ส่งผลให้ลูกค้าตัดสินใจใช้บริการ เก็บข้อมูลในมุมมองของผู้ใช้บริการด้วยวิธีการสัมภาษณ์ จำนวน 17 คน สัมภาษณ์ผู้ประกอบการยิมมวยไทยจากผู้ประกอบการ 2 แห่ง เพื่อให้ได้ข้อมูลการการออกแบบบริการสำหรับยิมมวยไทยในอำเภอเมืองเชียงใหม่ที่เหมาะสม มีความเป็นไปได้และความสะดวก ตลอดจนการให้บริการของยิมต้นแบบที่ได้มาตรฐานระดับประเทศ “คงสิทธา” (Khongsittha Muay Thai) กับการออกแบบยิมมวยไทยในอำเภอเมืองเชียงใหม่ การวิเคราะห์ข้อมูล ใช้การวิเคราะห์เนื้อหา (Content Analysis) พิจารณาจัดกลุ่มข้อมูล หาความเชื่อมโยง เพื่อหาข้อสรุป ผลการศึกษา ทำให้ได้พิมพ์เขียวบริการที่เหมาะสมกับยิมมวยไทยในอำเภอเมืองเชียงใหม่ 3 องค์ประกอบ ได้แก่ 1) องค์ประกอบทางกายภาพ 2) กิจกรรมของลูกค้าในยิมมวยไทยที่สร้างความประทับใจในทุกจุดสัมผัส และ 3) กิจกรรมของพนักงาน ได้แก่ กิจกรรมเบื้องหน้า กิจกรรมเบื้องหลัง และกิจกรรมส่วนสนับสนุน รวมทั้งเส้นสายตา และเส้นการติดต่อภายใน และพบว่า ยิมมวยไทยในอำเภอเมือง ยังมีปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการที่ควรพัฒนาให้ใกล้เคียงการให้บริการของยิมต้นแบบที่ได้มาตรฐานระดับประเทศ เช่น สื่อสารอย่างชัดเจนว่าเน้นการออกกำลังกายเพื่อสุขภาพและรูปร่างดี เป็นศิลปะป้องกันตัวที่เข้าถึงได้ง่ายทุกเพศ ทุกวัย และการใช้ศิลปะมวยไทยเป็นซอฟต์ พาวเวอร์ (Soft Power) เพื่อดึงดูดผู้ใช้บริการชาวต่างชาติ ใช้ผู้มีชื่อเสียงหรืออินฟลูเอนเซอร์ในการสร้างภาพลักษณ์ ตลอดจนการออกแบบการส่งเสริมการตลาดเป็นแพคเกจที่มีความหลากหลาย น่าสนใจ และพัฒนาสถานที่ การระบายอากาศให้ถ่ายเทสะดวก ตลอดจนจัดหาอุปกรณ์การฝึกให้เพียงพอ เป็นต้นen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
641532137 นิพนธ์ ปัญณะวิชัย.pdf3.08 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.