Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69184
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorรศ.ดร.นิสิต พันธมิตร-
dc.contributor.advisorรศ.ดร.ธเนศ ศรีวิชัยลำพันธ์-
dc.contributor.authorศักดิ์ศรี กันทะลาen_US
dc.date.accessioned2020-07-31T00:46:10Z-
dc.date.available2020-07-31T00:46:10Z-
dc.date.issued2015-10-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69184-
dc.description.abstractThe objectives of this research were to study the buying decision process for the habitant including the problems and obstacles of consumers in Chiang Mai province and to study the decision making process on buying the habitant as houses, townhouses, condominiums from Karnkanok Property company limited. The samples consisted of 241 of Karnkanok residents and Authority to buy. The questionnaires were used as a data collection tool. The collected data were analyzed by descriptive statistics and Likert scale. The study result showed that most consumers were males aged approximately 33 years old, single, work as employees, two people of family members with bachelor degree and an average of family’ s income about 49,000 baht. On their decision making process to buy the habitant, it states that their decisions based on family members and took 2-3 months on buying decision. They need to see model houses and compared over 4 projects in deciding to buy the habitant. Most consumers spent monthly during 10,000-20,000 baht, buying the habitant 2.16 million baht, with land size 56 sqw. and utility area 161 sqm. They required making a down payment and pay it off in monthly installments 10,000-20,000 baht. It will take 25-30 years to pay off the habitant. The factors of marketing affected the decision making process to buy the habitants showed that the aspect of price (reasonable price, down payment, payment due date, and loan rate), channels of distribution (location and workplace), sale promotion (after sales service, promotion, free transfer fee), and service (service mind) had the most influential level on buying decision. Subsequently, the aspect of personnel and physical evidence were a high rated influential factor.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleกระบวนการตัดสินใจเลือกซื้อที่อยู่อาศัยของผู้บริโภคที่มีต่อบริษัทอสังหาริมทรัพย์ขนาดกลางแห่งหนึ่งใน จังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeConsumer Buying Decision Process for Habitants of Medium Sized Estate Company in Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงกระบวนการตัดสินใจเลือกซื้อที่อยู่อาศัย รวมถึงปัญหาและอุปสรรคของผู้บริโภคในจังหวัดเชียงใหม่ ทำการศึกษาถึงกระบวนการทั่วไปในการตัดสินใจซื้อที่อยู่อาศัยต่างๆ เช่น บ้านเดี่ยว ทาวน์เฮ้าส์ คอนโดมิเนียม ของบริษัทกาญจน์กนก พร็อพเพอร์ตี้ จำกัด กลุ่มตัวอย่างประกอบไปด้วยผู้อยู่อาศัย หรือผู้มีอำนาจในการตัดสินใจในการเลือกซื้อ จำนวน 241 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิตเชิงพรรณนา และลิเคิร์ทสเกล จากการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศชาย โดยมีอายุเฉลี่ยประมาณ 33 ปี สถานภาพโสด โดยส่วนใหญ่มีอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน มีจำนวนสมาชิกที่อาศัยร่วมกันจำนวน 2 คน ระดับการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี มีรายได้เฉลี่ยทั้งครอบครัวประมาณ 49,000 บาท ข้อมูลเกี่ยวกับพฤติกรรมการเลือกซื้อที่อยู่อาศัยพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่จะเลือกซื้อเพื่ออยู่อาศัยกับครอบครัว โดยใช้เวลาในการตัดสินใจเลือกซื้อที่พักอาศัย 2-3 เดือน และกลุ่มตัวอย่างทุกกลุ่มมีความต้องการในการเข้าชมบ้านตัวอย่าง โดยจะทำการเปรียบเทียบมากกว่า 4 โครงการก่อนจะทำการตัดสินใจซื้อ และจากการศึกษาพบว่า ส่วนใหญ่จะมีค่าใช้จ่ายต่อเดือนอยู่ในช่วง 10,001-20,000 บาทต่อเดือน โดยมีงบประมาณในการเลือกซื้อที่พักอาศัยเฉลี่ย 2.16 ล้านบาท ขนาดที่ดินที่เลือกซื้อส่วนใหญ่พบว่ามีค่าเฉลี่ยอยู่ที่ 56 ตารางวา และมีพื้นที่ใช้สอยเฉลี่ยที่ 161 ตาราง เมตร การชำระเงินส่วนใหญ่เลือกที่จะชำระเงินเป็นเงินดาวน์ และทำการผ่อนชำระกับสถาบันการเงิน โดยมีอัตราผ่อนที่ส่วนใหญ่คิดว่าเหมาะสมอยู่ที่ 10,001-20,000 บาทต่อเดือน และใช้เวลาในการผ่อนชำระที่ 25-30 ปี ปัจจัยทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อ จากการศึกษาพบว่า ปัจจัยด้านราคา ได้แก่ ราคาเหมาะสมกับคุณภาพ จำนวนเงินดาวน์ ระยะเวลาการผ่อนชำระ และอัตราดอกเบี้ยเงินกู้ ปัจจัยด้านการจัดจำหน่าย ได้แก่ เส้นทางคมนาคมสะดวก ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาด ได้แก่ การให้บริการก่อนและหลังการขาย การจัดโปรโมชั่นต่างๆ ฟรีค่าธรรมเนียมการโอน และปัจจัยด้านบริการ ได้แก่ การให้บริการที่รวดเร็ว มีความสำคัญต่อการตัดสินใจมากที่สุด ส่วนปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ ปัจจัยด้านบุคลากร และปัจจัยด้านลักษณะทางกายภาพ มีความสำคัญรองลงมาen_US
Appears in Collections:SOC: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf2 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.