Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78387
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสายนที เฉินบำรุง-
dc.contributor.authorณัฐกิต แซ่เอาen_US
dc.date.accessioned2023-07-09T05:07:51Z-
dc.date.available2023-07-09T05:07:51Z-
dc.date.issued2022-10-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78387-
dc.description.abstractThis study aimed to examine user attitude towards electric Tuk Tuk services in Mueang Chiang Mai district. The population of this study were identified, according to the convenient sampling methods, to 300 people who took electric Tuk Tuk to a destination in Mueang Chiang Mai district. Questionnaires were used as the tool to collection data. The data obtained were analyzed by the descriptive statistics i.e. frequency, percentage, mean, and standard deviation and the inferential statistics i.e. Independent t-test and Chi-square. The findings were presented as follows. Most respondents were male in the age of 22-30 years old with educational background in bachelor’s degree. Most of them were single and self-employed. Their average monthly income was 15,001-30,000 Baht. According to the study of user attitude, the results revealed that their cognition towards electric Tuk Tuk was rated at the highest level. Factors influencing them to use the electric Tuk Tuk services in Mueang Chiang Mai district the most were process and place; followed by price, physical evidence, people, promotion, and product, respectively. In addition, the results also suggested that in the future, the respondents were certainly interested in using the electric Tuk Tuk services and were ready to recommend others to use it. The aspect affecting their decision making towards using the electric Tuk Tuk services was the clear service charge; while gender had an effect with statistical significance on cognition, opinion, behavior trend, as well as interest in using services and recommendation made to others on the electric Tuk Tuk services.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleทัศนคติของผู้ใช้ต่อบริการรถตุ๊กตุ๊กไฟฟ้าในอำเภอเมืองเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeUser attitude towards electric Tuk Tuk services in Mueang Chiang Mai districten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashรถตุ๊กตุ๊กไฟฟ้า-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashรถสามล้อเครื่อง-
thailis.controlvocab.thashรถไฟฟ้า-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษางานวิจัยเรื่อง ทัศนคติของผู้ใช้ต่อบริการรถตุ๊กตุ๊กไฟฟ้าในอำเภอเมืองเชียงใหม่ มีวัตตุประสงค์ เพื่อศึกษาถึงทัศนคติต่อการใช้บริการรถตุ๊กตุ๊กเครื่องยนต์ไฟฟ้าของผู้ใช้บริการในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ ประชากรในการศึกษาครั้งนี้คือ ผู้ที่เคยใช้บริการรถตุ๊กตุ๊กในการโดยสารไปยังสถานที่หมายปลายทาง ในอำเภอเมืองเชียงใหม่ จำนวนตัวอย่าง 300 คน โดยใช้วิธีการเลือกผู้ตอบแบบสอบถามตามสะดวก เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลเป็นแบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ การแจกแจงความถี่ หาค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ Independent t-test และ Chi-Square ผลการศึกษา พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุ 22 - 30 ปี มีการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี ส่วนใหญ่มีสถานภาพโสด ประกอบธุรกิจส่วนตัว และมีรายได้เฉลี่ย 15,001 – 30,000 บาทต่อเดือน ผลการศึกษาด้านทัศนคติ พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามมีความรู้ความเข้าใจเกี่ยวกับรถตุ๊กตุ๊กไฟฟ้าอยู่ในระดับมากที่สุด โดยปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการใช้บริการรถตุ๊กตุ๊กไฟฟ้าในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ ที่มีความสำคัญมากที่สุด คือ ปัจจัยด้านกระบวนการและด้านช่องทางการให้บริการ รองลงมา คือ ด้านราคา ด้านสภาพแวดล้อม ด้านบุคลากร ด้านการส่งเสริมการขาย และด้านผลิตภัณฑ์ ตามลำดับ นอกจากนี้ พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามมีความสนใจที่จะใช้บริการรถตุ๊กตุ๊กไฟฟ้าในอนาคตอย่างแน่นอนและพร้อมที่จะแนะนำผู้อื่นให้ใช้บริการรถตุ๊กตุ๊กไฟฟ้าในอนาคต ส่วนเหตุผลที่จะช่วยในการตัดสินใจเลือกใช้บริการรถตุ๊กตุ๊กไฟฟ้า คือ ต้องมีอัตราค่าบริการที่ชัดเจน และเพศส่งผลต่อความรู้ความเข้าใจ ความคิดเห็น ตลอดจนแนวโน้มพฤติกรรมการตัดสินใจใช้บริการรถตุ๊กตุ๊กไฟฟ้าทั้งความสนใจที่จะใช้บริการ และการแนะนำให้แก่ผู้อื่นใช้บริการรถตุ๊กตุ๊กไฟฟ้า อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
621532059 ณัฐกิต แซ่เอา.pdf2.94 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.