Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39525
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.พนม กุณาวงค์-
dc.contributor.authorเจษฎา สุขทวีen_US
dc.date.accessioned2016-09-20T10:04:15Z-
dc.date.available2016-09-20T10:04:15Z-
dc.date.issued2015-07-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39525-
dc.description.abstractThis independent study about the factors affecting the decision of using the internet banking services of Government Savings Bank’s customers in Mueang Chiang Mai district had 3 objectives. 1) To study the factor that had a relationship and had an affect towards the personal data and factors affecting the decision of using the internet banking services of Government Savings Bank’s Customers in Mueang Chiang Mai district. 2) To study the factors and the level of the acceptance of using the internet banking services of Government Savings Bank’s customers in Mueang Chiang Mai district. 3) To study the development approach of internet banking services towards the crease on the level of access to financial services. This independent study, used a quantitative research methodology. The instrument used were a questionnaire, union integrated the idea of Task-Technology Fit (TTF) and Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) including Technology Acceptance Model (TAM) adapt of from the framework of research. A test of 357 samples are used in this study were mainly composed of GSB Internet Banking in Muang District Chiang Mai Province. The data was analyzed through descriptive statistics including frequency, percentage and standard deviation. The statistic union used to test the assumption were the Independent-Samples (T-Test) and One-way ANOVA that had set the error to 0.05 The result show that The personal factors affecting the decision of using the internet banking services of Government Savings Bank’s customers in Mueang Chiang Mai District is age, education and career factors respectively. Gender and income factors did not affect the decision. The study of the factors that affect the decision is lock security in that order, followed by the Performance Expectancy and Task-Technology Fit. Suggestions in this research Propose that supposed development of the system in the direction that suits all genders. The system provides the highest level of security and performance simultaneously. Ease of use difficulties cannot supposed added to the other forms advertising in the media to promote up attitudes about service. It can cause at a glance acceptance.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการอินเทอร์เน็ตแบงก์กิ้ง ของลูกค้าธนาคารออมสินในเขตอำเภอเมืองเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeFactors Affecting the Decision of Using the Internet Banking Services of Government Savings Bank’s Customers in Mueang Chiang Mai Districten_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการค้นคว้าแบบอิสระ เรื่องปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการอินเทอร์เน็ตแบงก์กิ้ง ของลูกค้าธนาคารออมสินในเขตอำเภอเมืองเชียงใหม่ มีวัตถุประสงค์คือ 1) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนบุคคลกับปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการอินเทอร์เน็ตแบงก์กิ้งของลูกค้าธนาคารออมสิน ในเขตอำเภอเมืองเชียงใหม่ 2) เพื่อศึกษาถึงปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการอินเทอร์เน็ตแบงก์กิ้งของลูกค้าธนาคารออมสิน ในเขตอำเภอเมืองเชียงใหม่ 3) เพื่อศึกษาถึงแนวทางการพัฒนาระบบอินเทอร์เน็ตแบงก์กิ้ง เพิ่มระดับการเข้าถึงบริการทางการเงินของลูกค้าธนาคารออมสินในเขตอำเภอเมืองจังหวัดเชียงใหม่ การค้นคว้าแบบอิสระในครั้งนี้ใช้ระเบียบวิธีวิจัยเชิงปริมาณซึ่งเครื่องมือที่ใช้เป็นแบบสอบถาม ที่ได้กำหนดประเด็นข้อคำถามตามทฤษฎีการยอมรับเป็นหลักโดยมีทฤษฏีความเหมาะสมระหว่างงานและเทคโนโลยี (TTF) ทฤษฎีรวมของการยอมรับและการใช้เทคโนโลยี (UTAUT) และแบบจําลองการยอมรับเทคโนโลยี (TAM) มาเป็นกรอบแนวคิดของงานวิจัย โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษา คือผู้ที่สมัครใช้งานบริการออมสินอินเทอร์เน็ตแบงก์กิ้ง ในเขตอำเภอเมืองจังหวัดเชียงใหม่ เป็นจำนวนทั้งสิ้น 307 คน ในส่วนของการวิเคราะห์ข้อมูลได้ใช้โปรแกรมสำเร็จรูปทางสถิติ สถิติที่ใช้ได้แก่ สถิติพรรณนา ประกอบด้วย จำนวน ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติเชิงอนุมานสำหรับใช้ในการทดสอบสมมุติฐานประกอบไปด้วย การเปรียบเทียบ ค่าเฉลี่ยของกลุ่มตัวอย่าง 2 กลุ่มที่เป็นอิสระกัน (T-Test) และการเปรียบเทียบค่าเฉลี่ยของกลุ่มตัวอย่างตั้งแต่ 3 กลุ่ม (ANOVA) โดยกำหนดระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผลการศึกษา สรุปได้ดังนี้ ปัจจัยส่วนบุคคลที่ส่งผลต่อการเลือกใช้บริการอินเทอร์เน็ตแบงก์กิ้ง ของลูกค้าธนาคารออมสิน ในเขตอำเภอเมืองเชียงใหม่คือปัจจัยด้านอายุ ระดับการศึกษา และอาชีพ ส่วนปัจจัยที่ไม่ส่งผลคือปัจจัยด้านเพศ และรายได้ จากการศึกษาค่าเฉลี่ยรวมของปัจจัยที่มีอิทธิพลสูงที่สุดคือด้านระบบความปลอดภัยชั้นสูง รองลงมาคือด้านความคาดหวังในประสิทธิภาพการทำงาน และด้านความเหมาะสมระหว่างงานและเทคโนโลยี ข้อเสนอแนะในการวิจัยครั้งนี้ เสนอว่าควรพัฒนาระบบไปในทิศทางที่เหมาะกับทุกเพศ ระบบมีความปลอดภัยในระดับสูงสุดและมีประสิทธิภาพสูงควบคู่กันไป สามารถใช้งานได้สะดวกไม่ยุ่งยาก ควรเพิ่มการโฆษณาในสื่อรูปแบบอื่นๆ เพื่อกระตุ้น เพิ่มทัศนคติเกี่ยวกับบริการที่จะสามารถทำให้เกิดการยอมรับได้อย่างรวดเร็วen_US
Appears in Collections:POL: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ABSTRACT.docxAbstract (words)177.06 kBMicrosoft Word XMLView/Open
ABSTRACT.pdfAbstract272.78 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS3.98 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.