Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78763
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรัท วินิจ-
dc.contributor.authorกัณต์ฐิตา ยารังษีen_US
dc.date.accessioned2023-09-01T11:05:33Z-
dc.date.available2023-09-01T11:05:33Z-
dc.date.issued2021-11-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78763-
dc.description.abstractIndependent research on Impact of Perceived Differentiation on Intention to Purchase of Generation Y Consumers Towards Premium Korean Natural Skincare Products. With the objective to study Perceived Differentiation and Impact of Perceived Differentiation of Natural Premium Korean Skincare Products on Intention to Use Among Consumer Generation Y. The research methodology is survey Research and quantitative research. The sample group is Generation Y who used to buy or use natural premium Korean skincare products among 400 respondents. Data analysis using descriptive statistics and factor analysis. In the hypothesis testing, the research used multiple regression analysis. The study of demographic characteristics of 400 respondents found that most respondents were female, age between 26-30 years old, education levels were bachelor's degree, work as a staff in a private company with and average monthly income of 20,001 - 30,000 baht and have 3 - 4 family members. The purchasing behavior of respondents, they knew product form beauty bloggers, influencers and real users reviews, average purchase frequency was once time per month, skin type is combination skin, the expectation to get strong skin, usually buy products form E-Marketplace e.g. Shopee, Lazada and Konvy, research information from social media e.g. Facebook, Youtube and Twitter, spent form 1,001 - 2,000 baht at a time, the most popular product categories were first case serum, daily usage, influence person by real users.And the results of the factor analysis techniques found that respondents could recognize the distinctive characteristics of each new factor that business presented can combine 11 new factors. For the hypothesis testing of this independent study, it was found that the factor affect the Purchase Intension the Natural Premium Korean Skincare Products on Intention to Use Among Consumer Generation Y which were Factor 1 : Event marketing and plublic relations , Factor 2 : Public relations and Advertising about detail of products and influencer marketing, Factor 3 : Unique natural ingredients of products, Factor 4 : The suitability of price setting, Factor 7 : Packagingen_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleอิทธิพลของการรับรู้ลักษณะเด่นของผลิตภัณฑ์บํารุงผิวหน้าจากธรรมชาติจากแหล่งกําเนิดประเทศเกาหลีระดับพรีเมียมต่อความตั้งใจซื้ออของผู้บริโภคเจเนอเรชันวายen_US
dc.title.alternativeImpact of perceived differentiation on intention to purchase of generation y consumers towards premium korean natural skincare productsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashเครื่องสำอาง-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค-
thailis.controlvocab.thashเจนเนอเรชันวาย-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าอิสระเรื่องอิทธิพลของการรับรู้ลักษณะเด่นของผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าจาก ธรรมชาติจากแหล่งกำเนิดประเทศเกาหลี ระดับพรีเมียมต่อความตั้งใจซื้อ ของผู้บริโภคเจเนอเรชัน วาย มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาลักษณะเด่นและศึกษาอิทธิพลของการรับรู้ลักษณะเด่นของผลิตภัณฑ์ บำรุงผิวหน้าจากธรรมชาติจากแหล่งกำเนิดประเทศเกาหลี ระดับพรีเมียมต่อความตั้งใจซื้อของ ผู้บริโภคเจเนอเรชั่นวาย รูปแบบการศึกษาค้นคว้าอิสระเป็นวิธีวิจัยเชิงสำรวจ (Survcy Research) ใช้ เครื่องมือวิจัยเชิงปริมาณ ใช้เครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลคือ แบบสอบถาม (Questionnaires) จากผู้บริโภคเจเนอเรชันวาย ที่เคยซื้อหรือเคยใช้ผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าจากธรรมชาติจากแหล่งกำเนิด ประเทศเกาหลี ระดับพรีเมียม กลุ่มตัวอย่างจำนวน 400 ราย การวิเคราะห์ ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนา การวิเคราะห์องค์ประกอบ (Factor Analysis) และการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ (Regression) ผลการศึกษาข้อมูลลักษณะ ทางประชากรศาสตร์ของผู้ตอบแบบสอบถาม จำนวน 400 ราย พบว่า ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 26 - 30 ปี สถานภาพโสด มีการศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบ อาชีพเป็นพนักงานเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001 - 30,000 บาท และมีจำนวนสมาชิกใน ครอบครัว 3 - 4 คน พบว่า ข้อมูลเกี่ยวกับพฤติกรรมผู้บริโภค ส่วนใหญ่รู้จักผลิตภัณฑ์จากการรีวิว เช่น จาก Beauty Blogger, Influencer, ผู้ใช้งานจริง ความถี่ในการซื้อผลิตภัณฑ์เดือนละ 1 ครั้ง มีสภาพผิว แบบผิวผสม (Combination Skin) ผลลัพธ์ที่คาดหวังจากการใช้งานคือต้องการให้ผิวหน้าแข็งแรงขึ้น ซื้อผลิตภัณฑ์จาก E-Markctplacc เช่น Shopcc, Lazada, Konvy หาข้อมูลของผลิตภัณฑ์จากสื่อโซเชียล มีเดีย เช่น Facebook, Youtube, Twitter ซื้อผลิตภัณฑ์ในราคา 1,001-2,000 บาทต่อครั้ง ซื้อผลิตภัณฑ์ ประเภทเซรั่มดูแลผิวขั้นตอนแรก (First Care Serum) ซื้อไว้ใช้เองในชีวิตประจำวัน บุคคลที่มีอิทธิพล ต่อการซื้อ คือ บุคคลที่เคยใช้ผลิตภัณฑ์นั้นแล้วนำมารีวิวผลการศึกษาโดยใช้เทคนิควิเคราะห์องค์ประกอบ (Factor Analysis) พบว่า องค์ประกอบที่ ผู้ตอบแบบสอบถามสามารถรับรู้ลักษณะเด่นของแต่ละองค์ประกอบใหม่ ของผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้า จากธรรมชาติ จากแหล่งกำเนิดประเทศเกาหลี ระดับพรีเมียมที่แบรนด์ได้นำเสนอ มีทั้งหมด 9 องค์ประกอบ และสำหรับผลทดสอบสมมติฐานของการศึกษาการค้นคว้าอิสระ พบว่า องค์ประกอบที่ ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อ คือ องค์ประกอบด้านการส่งเสริมการขายโดยจัดการจัดกิจกรรมและการ โฆษณาประชาสัมพันธ์ องค์ประกอบด้านการ โฆษณาและประชาสัมพันธ์ โดยสื่อสารถึงรายละเอียด ต่าง ๆ และการใช้ผู้มีอิทธิพล องค์ประกอบด้านเอกลักษณ์ของผลิตภัณฑ์บำรุงผิวหน้าที่มีส่วนผสมจาก ธรรมชาติ องค์ประกอบด้านความเหมาะสมในการตั้งราคา องค์ประกอบด้านบรรจุภัณฑ์en_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621532165 กัณต์ฐิตา ยารังษี.pdf7.12 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.