Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73879
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรัท วินิจ-
dc.contributor.authorพิมพิศา กันทะเทวีen_US
dc.date.accessioned2022-08-16T10:10:33Z-
dc.date.available2022-08-16T10:10:33Z-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73879-
dc.description.abstractThis independent study had an objective to study the customer profile of Japanese grill-styled buflet restaurant in shopping centers in Chiang Mai Province. The population in this study included customers of Japanese grill-styled bullet restaurants in shopping centers in Chiang Mai during the past 3 months. Quota sampling technique was applied. The data were collected by using questionnaires. The data were basically analyzed by descriptive statistics, i.e. frequency, percentage, and mean. The customer profiles were analyzed by inferential statistics i.e. chi-square test. The study found the majority of respondents were male, aged between 21-30 years with a bachelor degree background. They were business owners with average income of 10,001- 20,000 Baht per month. They visited a Japanese styled grill buflet restaurant because of the ltaste of the food, 1-2 times per month. They had not applied for store membership. Most of them paid by cash. They had Japanese grill-styled buffet at the restaurant as dinner during weekend. The respondents had decided to eat by friend's recommendation. They visited the restaurant with 2-3 friends and spent 1-2 hours to eat without special event. Most of them visited Central Plaza Chiang Mai Airport. They knew the restaurant by Facebook and Instagram. They also followed Japanese grilled-styled bullet restaurant's Facebook to get their information. The majority of respondents normally ate Sashimi and pork. They liked medium flavor dipping sauce and usually ordered sofi drink. The average cost per person was between 401-500 Baht. The respondents satisfied after using a Japanese styled grill bufiet restaurant. If they did not satisfy, they would not complain. They would give another chance to revisit the restaurant. The respondents would recommend the restaurant to others. The demographic profile of the customers could be described based on age, educational background, career and monthly income. The behavioral profile could be identified in terms of store choice, the shopping center that Japanese grill-styled bufler restaurant was located, source of information that created awareness to the restaurant, types of information the respondents followed, the meat type, favorite dipping sauce, type of beverage, and average price per person.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectร้านอาหารบุฟเฟต์ปิ้งย่างสไตล์ญี่ปุ่นen_US
dc.subjectบุฟเฟต์ปิ้งย่างสไตล์ญี่ปุ่นen_US
dc.titleการวิเคราะห์ลักษณะของลูกค้าร้านอาหารบุฟเฟต์ปิ้งย่างสไตล์ญี่ปุ่นในศูนย์การค้าจังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeCustomer profile analysis of Japanese grill-styled buffet restaurant in shopping centers in Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashร้านอาหาร -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาลักษณะของลูกค้าที่ใช้บริการร้านบุฟเฟต์ปิ้งย่างสไตล์ญี่ปุ่นในศูนย์การค้จังหวัดเชียงใหม่ ประชากรในการศึกษาครั้งนี้คือผู้ใช้บริการร้านอาหารญี่ปุ่นในศูนย์การค้าจังหวัดเชียงใหม่ในช่วง 3 เคือนที่ผ่านมา คัดเลือกตัวอย่างโคยใช้วิธีโควตา เก็บรวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นโดยใช้สถิติพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย วิเคราะห์ลักษณะของลูกโดยใช้สถิดิเชิงอนุมาน คือ ไคสแควร์ ผลการศึกษาพบว่าผู้ดอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุ 21-30 ปี การศึกษา ระดับปริญญาตรี อาชีพเป็นเจ้าของกิจการ/ธุรกิจส่วนตัว รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001- 20,000 บาท ส่วนใหญ่มาใช้บริการร้านอาหารบุฟฟ่ต์ปิ้งย่างสไตล์ญี่ปุ่น โดยพิจารณาจากรสชาติของอาหารและ มาใช้บริการเดือนละ 1-2 ครั้ง โดยไม่มีบัตรสมาชิก ชำระเงินด้วยเงินสด ส่วนใหญ่ใช้บริการ รับประทานที่ร้านในช่วงวันหยุดวันเสาร์-อาทิตย์ เป็นอาหารมื้อเย็น ในการมาใช้บริการร้านบุฟเฟต์ ปิ้งย่างสไตล์ญี่ปุ่น มีผู้ริเริ่มทางความคิดคือเพื่อน ผู้ที่ตัดสินใจคือดนเอง ไปรับประทานกับเพื่อน จำนวนคนที่ไปรับประทานด้วย 2-3 คน ใช้ระยะเวลา 12 ชั่วโมง ไปรับประทาน โดยไม่มีเหตุการณ์ พิเศษ ส่วนใหญ่ใช้บริการที่ศูนย์การค้าเซ็นทรัลเชียงใหม่แอร์พอร์ต โดยมี Facebook, Instagram ของทางร้านเป็นสื่อที่ทำให้รู้จักร้าน แหล่งข้อมูลที่ผู้ตอบแบบสอบถามติดตามข่าวสารของร้าน บุฟเฟ่ต์ปิ้งย่างสไตล์ญี่ปุ่น คือ Facebook ของร้าน ประเภทอาหารที่ชอบรับประทานคือซาซิมิ ประเภทเนื้อสัตว์ที่ชอบรับประทานคือหมู รสชาติของน้ำจิ้มที่ชอบรับประทานคือมีรสชาติกลางๆ ครบทุกรส เครื่องดื่มที่ชอบรับประทานคือน้ำอัดลม โดยมีค่าใช้จ่ายเฉลี่ยต่อครั้งต่อคนอยู่ที่ 401-500 บาท ความรู้สึกหลังจากการใช้บริการร้านบุฟเฟด์ปิ้งย่างสไตล์ญี่ปุ่นผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ รู้สึกพอใจ เมื่อผู้ตอบแบบสอบถามไม่ได้รับความพึงพอใจในการใช้บริการร้านบุฟเฟต์ปิ้งย่างสไตล์ ญี่ปุ่น มักจะไม่ว่าอะไร และให้โอกาส คาดว่าจะมีการกลับไปใช้บริการช้ำ โดยผู้ตอบแบบสอบถาม แนะนำหรือบอกต่อร้านให้กับผู้อื่น ในการวิเคราะห์ลักษณะของลูกค้า พบว่าตัวแปรด้านประชากรศาสตร์ที่สามารถใช้ อธิบายลักษณะลูกค้าร้านบุฟเฟด์ปิ้งย่างสไตล์ญี่ปุ่นในศูนย์การค้าได้คือ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ ราชได้เฉลี่ยต่อเดือน ตัวแปรด้านพฤติกรรมที่สามารถอธิบายลักยณะของลูกค้า คือ การเลือกใช้ บริการร้านค้า ศูนย์การค้าที่ไปใช้บริการร้านอาหารบุฟเฟต์ปิ้งย่าง แหล่งที่มาในการรู้จักร้านอาหาร บุฟเฟต์ปิ้งย่าง การติดตามข้อมูลข่าวสาร ประเภทเนื้อสัตว์ที่ชอบบริโภครสชาติของน้ำจิ้มที่ชอบ บริโภค เครื่องดื่มที่บริโภคเป็นประจำ ค่าใช้จ่ายเฉลี่ยต่อครั้งต่อคนen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
611532140 พิมพิศา กันทะเทวี.pdf1.73 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.