Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74054
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสายนที เฉินบำรุง-
dc.contributor.advisorปิยพรรณ กลั่นกลิ่น-
dc.contributor.authorกวี วงศ์จันทรัตน์en_US
dc.date.accessioned2022-09-01T16:54:41Z-
dc.date.available2022-09-01T16:54:41Z-
dc.date.issued2564-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/74054-
dc.description.abstractThe objective of this independent study is to study about consumer behavior of purchasing drink from bubble milk tea from shop inside modern trade in Amphoe Mueang Chiangmai. The four hundred questionnaires are provided to the respondents as a tool for data collecting. Convenience sampling was used, and data was analyzed by frequency, percentage, mean, independent sample t- test and one-way Anova. The study reveals that most of the respondents of the questionnaires are 21-30 year-old women who obtain Bachelor degree and work as student/undergraduate and have less than or equal to 15,000 Baht monthly income. Most respondents of the questionnaires purchasing a medium size cup (16-18 oz.) of black bubble milk tea and frequency of purchasing is 1 -2 cups per week by take away at new modern trade shop. The preferred time to purchase bubble milk tea was between 12.01 - 2.00 pm. Their bubble milk tea purchasing aim to their fresh, and the respondents bought and paid for the bubble milk tea on their own, and the expense for bubble milk tea is 41-60 Baht per one purchasing. Moreover, their advanced search about price and promotion before decided purchase is less than 30 minutes. The highest satisfaction about after their consume bubble milk ( taste of beverage) is result in Good. So, the shop that their have ever purchased ,they would recommend others to purchase bubble milk tea.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectชานมไข่มุกen_US
dc.titleพฤติกรรมผู้บริโภคในการซื้อเครื่องดื่มจากร้านชานมไข่มุก ที่ตั้งอยู่ในร้านค้าปลีกสมัยใหม่ ในอำเภอเมืองเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeConsumer behavior of purchasing drink from bubble milk tea from shop inside modern trade in Amphoe Mueang Chiang Maien_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashเครื่องดื่ม -- การจัดซื้อ-
thailis.controlvocab.thashการเลือกซื้อสินค้า-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมผู้บริโภคที่ซื้อเครื่องดื่มจากร้าน ชานมไข่มุกที่มีสถานที่ตั้งอยู่ในร้านค้าปลีกสมัยใหม่ ในอำเภอเมืองเชียงใหม่ โดยเก็บรวบรวมข้อมูล โดยใช้แบบสอบถามจากตัวอย่างจำนวน 400 คน ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างตามสะดวก สถิติที่ใช้ในการ วิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย Independent sample t-test และ One-way Anova ผลจากการศึกษาพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 21 - 30 ปี มีการศึกษา ระดับปริญญาตรีหรือเทียบเท่า รายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่าหรือเท่ากับ 15,000 บาท อาชีพนักเรียน/ นักศึกษา ซื้อชานมไข่มุกแบบมุกเมล็ดสีดำ ขนาดแก้วขนาดกลาง (16-18 0z.) บริโภค 1-2 แก้ว/ สัปดาห์ ซื้อชานมไข่มุกจากร้านที่มีสถานที่ตั้งอยู่ในร้านค้าปลีกสมัยใหม่ ซื้อใส่แก้วพลาสติกกลับ บ้าน (Take away) ช่วงเวลาที่ซื้อชานมไข่มุกคือ 12.01-14.00 น. วัตถุประสงค์ในการซื้อคือต้องการ เพิ่มความสดชื่นให้ตนเอง ตัดสินใจซื้อด้วยตนเอง ปริมาณการซื้อแต่ละครั้งคือ 1 แก้ว ค่าใช้ง่ายโดย เฉลี่ยที่ใช้ซื้อชานมไข่มุกคือ 41-60 บาท ค้นหาข้อมูลล่วงหน้าก่อนตัดสินใจซื้อน้อยกว่า 30 นาที ค้นหาข้อมูลเกี่ยวกับราคาและโปรโมชั่น มีระดับความพึงพอใจหลังจากการบริโภคชานมไข่มุก (รสชาติของเครื่องดื่ม) คือพอใจมาก ผู้ตอบแบบสอบถามอยากบอกต่อเกี่ยวกับ ร้านที่ตัวเองเคยซื้อให้เพื่อนๆen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
611532001 กวี วงศ์จันทรัตน์.pdf3.49 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.