Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78841
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอรชร มณีสงฆ์-
dc.contributor.authorธิดารัตน์ ภิญญธนาบัตรen_US
dc.date.accessioned2023-09-11T00:48:32Z-
dc.date.available2023-09-11T00:48:32Z-
dc.date.issued2566-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78841-
dc.description.abstractThis independent study studied the Service Marketing Mix Affecting Customers Towards Selecting Car Care in Mueang Lamphun District. and collect data from 400 people. When analyzing the preliminary data, descriptive statistics consisting of frequency, percentage, average value and inference statistics are used, independent t-test statistics are used to compare the differences between two groups of independent variables, one-way analysis of variance (ANOVA) statistics are used to compare the differences between three or more groups of independent variables, and multiple regression analysis is used to test the relationship between independent variable and dependent variable. The study found that the majority of respondents are female, aged between 20 and 37 years old, with a bachelor's degree, employed by a private company, and earning no more than. 15000 Thai baht for the use of a car care shop in the Mueang Lamphun area. This is a sedan that uses paint cleaning services. The average cost per service is 201-400 Thai baht. Moreover, the days of using this service are uncertain, with most people using it once a month or less, knowing that car care stores that use this service through storefronts. The first influencing factor is price, and the second is the product/service process. Creation and presentation of personal, distribution channels, marketing promotion, and physical characteristics Classified by average income and price difference The study found that Service Marketing Mix affecting customer towards selecting car cares in Mueang Lamphun District, there was 1 factor, namely the product/service aspect. When studying the sub-factors, it was found that there were 2 sub-factors in terms of products/services, namely reputation and image of the store. and tools and the equipment used is modernen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleส่วนประสมทางการตลาดบริการที่มีผลต่อลูกค้าในการเลือกใช้บริการร้านคาร์แคร์ในอำเภอเมืองลำพูนen_US
dc.title.alternativeService marketing mix affecting customers towards selecting car care in Mueang Lamphun districten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashรถยนต์ -- การทำความสะอาด-
thailis.controlvocab.thashรถยนต์ -- การบำรุงรักษาและการซ่อมแซม-
thailis.controlvocab.thashการตลาด -- ลำพูน-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้ศึกษาส่วนประสมทางการตลาดบริการที่มีผลต่อลูกค้าในการเลือกใช้บริการร้านคาร์แคร์ในอำเภอเมืองลำพูน โดยใช้แบบสอบถามออนไลน์เป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจำนวน 400 ราย เมื่อนำมาวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วย ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และสถิติเชิงอนุมาน (Inferential Statistics) ใช้สถิติ Independent t-test เปรียบเทียบความแตกต่างระหว่างตัวแปรอิสระ 2 กลุ่ม และใช้สถิติ One way analysis of variance : ANOVA สำหรับเปรียบเทียบความแตกต่างระหว่างตัวแปรอิสระที่มีตั้งแต่ 3 กลุ่มขึ้นไป และใช้การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณ (Multiple Regression) เพื่อทดสอบความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปรต้นและตัวแปรตาม ผลการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 20 – 37 ปี ระดับการศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ไม่เกิน 15,000 บาท เคยใช้บริการร้านคาร์แคร์ในอำเภอเมืองลำพูน เป็นรถเก๋ง ใช้บริการล้างสี ค่าบริการเฉลี่ยต่อครั้ง 201-400 บาท ช่วงเวลาที่ใช้บริการบ่อยที่สุด และช่วงวันที่ใช้บริการไม่แน่นอน ส่วนใหญ่ใช้บริการ 1 ครั้งต่อเดือนหรือน้อยกว่า รู้จักร้านคาร์แคร์ที่ใช้บริการผ่านเห็นหน้าร้าน เลือกใช้เพราะพนักงานบริการดีประทับใจ โดยพบว่าปัจจัยที่มีผลลำดับแรกคือ ด้านราคา รองลงมาคือ ด้านกระบวนการ ด้านผลิตภัณฑ์/บริการ ด้านบุคคล ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด และด้านการสร้างและนำเสนอลักษณะทางกายภาพ จากการวิเคราะห์ความแตกต่างโดยรวมพบว่า จำแนกตามรายได้เฉลี่ยแตกต่างกันด้านราคา ผลการศึกษาพบว่าส่วนประสมทางการตลาดบริการ ที่ส่งผลการเลือกใช้บริการร้านคาร์แคร์ของลูกค้าในอำเภอเมืองลำพูน มี 1 ปัจจัย ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์/บริการ เมื่อศึกษาปัจจัยย่อย พบว่า ด้านผลิตภัณฑ์/บริการ มี 2 ปัจจัยย่อย ได้แก่ ชื่อเสียงและภาพลักษณ์ของร้าน และเครื่องมือ และอุปกรณ์ที่ใช้มีความทันสมัยen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
641532029-ธิดารัตน์ ภิญญธนาบัตร.pdf4.68 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.