Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73575
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorก้องภู นิมานันท์-
dc.contributor.authorวัชระ มะคะวรรณ์en_US
dc.date.accessioned2022-07-08T10:12:20Z-
dc.date.available2022-07-08T10:12:20Z-
dc.date.issued2020-12-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/73575-
dc.description.abstractThis independent research aims to study the criteria for choosing consumer decoration contractor service in Mueang Chiang Mai District. This will benefit the contractor to develop to meet the needs of consumers. The Sample group is 200 consumers who are currently renovating or who have been renovating buildings in the past 2 years in the area of Muang District, Chiang Mai Province. Data were collected by using questionnaires and using data analysis. With a hierarchical analysis decision process (AHP) method. From the results of the study, it was found that the consumers in the district of Mueang Chiang Mai. There are buildings such as detached houses, townhouses, commercial buildings, condominiums, and decorated for residential, selling and consumer businesses. The detached house is renovated for living Single-detached houses, renovated for business purposes Townhouses decorated for residents. Condominium decorated for residential renovation Condominium renovated for rent Commercial buildings decorated for residential use Commercial buildings, renovated for business Commercial buildings, renovated for sale Commercial buildings, renovated for rent All this Keep the weight value of the highest priority of the main criterion, the main criterion for past performance. And the sub-criteria of the main criterion with the highest priority weight is the performance quality criterion and the sub-criterion that has the highest weight of all sub-criteria is the performance quality criterion. And for consumers with decorative additions for rent, the weight of the highest priority is the organizational and administrative criterion. The sub-criteria of the main criterion with the highest priority weight is the operational plan criteria. But the sub-criteria with the highest weight value is the quality criterion of the work and for consumers with single-detached houses, renovations for renting, weighting the top priority of the main criteria is the organizational and administrative criterion. The sub-criteria of the main criterion with the highest priority weight is the budget plan criteria but the sub-threshold with the highest weight is the financial stability criterion. As for consumers who have Detached house renovated for sale Let the weight value of the top priority of the main criterion is the main criterion of financial competence. And the sub-criterion of these key criteria that has the highest priority is the financial stability criterion and the sub-criteria weighing the most importance out of all of the sub-criteria is the same financial stability criterion. And finally, consumers with Townhouse to decorate and add to the business. The most important weight of the main criteria is the personnel and labor criterion. And the sub-criterion of the main criterion with the highest priority weight is the experience criterion. The sub-criteria that weighed the most importance out of all the sub-criteria is the same experience criterion.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการตัดสินใจของผู้บริโภคในเขตอำเภอเมืองเชียงใหม่ในการเลือกผู้รับเหมาตกแต่งต่อเติมโดยใช้กระบวนการตัดสินใจแบบวิเคราะห์ลำดับชั้นen_US
