Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73718
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรัท วินิจ-
dc.contributor.authorจุฑา จีรเธียรนาถen_US
dc.date.accessioned2022-07-25T10:12:50Z-
dc.date.available2022-07-25T10:12:50Z-
dc.date.issued2020-11-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73718-
dc.description.abstractThis independent research “Impacts of Perceived Differentiation of Daokanong Lamphun Restaurant on Intention to Purchase Among Thai Consumers” aims to study the influence of the perception of Daokanong Lamphun restaurant’s dominant characteristics on purchase decision of Thai consumers. Therefore, the study intends to be able to classify each characteristic into groups according to the perception of different characteristics. Additionally, to be able to identify groups of differentiation that affect the purchase decision of Daokanong Lamphun restaurant. The samples are 400 consumers who decided to visit Daokanong restaurant during the past 3 months which randomize by using nonprobability sampling method and quota sampling method. The samples are divided by branches and visiting periods as follows; consumers visit Charoen Rat Road branch in Muang Lamphun before 12pm 100 samples, consumers visit Charoen Rat Road branch in Muang Lamphun after 12pm 100 samples, consumers visit Chiangmai-Lampang superhighway branch before 12pm 100 samples and consumers visit Chiangmai-Lampang superhighway branch after 12pm 100 samples. The research was done using both qualitative method which is in-depth interview questions and quantitative method which is questionnaires. The data were analyzed using descriptive statistics and factor analysis and tested the hypothesis using multiple regression analysis. The result of the demographic characteristics of 400 questionnaires’ respondents show that most of the respondents were female, age between 21 - 40 years old, working in private company and having an average monthly income between 15,001 - 30,000 baht. The result of the study using Factor Analysis indicate that the respondents were able to perceive the distinctive characteristics of Daokanong Lamphun Restaurant which can be divided into 7 factors as follows: distinctiveness of service quality of employees and good publicity, distinctiveness of cleanliness and convenience of the restaurant, distinctiveness of reasonable price setting, distinctiveness of good add-on products and services, distinctiveness of access to the services of the restaurant, distinctiveness of quality and variety of food and distinctiveness of reputation of the restaurant respectively. The hypothesis testing results find that the factors affecting the intention of purchasing Daokanong Lamphun Restaurant of Thai customers are factor 1, 2, 4, 5 and 7 which are distinctiveness of service quality of employees and good publicity, distinctiveness of cleanliness and convenience of the restaurant, distinctiveness of good add-on products and services, distinctiveness of access to the services of the restaurant and distinctiveness of reputation of the restaurant.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleอิทธิพลของการรับรู้ลักษณะเด่นของร้านอาหารดาวคะนองลำพูน ต่อความตั้งใจซื้อของลูกค้าชาวไทยen_US
dc.title.alternativeImpacts of perceived differentiation of Daokanong Lamphun restaurant on intention to purchase among Thai consumersen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.thashร้านอาหาร -- ลำพูน-
