Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68992
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.นฤมล กิมภากรณ์-
dc.contributor.authorบุษรินทร์ ภูวังหม้อen_US
dc.date.accessioned2020-07-21T06:06:22Z-
dc.date.available2020-07-21T06:06:22Z-
dc.date.issued2015-01-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68992-
dc.description.abstractThe purpose of this independent study was to study the services marketing mix affecting of generation Y consumers towards selecting medical beauty clinics in Mueang Chiang Mai District. The results were as followed: Most of the respondents were single women, age between 32 – 37 years, educated at bachelor degree level with a salary between 10,001 to 15,000 Baht, and were familiar with Wuttisak Clinic. The first 3 medical beauty clinics that the respondents used the service were Medicare Clinic, Panipak Clinic, and Wuttisak Clinic. The medical beauty service that the respondents had used for the last 6 months were such as treatment of acid, ulcer, and scar including skin diseases. The respondents paid by cash with approximately 1,001 – 1,500 baht per time. The total amount of money that the respondents paid for the last six months was 3,000 Baht. The results was indicted that; Product factor affecting the overall respondents was in highest level. The first sub-factor with highest average was the professional image of the clinic. Price factor affecting the overall respondents was in highest level. The first sub-factor with highest average was the interesting package. Place factor affecting the overall respondents was in high level. The first sub-factor with highest average was the location should be easy to find. Promotion factor affecting the overall respondents was in high level. The first sub-factor with highest average was the location should be informed the information and promotion through letter, E-mail, Facebook, etc. People factor affecting the overall respondents was in high level. The first sub-factor with highest average was the professional doctor. Process factor affecting the overall respondents was in high level. The first sub-factor with highest average was the correctness of the service. Physical evidence factor affecting the overall respondents was in high level. The first sub-factor with highest average was the cleanliness of surrounding environment.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleส่วนประสมการตลาดบริการที่มีผลต่อผู้บริโภคเจนเนอ เรชั่นวายในการใช้บริการคลินิกเสริมความงามในอำเภอเมืองเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeServices Marketing Mix Affecting Generation Y Consumers Towards Selecting Medical Beauty Clinics in Mueang Chiang Mai Districten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมการตลาดบริการต่อการเลือกใช้บริการคลินิกเสริมความงามในกลุ่มเจนเนอเรชั่นวายในอำเภอเมืองเชียงใหม่ ซึ่งสามารถสรุปผลการศึกษาได้ดังต่อไปนี้ ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 32 – 37ปี สถานภาพโสด รายได้ต่อเดือน 10,001 – 15,000 บาท มีการศึกษา ระดับปริญญาตรี เคยใช้บริการวุฒิศักดิ์คลินิกมากที่สุด เลือกใช้บริการคลินิก 3 อันดับแรก ได้แก่ เมดิแคร์คลินิกอันดับ 1 รองลงมาคือ ปณิภาคลินิกอันดับ 2 และวุฒิศักดิ์คลินิก อันดับ 3 มีการเลือกใช้บริการในคลินิกเสริมความงามในช่วง 6 เดือนที่ผ่านมา ได้แก่ รักษาสิว ฝ้า กระจุดด่างดำ รอยแผลเป็น รวมถึงการแก้ปัญหาโรคผิวหนัง เช่น ผด ผื่น โรคภูมิแพ้ผิวหนังต่างๆ ชำระเงินในรูปแบบเงินสด ชำระค่าใช้จ่ายในการบริการเป็นครั้ง มีค่าใช้จ่ายโดยเฉลี่ยในการใช้บริการในแต่ละครั้ง ราคา 1,001 – 1,500 บาท มีค่าใช้จ่ายมาในการใช้บริการคลินิกเสริมความงามในระยะเวลา 6 เดือน เป็นเงิน 3,000 บาทขึ้นไป ปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์มีผลต่อผู้ตอบแบบสอบถามโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด โดยปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุดอันดับแรกได้แก่ ภาพลักษณ์คลินิกดูมีความเชี่ยวชาญ ปัจจัยด้านราคามีผลต่อผู้ตอบแบบสอบถามโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด โดยปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุดอันดับแรกได้แก่ ราคาแพ็กเกจ พิเศษมีความน่าสนใจ ปัจจัยด้านการจัดจำหน่ายมีผลต่อผู้ตอบแบบสอบถามโดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุดอันดับแรกได้แก่ ที่ตั้งของคลินิก หาง่าย มองเห็นได้ชัดเจน ปัจจัยด้านการส่งเสริมการตลาดมีผลต่อผู้ตอบแบบสอบถามโดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุดอันดับแรกได้แก่ การแจ้งข้อมูลข่าวสาร รายการโปรโมชั่นพิเศษ ต่าง ๆ ผ่าน จดหมาย Email และ Facebook เป็นต้น ปัจจัยด้านบุคลากรมีผลต่อผู้ตอบแบบสอบถามโดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุดอันดับแรกได้แก่ แพทย์มีความชำนาญในการปฏิบัติงาน ปัจจัยด้านกระบวนการให้บริการมีผลต่อผู้ตอบแบบสอบถามโดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุดอันดับแรกได้แก่ ความถูกต้องในการให้บริการ ปัจจัยด้านสิ่งนำเสนอทางกายภาพมีผลต่อผู้ตอบแบบสอบถามโดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยปัจจัยย่อยที่มีค่าเฉลี่ยสูงสุดอันดับแรกได้แก่ สิ่งแวดล้อมที่อยู่บริเวณรอบคลินิก สะอาดเรียบร้อยและเป็นระเบียบen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf3.11 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.