Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78742
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสายนที เฉินบำรุง-
dc.contributor.authorพงศวรรณ สิริเวชชะพันธ์en_US
dc.date.accessioned2023-08-29T13:05:36Z-
dc.date.available2023-08-29T13:05:36Z-
dc.date.issued2566-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78742-
dc.description.abstractThe purpose of this research was to study customer satisfaction towards service marketing mix of Fai Bakery Suan Dok Branch using Importance-Performance Analysis; IPA. We collected data from 356 representative samples who are currently being customers of Fai Bakery Suan Dok Branch with the Convenience Sampling method along with applying questionnaire as a data collection tool. In addition, the descriptive statistics were used to analyze data which are frequency, percentage, average, standard deviation, and IPA. The result indicated that 77.25% of representative sample chose Fai Bakery Suan Dok Branch due to the taste of food, beverage, and bakery. A representative sample placed the highest importance of marketing mix to product, price, and process followed by place, promotion, and physical evidence. Also, the overview result also revealed that the highest satisfaction level with marketing mix was price and process followed by product, distribution channel, promotion, people, and physical evidence. Furthermore, the IPA analysis result showed that Fai Bakery Suan Dok Branch should urgently amend and improve in aspects of beverage taste, reasonable price with taste, discount providing, service enthusiasm, and suitable lighting to meet customer’s satisfaction.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectความพึงพอใจ, ส่วนประสมการตลาดบริการ, ร้านฝ้าย เบเกอรี่ สาขาสวนดอก, Customer Satisfaction, Service Marketing Mixen_US
dc.titleความพึงพอใจของลูกค้าที่มีต่อส่วนประสมการตลาดบริการของร้านฝ้าย เบเกอรี่ สาขาสวนดอกen_US
dc.title.alternativeCustomer satisfaction towards service marketing mix of Fai Bakery Suan Dok branchen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashร้านฝ้าย เบเกอรี่-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค-
thailis.controlvocab.thashการตลาด-
thailis.controlvocab.thashร้านเบเกอรี่ -- การตลาด-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความพึงพอใจของลูกค้าที่มีต่อส่วนประสมการตลาดบริการของร้านฝ้ายเบเกอรี่ สาขาสวนดอก โดยใช้เทคนิคการวิเคราะห์ระดับความสำคัญและผลการดำเนินงาน (Importance-Performance Analysis; IPA) กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ ได้แก่ ผู้บริโภคที่เป็นลูกค้าร้านฝ้ายเบเกอรี่ สาขาสวนดอก จำนวน 356 คน ด้วยวิธีการเลือกตัวอย่างตามสะดวก (Convenience Sampling) และใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือเก็บรวบรวมข้อมูล วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และเทคนิค IPA ผลการศึกษาสรุปได้ว่ากลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เลือกใช้บริการร้านฝ้ายเบเกอรี่ สาขาสวนดอก เนื่องจากรสชาติของอาหาร เครื่องดื่ม และเบเกอรี่ ร้อยละ 77.25 โดยให้ความสำคัญต่อปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดในภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุดต่อด้านผลิตภัณฑ์ ราคา กระบวนการ และบุคลากร ส่วนด้านช่องทางจัดจำหน่าย การส่งเสริมการขาย และลักษณะทางกายภาพ กลุ่มตัวอย่างให้ความสำคัญในระดับมาก ส่วนระดับความพึงพอใจต่อปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด พบว่า ในภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุดด้านราคา และกระบวนการ พึงพอใจในระดับมาก ด้านผลิตภัณฑ์ ช่องทางจัดจำหน่าย การส่งเสริมการขาย บุคคลากร และลักษณะทางกายภาพ ผลการวิเคราะห์ด้วยเทคนิค IPA พบว่า ควรปรับปรุงเร่งด่วนในเรื่องรสชาติของเครื่องดื่ม ราคาเหมาะสมกับรสชาติ การให้ส่วนลดจากราคาปกติ ความกระตือรือร้นในการให้บริการของพนักงาน และการจัดแสงสว่างภายในร้านมีความเหมาะสม เนื่องจากร้านยังไม่สามารถดำเนินงานได้ดีเท่าที่ควรในขณะที่ลูกค้าให้ความสำคัญมากen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)



Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.