Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79038
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorนทัต อัศภาภรณ์-
dc.contributor.advisorศักดา สวาทะนันทน์-
dc.contributor.authorสุภาพร สมจิตตen_US
dc.date.accessioned2023-10-15T04:05:43Z-
dc.date.available2023-10-15T04:05:43Z-
dc.date.issued2566-06-10-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79038-
dc.description.abstractIndependent Study Title Using Gamification to Develop English Speaking Skills and English Learning Motivation of Grade 3 Students Author Miss Suphaporn Somjit Degree Master of Education (Curriculum and Instruction) Advisory Committee Asst. Prof. Dr.Natad Assapaporn Advisor Asst. Prof. Dr.Sakda Sawathanan Co-advisor ABSTRACT This study of Using Gamification to Develop English Speaking Skills and English Learning Motivation of Grade 3 Students aimed to compare English speaking skill and learning motivation of Grade 3 students before and after using gamification. The population of this study was grade 3 students of Chumchonbankou School during the second semester of the academic year 2022. The research instruments consisted 8 gamification lesson plans, speaking tests, and English learning motivation questionnaire. The statistics used in data analysis included mean ,standard deviation, and growth score. The study findings were as followings: 1. English speaking skill after learning through gamification was higher than before. 2. English learning motivation increased after using gamification. The student motivation before learning though gamification was at low level, meanwhile the student motivation after learning through gamification was at the moderate level.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectเกมมิฟิเคชันen_US
dc.subjectGamificationen_US
dc.titleการใช้เกมมิฟิเคชันเพื่อพัฒนาทักษะการพูดและแรงจูงใจในการเรียน วิชาภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3en_US
dc.title.alternativeUsing gamification to develop English speaking skills and English learning motivation of grade 3 studentsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashโรงเรียนชุมชนบ้านกู่-
thailis.controlvocab.thashภาษาอังกฤษ -- การศึกษาและการสอน (ประถมศึกษา)-
thailis.controlvocab.thashภาษาอังกฤษ -- การพูด-
thailis.controlvocab.thashเกมทางการศึกษา-
thailis.controlvocab.thashการจูงใจในการศึกษา-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractหัวข้อการค้นคว้าอิสระ การใช้เกมมิฟิเคชันเพื่อพัฒนาทักษะการพูดและแรงจูงใจในการเรียน วิชาภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 ผู้เขียน นางสาวสุภาพร สมจิตต ปริญญา ศึกษาศาสตรมหาบัณฑิต (หลักสูตรและการสอน) คณะกรรมการที่ปรึกษา ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.นทัต อัศภาภรณ์ อาจารย์ที่ปรึกษาหลัก ผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.ศักดา สวาทะนันทน์ อาจารย์ที่ปรึกษาร่วม บทคัดย่อ การศึกษาเรื่อง การใช้เกมมิฟิเคชันเพื่อพัฒนาทักษะการพูดและแรงจูงใจในการเรียนวิชาภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 มีวัตถุประสงค์เพื่อเปรียบเทียบทักษะการพูดและแรงจูงใจในการเรียนภาษาอังกฤษของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 ก่อนและหลังเรียนโดยใช้เกม มิฟิเคชัน ประชากรที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ ได้แก่ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 โรงเรียนชุมชนบ้านกู่(ป่าเป้าประชานุเคราะห์) ปีการศึกษา 2565 จำนวน 28 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาประกอบด้วย 1) แผนการจัดการเรียนรู้วิชาภาษาอังกฤษโดยใช้เกมมิฟิเคชัน จำนวน 8 แผน 16 ชั่วโมง 2) แบบทดสอบภาษาอังกฤษก่อนเรียนและหลังเรียน และ 3) แบบทดสอบแรงจูงใจในการเรียนก่อนและหลังเรียน วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และคะแนนพัฒนา การสัมพัทธ์ ผลการศึกษาสรุปได้ ดังนี้ 1. ทักษะการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียนที่ใช้เกมมิฟิเคชันประกอบการจัดการเรียนรู้ หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน 2.ค่าเฉลี่ยแรงจูงใจในการเรียนภาษาอังกฤษของนักเรียนในภาพรวมมีค่าเฉลี่ยเพิ่มขึ้น โดยค่าเฉลี่ยของแรงจูงใจก่อนเรียนอยู่ในระดับน้อย และค่าเฉลี่ยหลังเรียนอยู่ในระดับปานกลางen_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
640232041 สุภาพร สมจิตต.pdf11.82 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.