Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73792
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรัท วินิจ-
dc.contributor.authorพจนีย์ ปันสีทองen_US
dc.date.accessioned2022-08-07T04:05:53Z-
dc.date.available2022-08-07T04:05:53Z-
dc.date.issued2021-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73792-
dc.description.abstractThe Independent research aims to study the dominant characteristics which effect on purchase intention and study the Influence of perception of Huan Soontaree Vechanont Restaurant on purchase intention. The samples are 300 consumers of Huan Soontaree Vechanont Restaurant. There were collected by online and offline questionnaire with convenience sampling method. The statistics used for data analysis consist of frequency, percentage, mean, standard deviation factor analysis and multiple linear regression. The finding showed that Mostly respondents were female who was 41-50 years old, they were a business owner and having an average monthly income between 25,001-35,000 Baht. Most of respondents decided restaurant choosing by themselves. The factor analysis found that the respondents were able to perceive 8 dominant characteristics include with 1) characteristics of good quality and customer services 2) characteristics of convenience and Lanna’s scenery 3) characteristics of taste and quality of Lanna food 4) characteristics of good service processing 5) characteristics of good relationship with consumers 6) characteristics of healthy Lanna food 7) characteristics of suitable price and 8) characteristics of access to services. However, there are just 5 dominant characteristics consist of 1) dominant characteristics of taste and quality of Lanna food 2) dominant characteristics of good quality and customer services 3) dominant characteristics of good service processing 4) dominant characteristics of convenience and Lanna’s scenery and 5) dominant characteristics of suitable price effect on intention to use among consumers with the statistical significance at the level of 0.05 respectively.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleอิทธิพลของการรับรู้ลักษณะเด่นของร้านอาหารเฮือนสุนทรี เวชานนท์ต่อความตั้งใจซื้อของผู้บริโภคen_US
dc.title.alternativeImpact of perceived differentiation of Huan Soontaree Vechanont restaurant on intention to use among consumersen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashร้านอาหารเฮือนสุนทรี เวชานนท์-
thailis.controlvocab.thashร้านอาหาร-
thailis.controlvocab.thashร้านอาหาร -- การตลาด-
thailis.controlvocab.thashการจัดการร้านอาหาร-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าอิสระนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ ศึกษาการรับรู้ลักษณะเด่นของผู้บริโภคร้านอาหารเฮือนสุนทรี เวชานนท์ และเพื่อศึกษาอิทธิพลของกลุ่มลักษณะเด่นต่อความตั้งใจซื้อของผู้บริโภคร้านอาหารเฮือนสุนทรี เวชานนท์ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือ ผู้บริโภคที่ใช้บริการร้านอาหารเฮือนสุนทรี เวชานนท์ จำนวน 300 ราช โดยเก็บรวบข้อมูลด้วยแบบสอบถาม (Questionnaire) ทั้งช่องทางออนไลน์และออฟไลน์ กำหนดวิธีการเลือกหน่วยตัวอย่างแบบตามสะดวก (Convenience Sampling) สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉดี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์องค์ประกอบ และการวิเคราะห์ความถดถอยพหุคูณ พบว่า ผู้ใช้บริการที่ร้านอาหารเฮือนสุนทรี เวชานนท์ ส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 41-50 ปี มีอาชีพเป็นเจ้าของธุรกิจ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 25,001-35,000 บาท ส่วนใหญ่เป็นผู้ตัดสินใจเลือกร้านอาหารด้วยตนเอง ผลการศึกษา พบว่า ปัจจัยที่ผู้บริโภคร้านอาหารเฮือนสุนทรี เวชานนท์ สามารถรับรู้ลักษณะเด่นของร้านอาหารเฮือนสุนทรี เวชานนท์ จำนวน 8 ปัจจัย ได้แก่ 1) ด้านคุณภาพการให้บริการของพนักงานที่ดี 2) ด้านการแสดงถึงความเป็นล้านนา ความสวยงาม และความสะดวกสบายของสถานที่ 3) ด้านรสชาติ และคุณภาพของผลิตภัณฑ์ 4) ด้านกระบวนการและขั้นตอนให้บริการที่ดี 5) ด้านการสร้างความสัมพันธ์กับลูกค้าและการส่งเสริมทางการตลาดที่ดี 6) ด้านการส่งเสริมเรื่องสุขภาพของผลิตภัณฑ์ 7) ลักษณะเด่นด้านความเหมาะสมของราคา 8) ด้านการเข้าถึงลูกค้าและช่องทางการให้บริการที่ดี อย่างไรก็ตาม มีเพียง 5 ปัจจัยลักษณะเด่น ได้แก่ 1) ด้านรสชาติ และคุณภาพของผลิตภัณฑ์ 2) ด้านคุณภาพการให้บริการของพนักงานที่ดี 3) ด้านกระบวนการและขั้นตอนให้บริการที่ดี 4) ด้านการแสดงถึงความเป็นล้านนา ความสวยงาม และความสะดวกสบายของสถานที่ และ 5) ด้านความเหมาะสมของราคา ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อของผู้บริโภคร้านอาหารเฮือนสุนทรี เวชานนท์ อย่างมีนัยสำคัญที่ 0.05 ตามลำดับen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
611532139 พจนีย์ ปันสีทอง.pdf5.94 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.