Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69636
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorผู้ช่วยศาสตราจารย์ ดร.ชัยวัฒน์ นันทศรี-
dc.contributor.authorพรพิมล พุทธวงค์en_US
dc.date.accessioned2020-08-18T02:44:46Z-
dc.date.available2020-08-18T02:44:46Z-
dc.date.issued2020-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69636-
dc.description.abstractThe objective of this research was to study the Developing of Lost and Found Management System for Chiang Mai Tourist Police Station 1 by employing Research and Development (R&D) methodology. The instruments used to collect the data were an interview and a questionnaire. The first data was collected by interviewing 3 interviewees who were the police officers of Chiang Mai Tourist Police Station 1. The interview focused on the management of lost and found system, problems, and needs of the police officers on developing system and website of Chiang Mai Tourist Police Station 1. Secondly, data collection was the questionnaire about satisfaction with the system of 3 respondents who were the police officers of Chiang Mai Tourist Police Station 1. The last data was also collected from a questionnaire that focused on satisfaction with the developed website of 20 respondents who were tourists and bus drivers. The results of the study showed that the overall satisfaction of the police officers with the development of the website in all 5 aspects was very satisfied because the developed system and well-designed website meet their needs. Besides, the system and the website were very simple and easy to use for the police officers which reduced their work procedures and saved time. These were also allowed foreign tourists to access the system easily, promptly, and anywhere. In terms of the satisfaction of tourists and bus drivers with the lost and found management website that the researcher created in accordance with the principles of website development design, it was found that the tourists and the bus drivers visiting the website were satisfied with the website in the same page and the overall satisfaction was at the highest level. Because the website design was well-organized and simple, the composition of the page was not complicated. It also represented the uniqueness of the department. Interestingly, utilizing proper pictures, colors, and positions of the pictures could convey messages exactly and be very functional.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการพัฒนาระบบการจัดการของลืมสาหรับสถานีตารวจท่องเที่ยว 1 จังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeDeveloping of Lost and Found Management System for Chiang Mai Tourist Police Station 1en_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อพัฒนาระบบการจัดการของลืมสาหรับสถานีตารวจท่องเทียว 1 จังหวัดเชียงใหม่ ในการศึกษาครั้งนี้ผู้วิจัยใช้วิธีการวิจัยแบบการวิจัยละพัฒนา (Research and Development: R&D) เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ แบบสัมภาษณ์ สาหรับเก็บข้อมูลการดาเนินงานด้านการจัดการของลืม สภาพปัญหาและอุปสรรค รวมถึงความต้องการของเจ้าหน้าที่ในการพัฒนาระบบและเว็บไซต์ของสถานีตารวจท่องเที่ยว 1 จังหวัดเชียงใหม่ จานวน 3 คน และแบบสอบถามสาหรับเก็บข้อมูลความพึงพอใจในการใช้งานระบบของเจ้าหน้าที่ จานวน 3 คน และความพึงพอใจในการใช้งานเว็บไซต์ของนักท่องเที่ยวและคนขับรถโดยสารประจาทาง จานวน 20 คน ผลการศึกษาพบว่าความพึงพอใจของเจ้าหน้าที่ตารวจต่อการพัฒนาเว็บไซต์ทั้งหมด 5 ด้านพบว่าเจ้าหน้าที่ตารวจที่เข้ามาชมเว็บไซต์และระบบฐานข้อมูลมีความพึงพอใจที่สอดคล้องไปในทิศทางเดียวกันคือมีความพึงพอใจโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด เนื่องจากผู้วิจัยได้พัฒนาระบบและออกแบบเว็บไซต์ตามความต้องการของเจ้าหน้าที่จากการสัมภาษณ์ความต้องการของเว็บไซต์และระบบที่สามารถใช้งานได้ง่าย มีขั้นตอนที่ไม่ซับซ้อนยุ่งยากจนเกินไป สามารถลดขั้นตอนในการปฏิบัติงาน สามารถทางานได้รวดเร็ว และให้นักท่องเที่ยวชาวต่างชาติสามารถเข้าถึงในการเข้าใช้งานของระบบได้ง่าย รวดเร็ว ทันท่วงทีและสามารถเข้าถึงที่ไหนก็ได้ ในด้านความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวและคนขับรถประจาทางที่มีต่อเว็บไซต์การจัดการของลืมที่ผู้วิจัยสร้างขึ้นตามหลักการออกแบบการพัฒนาเว็บไซต์พบว่านักท่องเที่ยวและคนขับรถประจาทางที่เข้ามาชมเว็บไซต์มีความพึงพอใจต่อเว็บไซต์ที่สอดคล้องไปในทิศทางเดียวกันคือมีความพึงพอใจโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด เนื่องจากในการออกแบบหน้าเว็บไซต์มีความเป็นระเบียบและเรียบง่าย มีการจัดวางองค์ประกอบของหน้าที่ไม่ซับซ้อน สะท้อนให้เห็นความเป็นเอกลักษณ์ของหน่วยงาน การใช้ภาพ สีและการวางตาแหน่งของภาพที่เหมาะสม ทาให้สามารถสื่อความหมาย และเป็นประโยชน์อย่างมากในการใช้งานen_US
Appears in Collections:HUMAN: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
590132062 พรพิมล พุทธวงค์.pdf3.36 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.