Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73727
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรัท วินิจ-
dc.contributor.authorสุธารดี ปลุกใจen_US
dc.date.accessioned2022-07-26T09:53:27Z-
dc.date.available2022-07-26T09:53:27Z-
dc.date.issued2020-10-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73727-
dc.description.abstractIndependent research on Impacts of Perceived Differentiation of Note Espresso Coffee Shop on Purchase Intention Among Consumers. With the objective to study a group of characteristics of Note Espresso coffee shop according to the perception of different characteristics and to study Impacts of Perceived Differentiation of Note Espresso Coffee Shop on Purchase Intention Among Consumers. Study forms are quantitative research. The sample group used in this study was those Customers who decided to use Note Espresso within the past 3 months (During February - May 2020) 300 respondents quota sampling samples were selected, classified by branches as follows: Khumuang branch among 100 people, Esso gas station branch on Chiang Mai-Lampang Super Highway Road among 100 people and Jamfa Shopping Mall branch among 100 people. The tools used in this research are divided into 2 parts: qualitative research tools Using in-depth interview questions and quantitative research tools using questionnaires. Data analysis using descriptive statistics and factor analysis. In the hypothesis testing, the research used multiple regression analysis. The study of general data of 300 respondents found that most respondents were female, Aged 21 - 30 years, working in private companies. Average monthly income 10,001 – 20,000 baht. There is an average of 1 Note Espresso service per week. Go to the Note Espresso shop at the same time for 2 people at a time, mostly ordered takeaways. The respondents have uncertainty about the date of service. Often enter the service during 12.01 p.m. - 1:00 p.m. The source of information that introduced the Note Espresso Shop is a friend / acquaintance. The most popular items are Americano and other shops that offer using the service during the past 3 months. Most of them prefer to use the service at Cafe Amazon. And the results of the study by using factor analysis found that the factors that respondents could recognize the distinctive characteristics of each new factor that the business of the company presented can combine 10 new factors namely, Perception of employee service efficiency, Perception of the Suitability of the price, Perception of service speed, Perception of convenience of the service. Perception of the outstanding of coffee, Perception of convenience in the shop, Perception of product diversity, Perception of marketing communications, Perception of the outstanding of coffee beans and Perception of the atmosphere in the shop. For the hypothesis testing of this independent study, it was found that the factors affecting the Purchase Intention of Note Espresso Coffee Shop were the factor that Perception of the Suitability of the price, Perception of service speed, Perception of convenience of the service, Perception of the outstanding of coffee, Perception of the outstanding of coffee beans, Perception of convenience in the shop, Perception of employee service efficiency and Perception of product diversity, respectively.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleอิทธิพลของการรับรู้ลักษณะเด่นของร้านโน๊ต เอสเปรสโซ่ ที่มีผลต่อความตั้งใจใช้บริการของลูกค้าen_US