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้บริโภค -- ลำพูน-
thailis.controlvocab.thashการตลาด -- ลำพูน-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าอิสระเรื่อง อิทธิพลของการรับรู้ลักษณะเด่นของร้านอาหารดาวคะนองลำพูน ต่อ ความตั้งใจซื้อของลูกค้าชาวไทย มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาอิทธิพลของการรับรู้ลักษณะเด่นของ ร้านอาหารดาวคะนองลำพูนต่อความตั้งใจซื้อของลูกค้าชาวไทย เพื่อศึกษาและสามารถจำแนกกลุ่ม ของลักษณะเด่นของร้านอาหารดาวคะนองลำพูนตามการรับรู้ลักษณะเด่นที่แตกต่างกันได้ และเพื่อ ศึกษากลุ่มของลักษณะเด่นที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อของร้านอาหารดาวคะนองลำพูน รูปแบบการศึกษา ค้นคว้าเป็นการวิจัยเชิงปริมาณ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ผู้ที่ตัดสินใจเข้ามาใช้บริการ ร้านอาหารดาวคะนองลำพูน ในช่วงระยะเวลา 3 เดือนที่ผ่านมา มีวิธีการคัดเลือกโดยวิธีการสุ่ม ตัวอย่างแบบไม่ใช้ความน่าจะเป็น (Nonprobability Sampling) และใช้วิธีการคัดเลือกตัวอย่างแบบ โควต้า (Quota Sampling) จำนวน 400 ราย มีการแบ่งกลุ่มตามสาขาและช่วงเวลาการใช้บริการ ดังนี้ สาขาถนนเจริญราษฎร์ในตัวเมืองลำพูน ช่วงเวลาที่ใช้บริการก่อน 12.00 น. 100 ราย สาขาถนนเจริญ ราษฎร์ในตัวเมืองลำพูน ช่วงเวลาที่ใช้บริการหลัง 12.00 น. 100 ราย สาขาริมถนนซุปเปอร์ไฮเวย์ เชียงใหม่-ลำปาง ช่วงเวลาที่ใช้บริการก่อน 12.00 น. 100 ราย และสาขาริมถนนซุปเปอร์ไฮเวย์ เชียงใหม่-ลำปาง ช่วงเวลาที่ใช้บริการหลัง 12.00 น. 100 ราย เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ แบ่ง ออกเป็น 2 ส่วน คือ เครื่องมือวิจัยเชิงคุณภาพ ใช้แบบสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interview Questions) และเครื่องมือวิจัยเชิงปริมาณ ใช้แบบสอบถาม (Questionnaires) การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิง พรรณา และการวิเคราะห์องค์ประกอบ (Factor Analysis) ในการทดสอบสมมติฐานของการวิจัยใช้ การวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษาข้อมูลลักษณะทางประชากรศาสตร์ของผู้ตอบแบบสอบถาม จำนวน 400 ราย พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มากกว่าเพศชาย มีอายุระหว่าง 21 – 40 ปี มีอาชีพ พนักงานเอกชน และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001 – 30,000 บาท ผลการศึกษาโดยการใช้เทคนิควิเคราะห์องค์ประกอบ (Factor Analysis) พบว่า ปัจจัยที่ผู้ตอบ แบบสอบถามสามารถรับรู้ลักษณะเด่นของแต่ละปัจจัยใหม่ที่ร้านอาหารดาวคะนองลำพูนเสนอนั้น สามารถรวมปัจจัยใหม่ได้ 7 ปัจจัย ได้แก่ ปัจจัยที่ 1 ลักษณะเด่นด้านคุณภาพการให้บริการของ พนักงาน และการประชาสัมพันธ์ที่ดี ปัจจัยที่ 2 ลักษณะเด่นด้านความสะอาด และความสะดวกสบาย ของสถานที่ ปัจจัยที่ 3 ลักษณะเด่นด้านความเหมาะสมของการตั้งราคา ปัจจัยที่ 4 ลักษณะเด่นด้าน ผลิตภัณฑ์และบริการส่วนเสริมที่ดี ปัจจัยที่ 5 ลักษณะเด่นด้านการเข้าถึงการให้บริการของร้าน ปัจจัย ที่ 6 ลักษณะเด่นด้านคุณภาพ และความหลากหลายของอาหาร และปัจจัยที่ 7 ลักษณะเด่นด้านทำเล ที่ตั้งร้าน ตามลำดับ สำหรับผลการทดสอบสมมติฐานของการศึกษาค้นคว้าอิสระครั้งนี้ พบว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อ ความตั้งใจซื้อร้านอาหารดาวคะนองลำพูนของลูกค้าชาวไทย ได้แก่ ปัจจัยที่ 1 ลักษณะเด่นด้าน คุณภาพการให้บริการของพนักงาน และการประชาสัมพันธ์ที่ดี ปัจจัยที่ 2 ลักษณะเด่นด้านความ สะอาด และความสะดวกสบายของสถานที่ ปัจจัยที่ 4 ลักษณะเด่นด้านผลิตภัณฑ์และบริการส่วนเสริม ที่ดี ปัจจัยที่ 5 ลักษณะเด่นด้านการเข้าถึงการให้บริการของร้าน และปัจจัยที่ 7 ลักษณะเด่นด้านทำเล ที่ตั้งร้านen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
611532129 จุฑา จีรเธียรนาถ.pdf10.2 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.