Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/72200
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRojana Thammajinda-
dc.contributor.authorDoungkamol Kittikhajornen_US
dc.date.accessioned2022-02-04T08:49:32Z-
dc.date.available2022-02-04T08:49:32Z-
dc.date.issued2020-10-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/72200-
dc.description.abstractThis research focuses on the feasibility of the CondoSpace platform in order to enhance the organization's strategy. Moreover, the study aims to discover the external busin economy's feasibilities, social, and internal factors, for instance, marketing management and financial aspects. Based on the focus group method analysis, the data is collected through the discussion on specific topics. The primary users are classified into 2 groups. The Focus group was conducted with those sell or lease condos and those looking for a condo to stay. Each group consisted of 15 participants and was conducted separately in 3 groups of 5 people. Furthermore, the study also includes an in-depth interview with 2 digital platform founders to collect data on operation and cost. The focus group found CondoSpace's user-friendliness straightforward to access. Significantly, the listing fee is lower than the expectation of lister. However, lister expects to lease faster at a lower cost. Finder's expectation is an English-speaking friendly system. From both external and internal business environment analysis, this study reviews the feasibility of investing in CondoSpace. And can be projected in the financial aspect, which Net Present Value is 3,039,615, Internal Rate of Return is 63.27%, and the payback period is 2.22 years.en_US
dc.language.isoen_USen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectBusiness planen_US
dc.subjectCondo spaceen_US
dc.titleBusiness plan for condo space platformen_US
dc.title.alternativeแผนธุรกิจของคอนโดสเปซแพลตฟอร์มen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาแผนธุรกิจของคอนโดสเปซแพลตฟอร์มเพื่อศึกษาแนวทางและความเป็นไปได้ของการทำแผนธุรกิจเพื่อต่อยอดให้กับกลยุทธ์ขององค์ในอนาคตเพื่อทราบความเป็นไปได้ในสภาพแวดล้อมภายนอกของธุรกิจ ในด้านเศรษฐกิจ สังคม รวมถึงสภาพแวดล้อมภายในของธุรกิจไม่ว่าจะเป็นด้านการตลาด การจัดการ และการเงินการค้นคว้าแบบอิสระครั้งนี้เก็บข้อมูลโดยใช้วิธีการสนทนากลุ่ม คือการสัมภาษณ์แบบกลุ่มโดยที่รวบรวมข้อมูลจากการสนทนากับกลุ่มผู้ให้ข้อมูลในประเด็นปัญหาที่เฉพาะเจาะจง ซึ่งคนในกลุ่มเป็นชาวต่างชาติที่ใช้ภาษาอังกฤษในการสื่อสารเป็นหลัก ผู้ใช้งานหลักจะแบ่งเป็นสองกลุ่มคือ ผู้ประกาศขายหรือเช่าคอนโด 15 คน และชาวต่างชาติที่หาเช่าหรือซื้อคอนโด 15 คน โดยทั้งสองกลุ่มสัมภาษณ์แบ่งเป็น 3 กลุ่มย่อย กลุ่มละ 5 คน และยังมีการเก็บข้อมูลแบบสัมภาษณ์เชิงลึกกับผู้ก่อตั้งแพลตฟอร์มดิจิทัลอีกสองราย เพื่อเก็บข้อมูลเกี่ยวกับการดำเนินงานและต้นทุนในการสร้างแพลตฟอร์มผู้ใช้งานทั้งสองกลุ่มต่างให้ความคิดเห็นว่าแพลตฟอร์มของคอนโดสเปซใช้งานง่ายและน่าลองใช้ โดยเฉพาะผู้ประกาศเช่าหรือขายคอนโด เนื่องจากราคาในการลงประกาศกับคอนโดสเปซถูกกว่าที่คาดไว้และถูกกว่าคู่แข่ง ทั้งสองกลุ่มมีความคาดหวังในการใช้งานที่ต่างกัน กลุ่มชาวต่างชาติมีความคาดหวังว่าแพลตฟอร์มต้องใช้งานง่ายและให้ข้อมูลภาษาอังกฤษที่อ่านง่าย ส่วนผู้ประกาศขายหรือเช่าต้องการที่จะปล่อยขายหรือเช่าได้เร็วขึ้นโดยที่เสียค่าใช้จ่ายน้อยลงการศึกษาครั้งนี้พบว่าแผนธุรกิจของคอนโดสเปซโดยรวมอยู่ในเกณฑ์ที่น่าลงทุน จากการเก็บข้อมูลสภาพแวดล้อมภายนอกและกลุ่มผู้ใช้ รวมถึงความเป็นไปได้ทางด้านการเงินซึ่งมี มูลค่าปัจจุบันสุทธิเท่ากับ 3,039,615 บาท อัตราผลตอบแทนภายในเท่ากับ 63.27% และระยะเวลาคือทุนเท่ากับ 2.22 ปีen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
611532180 ดวงกมล กิตติขจร.pdf3.58 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.