dc.title.alternativeImpacts of perceived differentiation of note espresso coffee shop on intention to purchase among consumersen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashร้านกาแฟ -- ความพอใจของผู้ใช้บริการ-
thailis.controlvocab.thashร้านกาแฟ -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashการตลาด-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าอิสระเรื่องอิทธิพลของการรับรู้ลักษณะเด่นของร้านโน๊ตเอสเปรสโซ่ ที่มีผล ต่อความตั้งใจใช้บริการของลูกค้า มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษากลุ่มของลักษณะเด่นของร้าน โน๊ตเอสเปรสโซ่ตามการรับรู้ลักษณะเด่นที่แตกต่างกันได้ และเพื่อศึกษาอิทธิพลของการรับรู้ลักษณะ เด่นของร้านโน๊ตเอสเปรสโซ่ ที่มีผลต่อความตั้งใจใช้บริการของลูกค้า รูปแบบการศึกษาค้นคว้าเป็น วิจัยเชิงปริมาณ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือลูกค้าที่ตัดสินใจเข้ามาใช้บริการของ ร้านโน๊ต เอสเปรสโซ่ ภายในช่วง 3 เดือนที่ผ่านมา (ในช่วงเดือนกุมภาพันธ์ – พฤษภาคม 2563) คัดเลือกตัวอย่างแบบโควตา (Quota Sampling) จำนวน 300 ราย โดยแบ่งกลุ่ม ดังนี้ สาขาคูเมือง จำนวน 100 ราย สาขาสถานีบริการน้ำมันเอสโซ่ ถนนซุปเปอร์ไฮเวย์ เชียงใหม่ – ลำปาง จำนวน 100 ราย และสาขาห้างแจ่มฟ้าช็อปปิ้งมอล จำนวน 100 ราย เครื่องมือที่ใช้ในการค้นคว้าแบ่งออกเป็น 2 ส่วน คือ เครื่องมือเชิงคุณภาพใช้แบบสัมภาษณ์เชิงลึก( In-depth Interview Questions) และเครื่องมือ วิจัยเชิงปริมาณ ใช้แบบสอบถาม (Questionnaires) การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนา (Descriptive Statistics) เทคนิคการวิเคราะห์องค์ประกอบ(Factor Analysis) และในการทดสอบ สมมติฐานของการค้นคว้าใช้การวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุคูณ (Multiple Regression) ผลการศึกษาข้อมูลทั่วไปเกี่ยวกับผู้ตอบแบบสอบถาม จำนวน 300 ราย พบว่าผู้ตอบ แบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีช่วงอายุ 21-30 ปี ประกอบอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001 – 20,000 บาท มีการเข้าใช้บริการร้านโน๊ตเอสเปรสโซ่เฉลี่ย 1 ครั้งต่อ สัปดาห์ ไปใช้บริการร้านโน๊ตเอสเปรสโซ่พร้อมกันครั้งละ 2 คน โดยส่วนใหญ่ซื้อกลับ ไม่มีความ แน่นอนของวันเข้าใช้บริการ มักเข้าใช้บริการในช่วงเวลา 12.01 น. – 13.00 น. แหล่งข้อมูลที่ทำให้รู้จัก ร้านโน๊ตเอสเพรสโซ่ คือ เพื่อน/คนรู้จัก สินค้าที่นิยมคือ อเมริกาโน่ และร้านกาแฟอื่นที่มีการใช้บริการ ในช่วงเวลา 3 เดือนที่ผ่านมา ส่วนใหญ่นิยมไปใช้บริการร้าน Cafe Amazon ผลการศึกษาโดยใช้เทคนิควิเคราะห์องค์ประกอบ (Factor Analysis) พบว่า ปัจจัยที่ผู้ตอบ แบบสอบถามสามารถรับรู้ลักษณะเด่นของแต่ละกลุ่มปัจจัยมีทั้งหมด 10 กลุ่ม ได้แก่ การรับรู้ด้าน ประสิทธิภาพการให้บริการของพนักงาน การรับรู้ด้านความเหมาะสมของราคา การรับรู้ด้าน ความรวดเร็วในการให้บริการ การรับรู้ด้านความสะดวกในการใช้บริการ การรับรู้ด้านความโดดเด่น ของกาแฟ การรับรู้ด้านความสะดวกสบายภายในร้าน การรับรู้ด้านความหลากหลายของสินค้า การรับรู้ด้านการสื่อสารการตลาด การรับรู้ด้านความโดดเด่นของเมล็ดกาแฟ และการรับรู้บรรยากาศ ภายในร้าน ผลการทดสอบสมมติฐานของการศึกษาค้นคว้าอิสระครั้งนี้ พบว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจ ใช้บริการร้านโน๊ตเอสเปรสโซ่ของลูกค้า ได้แก่ การรับรู้ด้านความเหมาะสมของราคา รองลงมา คือ การรับรู้ด้านความรวดเร็วในการให้บริการ การรับรู้ด้านความสะดวกในการใช้บริการ การรับรู้ด้าน ความโดดเด่นของกาแฟ การรับรู้ด้านความโดดเด่นของเมล็ดกาแฟ การรับรู้ด้านความสะดวกสบาย ภายในร้าน การรับรู้ด้านประสิทธิภาพการให้บริการของพนักงาน และการรับรู้ด้านความหลากหลาย ของสินค้า ตามลำดับen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
611532155 สุธารดี ปลุกใจ.pdf1.74 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.