Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73957
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorกันต์สินี กันทะวงศ์วาร-
dc.contributor.advisorปิยะลักษณ์ พุทธวงศ์-
dc.contributor.authorคณัสนันท์ บุญมาทันen_US
dc.date.accessioned2022-08-20T05:45:40Z-
dc.date.available2022-08-20T05:45:40Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73957-
dc.description.abstractThis research study The objectives were to study behavior and satisfaction of Thai visitors traveling to Lamphun Province. and compare personal characteristics Tourism behavior of Thai visitors who come to Lamphun Province as the main destination and secondary destinations as well as analyze the factors influencing the decision to travel to Lamphun Province as the main destination The target population in the study were: Visitors who travel in Lamphun Province The sample size was 200 Thai visitors who came to Lamphun as the main destination and 200 Thai visitors who came to Lamphun as the secondary destination. Data were collected from questionnaires from random sampling and analysis. collected using descriptive statistics. and analysis by Logit Model. The results of the study can be summarized as follows. The tourism behavior of the two groups of Thai visitors was similar. with the purpose of traveling for recreation Self-organized tour There are people who join the trip, namely family/relatives. Use your own car/motorcycle. Have experience traveling to Lamphun before Most of them search for travel information from friends/relatives. There were approximately 1-2 days of tourism, and both samples did not use the secondary city tourism tax deduction benefits. As for the satisfaction with the tourist attractions in Lamphun Province. at a high level Both groups who come to visit Lamphun Province are the main and secondary destinations. The results of testing the relationship of travel destinations according to personal characteristics and tourism behavior Thai visitors with different tourism destinations in Lamphun Province The individual characteristics of different ages were correlated in terms of occupation and income. Tourism behaviors were related in terms of travel objectives. tourism management traveling party Sources used to search for tourist information and different travel budgets statistically significant. Factors influencing the decision to travel to Lamphun Province is the main destination. analyzed by regression method Logistics found that the personal business career Civil servant/government employee Having an education level from a bachelor's degree or above domiciled in the North self travel management Getting travel information from friends/relatives and satisfaction in marketing promotion It is a factor that influences the decision to travel to Lamphun Province as the main destination.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleพฤติกรรมการท่องเที่ยวจังหวัดลำพูนของผู้เยี่ยมเยือนชาวไทยหลังจากมีโครงการส่งเสริมการท่องเที่ยวเมืองรองen_US
dc.title.alternativeTourism behaviors in Lamphun Province of thai visitors after amazing Thailand go local projecten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- ไทย-
thailis.controlvocab.thashนักท่องเที่ยว -- ไทย-
thailis.controlvocab.thashอุตสาหกรรมท่องเที่ยว -- ลำพูน-
thailis.controlvocab.thashลำพูน -- ภูมิประเทศและการท่องเที่ยว-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาวิจัยครั้งนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมและความพึงพอใจของผู้เยี่ยมเยือนชาวไทยที่เดินทางมาท่องเที่ยวจังหวัดลำพูน และเปรียบเทียบลักษณะส่วนบุคคล พฤติกรรมการท่องเที่ยวของผู้เยี่ยมเยือนชาวไทยที่เดินทางมาจังหวัดลำพูนเป็นจุดหมายหลัก และจุดหมายรอง รวมถึงวิเคราะห์ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจมาท่องเที่ยวจังหวัดลำพูนเป็นจุดหมายหลัก โดยประชากรเป้าหมายในการศึกษาได้แก่ ผู้เยี่ยมเยือนที่เดินทางมาท่องเที่ยวในจังหวัดลำพูน โดยขนาดกลุ่มตัวอย่างที่เป็นผู้เยี่ยมเยือนชาวไทยที่เดินทางมาจังหวัดลำพูนเป็นจุดหมายหลัก 200 ราย และผู้เยี่ยมเยือนชาวไทยที่เดินทางมาจังหวัดลำพูนเป็นจุดหมายรอง 200 ราย โดยเก็บข้อมูลจากแบบสอบถามจากการเลือกตัวอย่างแบบบังเอิญและทำการวิเคราะห์ข้อมูลที่เก็บรวบรวมได้โดยใช้สถิติเชิงพรรณนา และการวิเคราะห์ด้วยแบบจำลองแบบโลจิท (Logit Model) ผลการศึกษาสรุปได้ดังนี้ พฤติกรรมการท่องเที่ยวของผู้เยี่ยมเยือนชาวไทยทั้งสองกลุ่มตัวอย่างมีลักษณะที่ใกล้เคียงกัน โดยมีวัตถุประสงค์ในการเดินทางเพื่อพักผ่อนหย่อนใจ มีการจัดการท่องเที่ยวด้วยตนเอง มีบุคคลที่ร่วมเดินทาง คือ ครอบครัว/ญาติพี่น้อง ใช้รถยนต์ส่วนตัว/รถจักรยานยนต์ส่วนตัว เคยมีประสบการณ์มาท่องเที่ยวจังหวัดลำพูนมาก่อน ส่วนใหญ่ค้นหาข้อมูลการท่องเที่ยวจากเพื่อน/ญาติ มีจำนวนวันในการท่องเที่ยวประมาณ 1-2 วัน และทั้งสองกลุ่มตัวอย่างไม่ใช้สิทธิประโยชน์ลดหย่อนภาษีการท่องเที่ยวเมืองรอง ส่วนด้านความพึงพอใจต่อสถานที่ท่องเที่ยวในจังหวัดลำพูน อยู่ในระดับมาก ทั้งกลุ่มที่มาท่องเที่ยวจังหวัดลำพูนเป็นจุดหมายหลักและจุดหมายรอง ผลทดสอบความสัมพันธ์ของจุดหมายในการท่องเที่ยวตามลักษณะส่วนบุคคล และพฤติกรรมการท่องเที่ยวพบว่า ผู้เยี่ยมเยือนชาวไทยที่มีจุดหมายการท่องเที่ยวจังหวัดลำพูนที่แตกต่างกัน จะมีลักษณะส่วนบุคคลด้านอายุที่แตกต่างกันและมีความสัมพันธ์กันในด้านอาชีพ และรายได้ ส่วนพฤติกรรมการท่องเที่ยวมีความสัมพันธ์กันในด้านวัตถุประสงค์ในการเดินทาง การจัดการท่องเที่ยว บุคคลที่ร่วมเดินทาง แหล่งที่ใช้ค้นหาข้อมูลท่องเที่ยว และงบประมาณสำหรับท่องเที่ยวที่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจมาท่องเที่ยวจังหวัดลำพูนเป็นจุดหมายหลัก วิเคราะห์ด้วยวิธีถดถอยโลจิสติค พบว่า การประกอบอาชีพธุรกิจส่วนตัว ข้าราชการ/พนักงานของรัฐ การมีระดับการศึกษาตั้งแต่ระดับปริญญาตรีขึ้นไป การมีภูมิลำเนาอยู่ในภาคเหนือ การจัดการท่องเที่ยวด้วยตนเอง การได้รับข้อมูลท่องเที่ยวจากเพื่อน/ญาติ และความพึงพอใจด้านการส่งเสริมการตลาด เป็นปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจมาท่องเที่ยวจังหวัดลำพูนเป็นจุดหมายหลักen_US
Appears in Collections:ECON: Independent Study (IS)



Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.