Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/39374
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorอาจารย์ ดร.นัฐจิรา บุศย์ดี-
dc.contributor.authorทนงค์ อินตาen_US
dc.date.accessioned2016-07-08T09:17:07Z-
dc.date.available2016-07-08T09:17:07Z-
dc.date.issued2558-08-
dc.identifier.urihttp://repository.cmu.ac.th/handle/6653943832/39374-
dc.description.abstractThe purpose of this study was to develop the concepts on conic sections by usingInteractive Whiteboard in MathayomSuksa 4 level. The target group consisted of 25 students of MathayomSuksa 4/5 students in the second semester of the academic year 2014 at Chiang Mai University Demonstration school. The study was started by dividing the contents on conic sections to construct 4 learning activity as follow: Circle, Ellipse, Parabola, and Hyperbola. The tools used in the study included 8 learning activity plans, activity sheets, exercises, students’ journals, teachers’ notes and 4 concept tests. The collected data were analyzed in terms of percentage and analytical description. From this study, it was found that the learning activity units increased students’ understanding of each concept of conic sections. In addition, the students could plot graphs, identify parts of the graphs, and find the standard equation of conic sections. The students could also apply the gained knowledge to solve problems about conic sections more correctly.en_US
dc.language.isothen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการพัฒนาความคิดรวบยอด เรื่องภาคตัดกรวยของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 โดยใช้อินเทอร์แอคทีฟไวท์บอร์ดen_US
dc.title.alternativeDeveloping Concepts of Conic Sections for Mathayom Suksa 4 Students by Using an Interactive Whiteboarden_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความคิดรวบยอด เรื่องภาคตัดกรวยของนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 หลังจากการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ โดยใช้อินเทอร์แอคทีฟไวท์บอร์ด กลุ่มที่ใช้ในการศึกษาคือนักเรียนชั้น ม.4/5 ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2557 โรงเรียนสาธิตสาธิตมหาวิทยาลัยเชียงใหม่ จำนวน 25 คน ซึ่งกระบวนการในการศึกษาเริ่มจากการแบ่งเนื้อหา เรื่องภาคตัดกรวยเพื่อนำมาจัดกิจกรรมการเรียนรู้ ทั้งหมด 4 หน่วยคือ วงกลม วงรี พาราโบลา และไฮเพอร์โบลาเครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ประกอบด้วยแผนการจัดกิจกรรมการเรียนรู้ จำนวน 8 แผน ใบกิจกรรม แบบฝึกหัด บันทึกการเรียนรู้ของนักเรียน บันทึกหลังสอนของครู และแบบทดสอบความคิดรวบยอดจำนวน 4 ชุด วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าร้อยละ และวิธีพรรณนาวิเคราะห์ ผลการศึกษาพบว่ากิจกรรมการเรียนรู้ที่จัดขึ้นทำให้นักเรียนเกิดความรู้ความเข้าใจในแต่ละความคิดรวบยอดของภาคตัดกรวย สามารถเขียนกราฟ บอกส่วนประกอบต่าง ๆ และหาสมการมาตรฐานของภาคตัดกรวยได้ รวมทั้งนำความรู้ที่ได้รับไปใช้ในการแก้ปัญหาโจทย์เกี่ยวกับภาคตัดกรวยได้ถูกต้องมากขึ้นen_US
Appears in Collections:EDU: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abstract.docxAbstract (words)315.12 kBMicrosoft Word XMLView/Open    Request a copy
ABSTRACT.pdfAbstract 196.1 kBAdobe PDFView/Open
FULL.pdfFull IS13.43 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.