Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73975
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวิสุทธร จิตอารี-
dc.contributor.authorปทิตตา ชัยมูลชื่นen_US
dc.date.accessioned2022-08-20T08:27:14Z-
dc.date.available2022-08-20T08:27:14Z-
dc.date.issued2022-06-22-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73975-
dc.description.abstractThe study on “Consumer Opinion Towards Selecting Solar Power Generation Systems in the Upper Northern Region” aimed to examine the Consumer Opinion Towards Selecting Solar Power Generation Systems in the Upper Northern Region. The sample of this study Consumers interested in the installation of household solar power generation systems in the northern region of the upper eight provinces. The research population was determined to be 400 samples. Data analysis relied on descriptive statistics: frequency, percentage, mean, and standard deviation or S.D. Then, the inferential statistics, including T-test and one-way analysis of variance: ANOVA were applied in order to compare the means of more than 2 groups of variables i.e. gender, age, income, educational background, and career. In this study, the level of statistical significance was specified at 0.05. The findings demonstrated that the samples. Most are male Age between 30 - 40 years old, occupation, employee, private employee, educational level Bachelor's degree or equivalent Average monthly income more than 50,001 baht. Customer Behavior Towards Selecting Solar Power Generation Systems in the Upper Northern Region is home owners. It has the appearance of a three-story detached house. The reason for choosing to install a solar power generation system is because it helps in saving monthly expenses. There are 4-6 family members. The person who influences the decision to buy and choose to install solar power generation systems is themselves. The power usage period is Off Peak: 12.00 – 24.00 Saturday – Arthit, the reason for choosing a company to install solar power generation systems is because of a well-known and reliable company. payment method Payment via credit card (0% installment payment 10 months). The Marketing Mix Of Consumer Opinion Towards Selecting Solar Power Generation Systems in the Upper Northern Region 3.90, implying a high level of importance.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleความคิดเห็นของผู้บริโภคต่อการตัดสินใจเลือกระบบผลิตกระแสไฟฟ้าด้วยพลังงานแสงอาทิตย์ในเขตภาคเหนือตอนบนen_US
dc.title.alternativeConsumer opinion towards selecting solar power generation systems in the upper Northern regionen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค-
thailis.controlvocab.thashการตัดสินใจ-
thailis.controlvocab.thashพลังงานแสงอาทิตย์-
thailis.controlvocab.thashไฟฟ้าแสงอาทิตย์-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาเรื่อง ความคิดเห็นของผู้บริโภคต่อการตัดสินใจเลือกระบบผลิตกระแสไฟฟ้าด้วยพลังงานแสงอาทิตย์ในเขตภาคเหนือตอนบน มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาความคิดเห็นของผู้บริโภคต่อการตัดสินใจเลือกระบบผลิตกระแสไฟฟ้าด้วยพลังงานแสงอาทิตย์ในเขตภาคเหนือตอนบน กลุ่มตัวอย่างในการศึกษาครั้งนี้คือ คือ ผู้บริโภคภาคครัวเรือนที่เลือกติดตั้งระบบผลิตไฟฟ้าด้วยแสงอาทิตย์และอาศัยอยู่ในเขตจังหวัดภาคเหนือตอนบน 8 จังหวัด จำนวนตัวอย่าง 400 ตัวอย่าง โดยการวิเคราะห์ข้อมูลใช้ สถิติเชิงพรรณนา (Descriptive Statistics) ประกอบด้วย ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation : S.D.) และใช้สถิติเชิงอนุมาน (Inferential Statistics) โดยใช้สถิติ T-test และความแปรปรวนแบบทางเดียว (One - Way Analysis of Variance : ANOVA) สำหรับใช้ทดสอบเปรียบเทียบค่าเฉลี่ยของตัวแปรมากกว่า 2 กลุ่มขึ้นไป ได้แก่ เพศ อายุ รายได้ ระดับการศึกษา และอาชีพ สำหรับค่านัยสำคัญทางสถิติที่ใช้ กำหนดไว้ที่ระดับ 0.05 ผลการศึกษา พบว่า กลุ่มตัวอย่าง ส่วนมากเป็นเพศชาย มีอายุระหว่าง 30 - 40 ปี ประกอบอาชีพ พนักงาน ลูกจ้างเอกชน มีระดับการศึกษา ปริญญาตรีหรือเทียบเท่า รายได้เฉลี่ยต่อเดือน มากกว่า 50,001 บาท พฤติกรรมของผู้บริโภคต่อการตัดสินใจเลือกระบบผลิตกระแสไฟฟ้าด้วยพลังงานแสงอาทิตย์ในเขตภาคเหนือตอนบน เป็นเจ้าบ้าน มีลักษณะของบ้านบ้านเดี่ยวสามชั้น เหตุผลที่ตัดสินใจเลือกติดตั้งระบบผลิตไฟฟ้าด้วยแสงอาทิตย์ เพราะ ช่วยในการประหยัดค่าใช้จ่ายต่อเดือน มีจำนวนสมาชิกในครอบครัว 4-6 คน บุคคลที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อเลือกติดตั้งระบบผลิตไฟฟ้าด้วยแสงอาทิตย์ คือ ตนเอง ช่วงเวลาการใช้งานไฟฟ้า คือ ช่วงเวลา Off Peak: เวลา 12.00 น. – 24.00 น. วันเสาร์ – อาทิตย์ เหตุผลที่ตัดสินใจเลือกบริษัทติดตั้งระบบผลิตไฟฟ้าด้วยแสงอาทิตย์ เพราะ บริษัทที่มีชื่อเสียงและน่าเชื่อถือ วิธีการชำระเงินแบบ ชำระผ่านบัตรเครดิต (ผ่อนจ่าย 0 % 10 เดือน) ภาพรวมปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการของระดับความคิดเห็นของผู้บริโภคต่อการตัดสินใจเลือกระบบผลิตกระแสไฟฟ้าด้วยพลังงานแสงอาทิตย์ในเขตภาคเหนือตอนบน คะแนนเฉลี่ยรวม 3.90 อยู่ในระดับมากen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ปทิตตา รวมเล่มลงลายน้ำ.pdf1.64 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.