Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39730
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorวรัท วินิจ-
dc.contributor.authorทรงวุฒิ สาฟูวงศ์en_US
dc.date.accessioned2016-12-09T08:14:54Z-
dc.date.available2016-12-09T08:14:54Z-
dc.date.issued2557-12-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39730-
dc.description.abstractThe purpose of this independent study was to study the expectation of retail stores in Mueang Chiang Mai District towards marketing promotion activities of consumer goods producers. The data were collected by questionnaire, then analyzed by descriptive statistics i.e. frequency, percentage and mean. The result of the study was concluded as followed: From the study revealed that the business owners ran the retail stores for 3 – 4 years. The stores were located in the market, and were 2 booths small retails store (approximately 64 sq.m.). The average sales turnover was 30,001 – 40,000 Baht per month. The products were received from 3 distributors. Mostly, the product would be purchased from modern retail store such as Macro. Most of the business owners of retail stores were female, age between 31 – 40 years, and were educated at Bachelor Degree level. The expectation of retail stores towards marketing promotion activities, personal selling, and sales promotion were in highest average, whereas the advertising and public relations were in high average. The first sub-factor of the expectation in each marketing promotion activities activities were as the following: The personal selling was the honesty of the staff; The sales promotion was providing discount when purchasing a large number of the products; The advertising was the interesting information, the memorable brand, and the advertising pointing directly to the targets; The public relations was advertising the location of the distributors.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectร้านค้าปลีกen_US
dc.subjectกิจกรรมส่งเสริมการตลาดen_US
dc.subjectสินค้าอุปโภคบริโภคen_US
dc.titleความคาดหวังของร้านค้าปลีกในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อกิจกรรมส่งเสริมการตลาดของผู้ผลิตสินค้าอุปโภคบริโภคen_US
dc.title.alternativeExpectation of retail stores in Mueang Chiang Mai District towards marketing promotion activities of consumer goods producersen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.classification.ddc658.8-
thailis.controlvocab.thashการตลาด-
thailis.controlvocab.thashร้านค้าปลีก -- เชียงใหม่-
thailis.manuscript.callnumberว/ภน 658.8 ท172ค-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความคาดหวังของร้านค้าปลีกในอำเภอเมืองเชียงใหม่ต่อกิจกรรมส่งเสริมการตลาดของผู้ผลิตสินค้าอุปโภคบริโภคโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล และวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา โดยสถิติที่ใช้ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ และค่าเฉลี่ย สรุปผลการศึกษาดังต่อไปนี้ จากการศึกษาพบว่าเจ้าของกิจการเปิดดำเนินกิจการร้านค้าปลีกมาแล้ว 3 - 4 ปีโดยมีแหล่งที่ตั้งอยู่บริเวณในตลาด เป็นร้านค้าปลีกแบบดั้งเดิม (ร้านโชว์ห่วย) ขนาด 2 คูหา (ประมาณ 64 ตร.ม.) ยอดขายเฉลี่ยต่อเดือน 30,001-40,000 บาท รับสินค้าจากผู้แทนจำหน่าย ประมาณ 3 แห่ง ส่วนใหญ่ซื้อสินค้าจากร้านค้าส่งสมัยใหม่ เช่น แม็คโคร เจ้าของกิจการร้านค้าปลีกส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 31 - 40 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี ผู้ประกอบการร้านค้าปลีกมีความคาดหวังต่อกิจกรรมส่งเสริมการตลาดของผู้ผลิตสินค้าอุปโภคบริโภคในด้านพนักงานขาย และด้านการส่งเสริมการขาย โดยรวมมีค่าเฉลี่ยความคาดหวังอยู่ในระดับมากที่สุด ในขณะที่ด้านการโฆษณา และการประชาสัมพันธ์ มีค่าเฉลี่ยความคาดหวังโดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยปัจจัยย่อยความคาดหวังอันดับสูงสุดในแต่ละกิจกรรมส่งเสริมการตลาด ได้แก่ ด้านพนักงานขาย คือ พนักงานขายมีความซื่อสัตย์ ด้านการส่งเสริมการขาย คือ มีการใช้ส่วนลดปริมาณ เช่น เมื่อซื้อในปริมาณมากจะได้ส่วนลดในอัตราส่วนที่เพิ่มขึ้น ด้านการโฆษณา คือ เนื้อหาโฆษณามีความน่าสนใจสามารถสร้างการจดจำตราสินค้าได้เป็นอย่างดี และสื่อโฆษณาตรงกับกลุ่มลูกค้าเป้าหมาย ด้านการประชาสัมพันธ์ คือ การประชาสัมพันธ์จุดจำหน่ายของร้านค้าตัวแทนจำหน่ายen_US
Appears in Collections:BA: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)186.71 kBMicrosoft Word XMLView/Open
ABSTRACT.pdfAbstract211.66 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS3.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.