Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68939
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร. วรัท วินิจ-
dc.contributor.authorมนสิชา วงค์เรือนen_US
dc.date.accessioned2020-07-21T05:40:54Z-
dc.date.available2020-07-21T05:40:54Z-
dc.date.issued2015-09-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/68939-
dc.description.abstractThe main objective of the study was to conduct profile analysis of customers who use shopping center in Meuang Chiang Mai District. Questionnaires were used for collecting data from customers in 5 different shopping centers. The data were analyzed by descriptive statistics including frequency, percentage, mean and Chi-square. The study revealed the profile in terms of demographic profile and behavioral profile of the customers visiting each shopping center. Kad Suan Kaew : most of the customers were high school students and university students, aged 16-20 years old, single. Incomes not exceeding 10,000bht per month. Family’s income 50,000-60,000bht. Living in dorms or apartments/condos across the city. They usually visited the mall to have a meal, more than 5 times per month, from Monday to Friday and on holidays, between 5.00pm-9.00pm. They also visited with 2-3 friends and spent not more than 500bht per person. They usually traveled by motorbikes to get there. They used kids services and food court area. Customers paid particular attention to amount of available spaces in parking lot. If there’s problem - they moved to other shopping centers. Customers got news and latest information through social media. Central Plaza Chiang Mai Airport : most of customers were 21-30 years old, with bachelor degree, private company workers and owners of business. Incomes 20,000-30,000bht, family incomes were more than 70,000bht per month. They visited the mall to have a meal, once a week, between 5.00pm-9.00pm. They visited with their couples or with their partners and spent about 1,000bht-1,500bht per person. They used mostly the restaurant service. And they tried best to find a parking lot, even if it takes longer time. They also complaint to their friends if some services were problematic. Promenada : most customers were women, aged 31-40 years old, graduated in bachelor degree, private company workers. Incomes 20,000-30,000bht, living in houses across Chiang Mai. They visited the mall to have a meal, from Monday to Friday, between 5.00pm-9.00pm. They usually came with 2-3 friends and spent about 1,000bht-5,000bht per person. They visited by car and used restaurant and shopping services. They chose Promenada due to lots of parking space, convenience and general safety. They got information about the center through social media. Central Festival Chiang Mai : most of customers were aged 21-30 years old, graduated in bachelor degree, owners of business. Incomes 20,000-30,000bht, family incomes were more than 70,000bht per month. Living in houses. They visited for 3-4 hours to have a meal, watch movie, use shopping and restaurant services and spent about 1,000-5,000bht per person. They visited with their couples or with their partners. They chose Central Festival due to lots of parking space, convenience and general safety. They got information about the center through social media. Maya : most of customers were aged 21-30 years old, graduated in bachelor degree, private company workers. Incomes 10,000-20,000bht. Living in houses. They visited for 1-2 hours to have a meal, watch movie, used kids and shopping services and spent about 5,000-1,000bht per person. They visited alone by their private cars. They chose Maya due to available services like movie theatre or kids park. They got information about the center through social media. They also always tried to find a parking lot, even if it took longer time. They got information about the center through social media.