Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74191
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอนิล รูพ-
dc.contributor.authorชวิศา สวนนิถาen_US
dc.date.accessioned2022-10-15T04:46:23Z-
dc.date.available2022-10-15T04:46:23Z-
dc.date.issued2022-01-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74191-
dc.description.abstractThe purpose of the study is to examine the relationship between profitability of the 52 week high price momentum strategy and investor sentiment of listed companies in the Stock Exchange of Thailand. The results show that the 52 week high price explains a large portion of the profits from momentum investing than Jegadeesh and Titman’s Individual Stock Momentum and Moskowitz and Grinblatt’s Industrial Momentum and also found that the significant profitability using the 52 week high price momentum strategy was correlated with sentiment periods under the concept that market participants behave in response to information that is too underreact (Underreact) and the concept of Anchoring Biases.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความสัมพันธ์ระหว่างการทำกำไรโดยใช้กลยุทธ์การลงทุนแบบโมเมนตัมโดยใช้ราคาสูงสุด 52 สัปดาห์ กับ ทัศนคติของนักลงทุนen_US
dc.title.alternativeRelationship between profitability of the 52-week high price momentum strategy and investor sentimenten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashการลงทุน-
thailis.controlvocab.thashการเงิน-
thailis.controlvocab.thashกำไร-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาดวามสัมพันธ์ระหว่างการทำกำไร โดยใช้กลยุทธ์ การ ลงทุนแบบโมเมนตัม โดยใช้ราคาสูงสุด 52 สัปดาห์ กับ ทัศนคติของนักลงทุน ของบริษัทจดทะเบียนใน ตลาดหลักทรัพย์แห่งประเทศไทย ผลการศึกษาพบว่า การลงทุนด้วยกลยุทธ์การลงทุนด้วยกลยุทธ์ แบบโมเมนตัมโดยใช้ราคาสูงสุด 52 สัปดาห์สามารถสร้างผลตอบแทนเกินปกติได้ มากกว่ากลยุทธ์ การลงทุนกลยุทธ์การลงทุนแบบโมเมนดัมแบบดั้งเดิม กลยุทธ์การลงทุนแบบโมเมนตัมของหุ้นและ กลุ่มอุตสาหกรรม และ พบว่าการทำกำไรด้วยโดยใช้กลยุทธ์การลงทุนแบบโมเมนตัมโดยใช้ราคา สูงสุด 52 สัปดาห์มีความสัมพันธ์ กับ ทัศติของนักลงทุน ภายใต้ แนวคิดที่ว่านักลงทุนในตลาดมี พฤติกรรมตอบสนองต่อข้อมูลข่าวสารที่น้อยเกินไป (Underreact) และ แนวคิด Anchoring Biasesen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
601532253 ชวิศา สวนนิถา.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.