dc.title.alternativeDecision of consumer in Mueang Chiang Mai District towards choosing refurbishment contractors by using analytic hierarchy processen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashความพอใจของผู้บริโภค -- เมือง (เชียงใหม่)-
thailis.controlvocab.thashธุรกิจรับเหมาก่อสร้าง-
thailis.controlvocab.thashกระบวนการลำดับชั้นเชิงวิเคราะห์-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเกณฑ์ในการตัดสินใจในการเลือกใช้ บริการผู้รับเหมาตกแต่งต่อเติมของผู้บริโภคในเขตอำเภอเมืองเชียงใหม่ ซึ่งจะเป็นประโยชน์ต่อ ผู้รับเหมาในการพัฒนาเพื่อตอบสนองให้ตรงตามความต้องการของผู้บริโภค โดยกลุ่มประชากร คือ ผู้บริโภคที่กำลังทำการตกแต่งต่อเติมหรือที่เคยทำการตกแต่งต่อเติมสิ่งก่อสร้างในระยะเวลา 2 ปี ที่ ผ่านมา ในเขตพื้นที่อำเภอเมืองจังหวัดเชียงใหม่ จำนวน 200 คน เก็บรวบรวมข้อมูลโดยใช้ แบบสอบถาม และใช้การวิเคราะห์ข้อมูลด้วยวิธีกระบวนการตัดสินใจแบบวิเคราะห์ลำดับชั้น (AHP) จากผลการศึกษาพบว่าผู้บริโภคในเขตอำเภอเมืองเชียงใหม่ในภาพรวม ที่มีสิ่งก่อสร้าง ประเภท บ้านเดี่ยว ทาวน์เฮาส์ อาคารพาณิชย์ คอนโดมิเนียม และมีการตกแต่งต่อเติมเพื่อ อยู่อาศัย ประกอบธุรกิจ ขาย และ ผู้บริโภคที่มี บ้านเดี่ยวทาการตกแต่งต่อเติมเพื่ออยู่อาศัย บ้านเดี่ยวทาการ ตกแต่งต่อเติมเพื่อประกอบธุรกิจ ทาวน์เฮาส์ตกแต่งต่อเติมเพื่ออยู่อาศัย คอนโดมิเนียมตกแต่งต่อเติม เพื่ออยู่อาศัย คอนโดมิเนียมตกแต่งต่อเติมเพื่อปล่อยเช่า อาคารพาณิชย์ตกแต่งต่อเติมเพื่ออยู่อาศัย อาคารพาณิชย์ตกแต่งต่อเติมเพื่อประกอบธุรกิจ อาคารพาณิชย์ตกแต่งต่อเติมเพื่อขาย อาคารพาณิชย์ ตกแต่งต่อเติมเพื่อปล่อยเช่า ทั้งหมดนี้นั้น ให้ค่าน้ำหนักความสำคัญสูงสุดคือเกณฑ์หลักด้านผลงาน ที่ผ่านมา และเกณฑ์ย่อยของเกณฑ์ด้านผลงานที่ผ่านมานี้ที่มีค่าน้ำหนักความสำคัญสูงสุดคือเกณฑ์ คุณภาพของผลงานและเกณฑ์ย่อยที่มีน้ำหนักความสำคัญสูงสุดจากเกณฑ์ย่อยทั้งหมดคือเกณฑ์ คุณภาพของผลงาน และผู้บริโภคที่มีการตกแต่งต่อเติมเพื่อ ปล่อยเช่า นั้นให้ค่าน้ำหนักความสำคัญ สูงสุดของเกณฑ์หลักคือเกณฑ์หลักด้านองค์กรและการบริหารงาน และเกณฑ์ย่อยของเกณฑ์หลัก ด้านนี้ที่มีค่าน้ำหนักความสำคัญสูงสุดคือเกณฑ์แผนการดำเนินงาน แต่เกณฑ์ย่อยที่มีค่าน้ำหนัก สูงสุดคือเกณฑ์คุณภาพของผลงาน และในส่วนสำหรับผู้บริโภคที่มีบ้านเดี่ยวทำการตกแต่งต่อเติม เพื่อ ปล่อยเช่า ให้ค่าน้ำหนักความสำคัญสูงสุดของเกณฑ์หลักคือเกณฑ์หลักด้านองค์กรและการ บริหารงาน และเกณฑ์ย่อยของเกณฑ์หลักด้านนี้ที่มีค่าน้ำหนักความสำคัญสูงสุดคือเกณฑ์แผนการ ใช้งบประมาณ แต่เกณฑ์ย่อยที่มีค่าน้ำหนักสูงสุดคือเกณฑ์ความมั่นคงทางการเงิน ส่วนผู้บริโภคที่มี บ้านเดี่ยวทำการตกแต่งต่อเติมเพื่อขาย ให้ค่าน้ำหนักความสำคัญสูงสุดของเกณฑ์หลักคือเกณฑ์หลัก ด้านความสามารถทางการเงิน และเกณฑ์ย่อยของเกณฑ์หลักด้านนี้ที่มีค่าน้ำหนักความสำคัญสูงสุด คือเกณฑ์ความมั่นคงทางการเงิน และเกณฑ์ย่อยที่มีน้ำหนักความสำคัญสูงสุดจากเกณฑ์ย่อยทั้งหมด คือเกณฑ์ความมั่นคงทางการเงินเช่นเดียวกัน และสุดท้ายผู้บริโภคที่มีทาวเฮาส์ทำการตกแต่งต่อเติม เพื่อประกอบธุรกิจ นั้นมีค่าน้ำหนักความสำคัญสูงสุดของเกณฑ์หลักคือเกณฑ์หลักด้านบุคลากรและ แรงงาน และเกณฑ์ย่อยของเกณฑ์หลักด้านนี้ที่มีค่าน้ำหนักความสำคัญสูงสุดคือเกณฑ์ประสบการณ์ และเกณฑ์ย่อยที่มีน้ำหนักความสำคัญสูงสุดจากเกณฑ์ย่อยทั้งหมดคือเกณฑ์ประสบการณ์ เช่นเดียวกันen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
601532069 วัชระ มะคะวรรณ์.pdf2.62 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.