Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79181
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorChatchai Khiewngamdee-
dc.contributor.advisorWoraphon Yamaka-
dc.contributor.authorLi, Pingpingen_US
dc.date.accessioned2023-11-13T16:09:53Z-
dc.date.available2023-11-13T16:09:53Z-
dc.date.issued2023-10-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/79181-
dc.description.abstractIn order to solve the problem of urban parking, the shared parking model is widely advocated as an effective solution. To fully understand and address the shared parking demands of stakeholders in the combination of land use and parking, promote the extension of shared parking models, and solve urban parking problems, this study deep analyzes and confirms the interests and risk lists of different stakeholders, establishes a quantitative analysis model for the interests and risks of different stakeholders in the combination of land use the structural equation model, and aims to maximize the interests of different stakeholders in the shared parking model, constructs a game model between different stakeholders in shared parking, solves the equilibrium value of the game, and proposes effective suggestions to address the shared demands of stakeholders based on the solution results. The research results of this article provide qualitative and quantitative analysis methods for clarifying the benefits and risks of shared parking for different stakeholders, and propose decision-making methods for resolving conflicts between different stakeholders in obtaining benefits and bearing risks.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleRisk and benefit analysis of shared parking stakeholders in residential areas of Ningbo, China using game theory approachen_US
dc.title.alternativeการวิเคราะห์ความเสี่ยงและประโยชน์ของผู้มีส่วนได้ส่วนเสียของพื้นที่จอดรถร่วมกันในพื้นที่พักอาศัยเมืองหนิงป่อประเทศจีนโดยใช้ทฤษฎีเกมen_US
dc.typeThesis
thailis.controlvocab.lcshRisk assessment-
thailis.controlvocab.lcshParking lots -- China-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractเพื่อแก้ปัญหาที่จอดรถในเมือง รูปแบบที่จอดรถร่วมกันได้รับการสนับสนุนอย่างกว้างขวางให้เป็นทางออกที่มีประสิทธิภาพ เพื่อทำความเข้าใจและแก้ไขความต้องการที่จอดรถร่วมกันของผู้มีส่วนได้ส่วนเสียในการใช้ที่ดินและที่จอดรถร่วมกัน และส่งเสริมการขยายรูปแบบที่จอดรถร่วมกันและแก้ไขปัญหาที่จอดรถในเมือง การศึกษานี้วิเคราะห์และยืนยันรายการผลประโยชน์และความเสี่ยงของผู้มีส่วนได้ส่วนเสียที่แตกต่างกัน แบบจำลองการวิเคราะห์เชิงปริมาณของผลประโยชน์และความเสี่ยงของผู้มีส่วนได้ส่วนเสียที่แตกต่างกันในการผสมผสานการใช้ที่ดิน แบบจำลองสมการโครงสร้างถูกสร้างขึ้นและมุ่งเป้าไปที่การเพิ่มผลประโยชน์สูงสุดของผู้มีส่วนได้ส่วนเสียที่แตกต่างกัน ในแบบจำลองที่จอดรถที่ใช้ร่วมกันได้สร้างแบบจำลองเกมระหว่างผู้มีส่วนได้ส่วนเสียที่แตกต่างกันในที่จอดรถที่ใช้ร่วมกันและแก้ไขค่าสมดุลของเกม และให้ข้อเสนอแนะที่มีประสิทธิภาพสอดคล้องกับผลการแก้ไขปัญหา เพื่อตอบสนองความต้องการร่วมกันของผู้มีส่วนได้ส่วนเสีย ผลการวิจัยนี้ให้การวิเคราะห์เชิงคุณภาพและเชิงปริมาณเกี่ยวกับผลประโยชน์และความเสี่ยงของการจอดรถร่วมกันอย่างชัดเจนต่อผู้มีส่วนได้ส่วนเสียที่แตกต่างกันและนำเสนอวิธีการตัดสินใจเพื่อแก้ไขความขัดแย้งของผู้มีส่วนได้ส่วนเสียที่แตกต่างกันในการได้รับผลประโยชน์และความเสี่ยงen_US
Appears in Collections:ECON: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631635848-pingping li-thesis.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.