Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39862
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorประเสริฐ ไชยทิพย์-
dc.contributor.advisorกาญจนา โชคถาวร-
dc.contributor.authorศิริเนตร ณ วันจันทร์en_US
dc.date.accessioned2016-12-12T16:06:31Z-
dc.date.available2016-12-12T16:06:31Z-
dc.date.issued2557-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39862-
dc.description.abstractThis study aimed at studying the market structure analysis of the house interior design business and analyzing the factors which influenced the decision for choosing home interior design of customers. There were two samples in the study which were 30 house interior design business and 400 customers who use service from house interior design business in Mueng District, Chiang Mai Province. Questionnaires were used to collect data by accidental sampling. Data were analyzing by using descriptive statistics which were frequency, percentage, Likert scale statistics, and Logit model. Result from the study showed that market structure of the house interior design business was oligopoly market which is hard to enter. According to the logit model, factors influenced the decision for choosing home interior design were education, occupations; government official or state enterprise employee, private company employee, self-employment or investor, and price verities which are suitable for materials used.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectโครงสร้างตลาดen_US
dc.subjectการตกแต่งภายในen_US
dc.subjectบ้านจัดสรรen_US
dc.titleการวิเคราะห์โครงสร้างตลาดของการตกแต่งภายในบ้านจัดสรรในเขตพื้นที่อำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeMarket structure analysis of the house interior design business in Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc333.338-
thailis.controlvocab.thashบ้านจัดสรร -- เมือง (เชียงใหม่)-
thailis.controlvocab.thashการตกแต่งภายใน-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 333.338 ศ373ก-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงการวิเคราะห์โครงสร้างตลาดของการตกแต่งภายในบ้านจัดสรรของผู้ประกอบธุรกิจตกแต่งภายในและวิเคราะห์ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกการตกแต่งภายในบ้านจัดสรรของผู้บริโภค กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาแบ่งเป็น 2 กลุ่มคือ ผู้ประกอบธุรกิจตกแต่งภายในจำนวน 30 ราย และผู้ที่ใช้บริการการตกแต่งภายในบ้านจัดสรรในเขตพื้นที่อำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ จำนวน 400 ราย ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล โดยการสุ่มแบบบังเอิญ การวิเคราะห์ข้อมูลใช้สถิติเชิงพรรณนา ความถี่ ร้อยละ สถิติแบบไลเคิร์ทสเกล (Likert scale) และแบบจำลองโลจิต ผลการศึกษาพบว่า โครงสร้างตลาดของการตกแต่งภายในบ้านจัดสรรของผู้ประกอบธุรกิจตกแต่งภายในเป็นตลาดผู้ขายน้อยราย สินค้าในตลาดมีลักษณะแทบจะเหมือนกัน ผู้แข่งขันรายใหม่ๆ เข้าตลาดได้ยาก และจากแบบจำลองโลจิตพบว่า ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกการตกแต่งภายในบ้านจัดสรรของผู้บริโภคได้แก่ การศึกษา อาชีพข้าราชการหรือรัฐวิสาหกิจ อาชีพพนักงานเอกชน อาชีพธุรกิจส่วนตัวหรือนักลงทุน และการที่มีราคาให้เลือกหลากหลายตามความเหมาะสมของวัสดุที่ใช้en_US
Appears in Collections:ECON: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.pdfABSTRACT231.15 kBAdobe PDFView/Open
APPENDIX.pdfAPPENDIX2.02 MBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 1.pdfCHAPTER 1301.56 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 2.pdfCHAPTER 2713.25 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 3.pdfCHAPTER 3689.77 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 4.pdfCHAPTER 4646.31 kBAdobe PDFView/Open
CHAPTER 5.pdfCHAPTER 5179.07 kBAdobe PDFView/Open
CONTENT.pdfCONTENT235.47 kBAdobe PDFView/Open
COVER.pdfCOVER567.42 kBAdobe PDFView/Open
REFERENCE.pdfREFERENCE357.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.