Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69018
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorประเสริฐ ไชยทิพย์-
dc.contributor.advisorชูเกียรติ ชัยบุญศรี-
dc.contributor.authorโสภิดา ปัญญาen_US
dc.date.accessioned2020-07-22T04:12:24Z-
dc.date.available2020-07-22T04:12:24Z-
dc.date.issued2015-06-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/69018-
dc.description.abstractA survey using closed-ended questions is conducted in order to determine the demographic structure and job efficiency of personnel respondents. The population is defined as of personnel who are working for international postal service of Post Co., Ltd. at Chiang Mai Province in Thailand. The purpose of the study was to study factors influencing an efficiency of the service. Data was obtained with the survey which was conducted 160 questionnaires of 13 Post Offices at Meuang District, Chiang Mai . Data analysis was done using logistic regression models constructed; binary logistic regression model in order to investigate the data mainly used in this study. The survey results showed including single male, age between 19 -30 years, graduate from the postal school, The salary between 7,000 – 20,000.- Baht and have an experience. Factor influencing the most efficiency of the Post Office and competition was marketing as one of the most important factor. The job aim to be regularly promote on the Head Post at Post Office and finding the least problem is the relate.en_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectบริการฝากส่งen_US
dc.subjectไปรษณีย์ระหว่างประเทศen_US
dc.subjectบริษัท ไปรษณีย์ไทย จำกัดen_US
dc.titleการวิเคราะห์ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อประสิทธิภาพของการให้บริการฝากส่งไปรษณียภัณฑ์ระหว่างประเทศ ของบริษัท ไปรษณีย์ไทย จำกัด ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeAn Analysis of factors affecting the efficiency of the international postal service of Thailand Post Co., Ltd. in Chiang Mai provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc383-
thailis.controlvocab.thashบริษัท ไปรษณีย์ไทย จำกัด-
thailis.controlvocab.thashไปรษณีย์ -- เชียงใหม่-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 383 ส863ก-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractจากการสำรวจโดยใช้แบบสอบถามปลายปิดจากคำตอบที่กำหนดไว้ เพื่อศึกษาถึงโครงสร้างประชากรและความมีประสิทธิภาพในการปฏิบัติงานของผู้ตอบแบบสอบถามบุคลากรผู้ให้บริการการรับฝากไปรษณียภัณฑ์ระหว่างประเทศ ของ บริษัทไปรษณีย์ไทย จำกัด ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์ถึงปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อประสิทธิภาพ ผู้ให้บริการรับฝากไปรษณียภัณฑ์ระหว่างประเทศ ทั้งหมด 13 ที่ทำการ ในเขตอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ศึกษาจำนวน 160 ราย โดยเครื่องมือแบบสอบถามที่ใช้ในการวิจัย โดยใช้ค่าเฉลี่ย ร้อยละ และ การวิเคราะห์ข้อมูลที่ได้กระทำโดยใช้แบบจำลองโลจิสติกสร้างตัวแบบการถดถอยโลจิสติกไบนารี เพื่อที่จะตรวจสอบข้อมูลที่ใช้เป็นหลักในการศึกษาครั้งนี้ ผลการศึกษาโดยการตอบแบบสอบถาม พบว่า เป็นเพศชาย สถานภาพโสด มีอายุในช่วง 19 – 30 ปี จบการศึกษาจากโรงเรียนการไปรษณีย์ มีรายได้ต่อเดือนอยู่ในช่วง 7,000 – 20,000.- บาท มีประสบการณ์ในการให้บริการ พบว่าปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการให้บริการรับฝากอย่างมีประสิทธิภาพทั้งองค์กร และ คู่แข่งขัน คือ ปัจจัยด้านการตลาด เป้าหมายที่คาดหวัง คือ การได้ดำรงตำแหน่งหัวหน้าที่ทำการไปรษณีย์ และปัญหาที่พบน้อย คือ การให้บริการen_US
Appears in Collections:ECON: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf3.54 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.