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการวิเคราะห์ลักษณะของลูกค้าที่ใช้บริการศูนย์การค้า ในอำเภอเมืองเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeProfile Analysis of Customers of Shopping Centers in Meuang Chiang Mai Districten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการวิเคราะห์ลักษณะของลูกค้าที่ใช้บริการศูนย์การค้าในอำเภอเมืองเชียงใหม่โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจาก ผู้ใช้บริการศูนย์การค้าทั้ง 5 แห่ง โดยวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย และไคสแควร์ สามารถวิเคราะห์ลักษณะลูกค้า ทั้งข้อมูลส่วนบุคคล และข้อมูลด้านพฤติกรรมของลูกค้าในแต่ละศูนย์การค้าได้ดังต่อไปนี้ ศูนย์การค้ากาดสวนแก้ว ลูกค้าส่วนใหญ่เป็นนักเรียน-นักศึกษา ระดับมัธยมศึกษา อายุ 16-20 ปี สถานภาพโสด รายได้ไม่เกิน 10,000 บาท มีรายได้ของครอบครัว 50,001-60,000 บาท อาศัยอยู่อพาร์ตเมนท์/หอพัก ในอำเภอเมืองเชียงใหม่ ปัจจัยที่มาใช้บริการ คือ มารับประทานอาหาร มามากกว่า 5 ครั้งต่อเดือน โดยมากับเพื่อน 2-3 คน ในวันจันทร์-ศุกร์ และวันนักขัตฤกษ์ เวลา 17.01-21.00 น. ค่าใช้จ่ายเพื่อซื้อสินค้าไม่เกิน 500 บาท เดินทางโดย รถจักรยานยนต์ จะมาใช้บริการสวนสนุกสำหรับเด็ก และซื้ออาหาร เมื่อไม่มีที่จอดรถจะไม่รอและเลือกไปศูนย์การค้าอื่นๆ โดยลูกค้ายังรู้สึกเฉยๆ เมื่อมาใช้บริการ ทราบข้อมูลการส่งเสริมการขายจากแผ่นพับ โบว์ชัวร์ หรือ เอกสารของศูนย์การค้า และใช้ Social Network สำหรับหาข้อมูลของศูนย์การค้าเพิ่มเติม ศูนย์การค้าเซ็นทรัลพลาซา เชียงใหม่ แอร์พอร์ต ลูกค้าส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงอายุ 21-30 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชนและเจ้าของกิจการ/ธุรกิจส่วนตัว รายได้ 20,000-30,000 บาท รายได้ครอบครัว 70,001 บาทขึ้นไป ปัจจัยที่มาใช้บริการ คือ มารับประทานอาหาร มาใช้บริการโดยเฉลี่ยสัปดาห์ละครั้ง (เดือนละ 1-2 ครั้ง 3-4 ครั้งและมากกว่า 5 ครั้งต่อเดือน) โดยจะมากับแฟน/คนรัก/คู่สมรส ในวันจันทร์-ศุกร์ เวลา 17.01-21.00 น.ค่าใช้จ่ายเพื่อซื้อสินค้าอยู่ที่ 1,000-5,000 บาท และตนเองจะเป็นผู้มีอิทธิพลในการตัดสินใจซื้อสินค้า จะมาใช้บริการร้านอาหาร และภัตตาคารต่างๆ เมื่อไม่มีที่จอดรถจะวนหาที่จอดรถจนกว่าจะได้ที่จอด เมื่อไม่ได้รับความพึงพอใจจะบ่นกับคนที่ไปด้วยกันและเล่าให้คนรู้จักฟัง ศูนย์การค้าพรอมเมนาดา ลูกค้าส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงอายุ 31-40 ปี สถานภาพโสด การศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ 20,000-30,000 บาท อาศัยอยู่บ้านเดี่ยว ในอำเภอเมืองเชียงใหม่ ปัจจัยที่มาใช้บริการ คือ มารับประทานอาหาร โดยจะมากับเพื่อนประมาณ 2-3 คน ในวันจันทร์-ศุกร์ เวลา 17.01-21.00 น. ใช้เวลา 3-4 ชั่วโมง ค่าใช้จ่ายเพื่อซื้อสินค้าอยู่ที่ 1,000-5,000 บาท พาหนะในการเดินทาง คือ รถยนต์ส่วนตัว และจะมาใช้บริการร้านอาหาร และภัตตาคาร และซื้อเสื้อผ้า เครื่องแต่งกาย โดยเหตุผลที่ตัดสินใจมาใช้บริการเพราะ มีสถานที่จอดรถเพียงพอสะดวกปลอดภัย เมื่อไม่มีที่จอดรถจะวนหาที่จอดรถจนกว่าจะได้ แหล่งข้อมูลที่ทราบเกี่ยวกับ การส่งเสริมการคือ รับรู้ผ่านสื่อออนไลน์ ศูนย์การค้าเซ็นทรัลเฟสติวัล เชียงใหม่ ลูกค้าส่วนใหญ่อายุ 21-30 ปี การศึกษาปริญญาตรี อาชีพเจ้าของกิจการ/ธุรกิจส่วนตัว รายได้ 20,000-30,000 บาท รายได้ครอบครัว 70,001 บาทขึ้นไป ที่อยู่อาศัยเป็นบ้านเดี่ยว ปัจจัยที่มาใช้บริการ คือ ดูภาพยนตร์ และรับประทานอาหาร ใช้เวลา 3-4 ชั่วโมง ค่าใช้จ่ายเพื่อซื้อสินค้าอยู่ที่ 1,000-5,000 บาท โดยจะมากับแฟน/คนรัก/คู่สมรส พาหนะในการเดินทาง คือ รถยนต์ส่วนตัว จะมาใช้บริการร้านอาหาร และภัตตาคาร และซื้อเสื้อผ้า เครื่องแต่งกาย เหตุผลที่ตัดสินใจมาใช้บริการเพราะมีสถานที่จอดรถเพียงพอสะดวกปลอดภัย แต่เมื่อไม่มีที่จอดจะวนหาที่จอดรถจนกว่าจะได้ ลูกค้ารู้สึกพอใจเมื่อมาใช้บริการ แหล่งข้อมูลที่ทราบเกี่ยวกับ การส่งเสริมการขาย คือ สื่อออนไลน์ และใช้สื่อออนไลน์ในการหาข้อมูลเกี่ยวกับศูนย์การค้าเช่นกัน ศูนย์การค้าเม-ญ่า ลูกค้าส่วนใหญ่อายุ 21-30 ปี การศึกษาปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ 10,000-20,000 บาท อาศัยอยู่บ้านเดี่ยว ปัจจัยที่มาใช้บริการ คือ ดูภาพยนตร์ ใช้เวลา 1-2 ชั่วโมงค่าใช้จ่ายเพื่อซื้อสินค้าอยู่ที่ 500-1,000 บาท ส่วนใหญ่มาเพียงคนเดียว พาหนะที่ใช้ คือ รถยนต์ส่วนตัว จะมาใช้บริการสวนสนุกสำหรับเด็ก และซื้อเสื้อผ้า เครื่องแต่งกายโดยเหตุผลที่ตัดสินใจมาใช้บริการเพราะมีโรงภาพยนตร์และสวนสนุก เมื่อไม่มีที่จอดรถจะวนหาที่จอดรถจนกว่าจะได้ แหล่งข้อมูลที่ทราบเกี่ยวกับการส่งเสริมการ คือ สื่อออนไลน์en_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Full.pdf3.46 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.