Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69062
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.จอมใจ แซมเพชร-
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.ก้องภู นิมานันท์-
dc.contributor.authorศศิธร สุริยะพรหมen_US
dc.date.accessioned2020-07-24T01:20:47Z-
dc.date.available2020-07-24T01:20:47Z-
dc.date.issued2014-12-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69062-
dc.description.abstractThe objective of this independent study was to study critical success factors of dog grooming service business in Mueang Chiang Mai District. The data was collected from questionnaires completed by 35 owners of dog grooming service business out of 39 distributed. It was found from the study that most owners of dog grooming service business in Mueang Chiang Mai District were 31-40 years old, with the highest education of undergraduate level, and with no experience in this business. Motivation for doing this business is that they are pet lover. Most business owners had been in business for more than 5 years and started their business with 100,000-500,000 Baht investment. Most business owners perceive that their key performance indicators reflecting their success were customer’s satisfaction, number of customers, profit and business stability. In addition, the top 5 critical success factors were 1) Staffs are nice and welcome, resulting in customer retention 2) Quality of service 3) Staffs are skillful in providing services 4) Shops are clean and have good air circulation and 5) Standard process of service that ensure customers a quality service.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleปัจจัยความสำเร็จของธุรกิจบริการอาบน้ำและตัดแต่งขนสุนัข ในอำเภอเมืองเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeCritical Success Factors of Dog Grooming Service Business in Mueang Chiang Mai Districten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระเรื่อง ปัจจัยความสำเร็จของธุรกิจบริการอาบน้ำและตัดแต่งขนสุนัขในอำเภอเมืองเชียงใหม่ มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยความสำเร็จของธุรกิจบริการอาบน้ำและตัดแต่งขนสุนัขในอำเภอเมืองเชียงใหม่ โดยการใช้แบบสอบถาม สอบถามผู้ประกอบการของธุรกิจบริการอาบน้ำและตัดแต่งขนสุนัขในอำเภอเมืองเชียงใหม่ จำนวน 39 ราย มีผู้ตอบกลับจำนวน 35 ราย ค่าสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย ผลการศึกษาพบว่า ผู้ประกอบการของธุรกิจบริการอาบน้ำและตัดแต่งขนสุนัขในอำเภอเมืองเชียงใหม่ ส่วนใหญ่มีอายุระหว่าง 31-40 ปี จบการศึกษาสูงสุดระดับปริญญาตรี ไม่เคยมีประสบการณ์ในการดำเนินธุรกิจมาก่อน มีเหตุจูงใจในการประกอบธุรกิจ คือ ชอบและรักสัตว์เลี้ยง ธุรกิจบริการอาบน้ำและตัดแต่งขนสุนัขในอำเภอเมืองเชียงใหม่ ส่วนใหญ่ประกอบธุรกิจมากกว่า 5 ปี ใช้เงินลงทุนเริ่มต้นจำนวน 100,000-500,000 บาท ผู้ประกอบการส่วนใหญ่เห็นว่าตัวชี้วัดสำคัญที่สะท้อนความสำเร็จของธุรกิจ ได้แก่ ความ พึงพอใจของลูกค้า จำนวนลูกค้าที่มาใช้บริการ ผลกำไร และธุรกิจสามารถดำเนินอยู่ต่อไปได้ ตามลำดับ นอกจากนี้ ปัจจัยความสำเร็จของธุรกิจบริการอาบน้ำและตัดแต่งขนสุนัขที่สำคัญที่สุด 5 ลำดับแรก คือ พนักงานมีมนุษยสัมพันธ์และอัธยาศัยดี ซึ่งทำให้เกิดการใช้บริการซ้ำของลูกค้า รองลงมา คือ คุณภาพของการให้บริการ พนักงานมีทักษะความชำนาญในการให้บริการ บริเวณร้านสะอาดอากาศถ่ายเทไม่มีกลิ่นเหม็น และ ขั้นตอนในการให้บริการที่ได้มาตรฐานสร้างความมั่นใจให้กับลูกค้าen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf3.86 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.