Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78824
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAnaspree Chaiwan-
dc.contributor.advisorChaiwat Nimanussornkul-
dc.contributor.authorYang, Qien_US
dc.contributor.editorKittawit Autchariyapanitkul-
dc.date.accessioned2023-09-09T08:03:42Z-
dc.date.available2023-09-09T08:03:42Z-
dc.date.issued2023-08-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78824-
dc.description.abstractAs new e-commerce and O2O model, local service live streaming has great potential. This study aims to research the relationships among live streamer, consumers, product, platform(i.e. ability, interaction, comment, promotion, trust and popularity), and consumer purchase intention. It also investigates the moderating role of consumer perceived value(i.e. perceived risk, perceived usefulness and perceived social value). Data collected from a sample of 522 participants are used to examine the research model and test the hypotheses with structural equation model. The results suggest that interaction and ability have direct positive effects on purchase intention, and consumer perceived risk, perceived usefulness and perceived social value has significant moderating effect between factors and intention. This study extends existing theoretical research on live-stream shopping and provides some managerial implications for local service live streaming.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleFactors effecting of the consumer purchase intention by livestream shopping in Chinaen_US
dc.title.alternativeปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคจากการรับชมการถ่ายทอดสดขายสินค้าจากประเทศจีนen_US
dc.typeThesis-
thailis.controlvocab.lcshConsumer behavior-
thailis.controlvocab.lcshElectronic commerce-
thailis.controlvocab.lcshTeleshopping-
thailis.controlvocab.lcshShopping-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractเป็นรูปแบบการค้าอีคอมเมิร์ซและ O2O ใหม่ การกระจายบริการสดในพื้นที่ท้องถิ่นมีศักยภาพที่ยอดเยี่ยม การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างผู้กระจายสตรีมสด ผู้บริโภค สินค้า และแพลตฟอร์ม (ความสามารถ การโต้ตอบ ความคิดเห็น โปรโมชัน ความเชื่อถือ และความนิยม) และความตั้งใจในการซื้อของผู้บริโภค การศึกษานี้ยังสำรวจบทบาทในการควบคุมค่าที่มองเห็นของผู้บริโภค (ความเสี่ยงที่รู้สึก ความคุ้มค่าที่รู้สึก และความความสังคมที่รู้สึก) ข้อมูลที่เก็บรวบรวมมาจากตัวอย่าง 522 คนถูกนำมาใช้ในการตรวจสอบโครงข่ายวิจัยและทดสอบสมมติฐานด้วยโมเดลสมการโครงสร้าง ผลการศึกษาชี้ให้เห็นว่า การโต้ตอบและความสามารถมีผลกระทบโดยตรงต่อความตั้งใจในการซื้อ และควบคุมค่าที่มองเห็นของผู้บริโภคคือความเสี่ยงที่รู้สึก ความคุ้มค่าที่รู้สึก และความความสังคมที่รู้สึกมีผลกระทบที่สำคัญในสิ่งต่าง ๆ และความตั้งใจ การศึกษานี้ขยายความรู้ทางทฤษฎีที่มีอยู่เกี่ยวกับการช้อปปิ้งสตรีมสดและให้คำแนะนำบางอย่างในการกระจายบริการในพื้นที่ท้องถen_US
Appears in Collections:ECON: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
641635817-QI YANG.pdf511.99 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.