Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78675
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorPattaraporn Khuwuthyakorn-
dc.contributor.authorLiu, Yuhangen_US
dc.date.accessioned2023-08-21T01:24:10Z-
dc.date.available2023-08-21T01:24:10Z-
dc.date.issued2023-03-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78675-
dc.description.abstractThe COVID-19 pandemic has impacted educational system worldwide at all levels. Global academic collaborations and student mobility in international programs have been limited. As same as other educational levels, teaching and learning in education has been changed dramatically, with the distinctive rise of online study, whereby teaching is undertaken remotely and on digital platforms. The effectiveness of online learning has become a new challenge faced in higher education institutions around the world. Like other universities worldwide, all classes at Chiang Mai University's College of Arts, Media, and Technology (CAMT) have been completely transformed from offline to online. The impact of online learning has also affected to many post-graduate students especially in their learning effectiveness. This thesis addresses the concerns of effectiveness improvement of online learning for post-graduate students. CAMT was selected as a case study to determine the key factors affecting the effectiveness of online learning and to establish a model to improve the online learning efficiency according to the fundamental factors. To start with, this research explores the fundamental factors affecting the online learning efficiency of post-graduate students in CAMT by using Multiple Linear. Afterwards, a model to improve the efficiency of online learning has been established using Personal Knowledge Management according to the influencing factors. The exploration of the influencing factors of online learning in this study benefit other related studies and provide them with a reference, and the model of this study help improve the efficiency of online learning which would help acquire the knowledge from high-efficiency students and pass it on to low-efficiency students, to improve their online learning efficiency in a targeted manneen_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleEffectiveness improvement of online studying for Graduate Students at College of Arts, Media and Technology, Chiang Mai Universityen_US
dc.title.alternativeการปรับปรุงประสิทธิผลของการเรียนออนไลน์สำหรับนักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษาวิทยาลัยศิลปะ สื่อ และเทคโนโลยี มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.lcshWeb-based instruction-
thailis.controlvocab.lcshChiang Mai University. Media and Technology - - Student-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการระบาดใหญ่ของ COVID-19 ส่งผลกระทบต่อระบบการศึกษาทั่วโลกในทุกระดับ ความร่วมมือทางวิชาการระดับโลกและการเคลื่อนไหวของนักศึกษาในหลักสูตรนานาชาติถูกจำกัด เช่นเดียวกับการศึกษาระดับอื่นๆ การเรียนการสอนในด้านการศึกษามีการเปลี่ยนแปลงอย่างรวดเร็ว โดยมีการศึกษาออนไลน์เพิ่มขึ้นอย่างโดดเด่น โดยการเรียนการสอนจะดำเนินการทางไกลและในแพลตฟอร์มดิจิทัล ประสิทธิผลของการเรียนการสอนออนไลน์ได้กลายเป็นความท้าทายใหม่ที่สถาบันอุดมศึกษาทั่วโลกต้องเผชิญ ทุกชั้นเรียนของวิทยาลัยศิลปะ สื่อ และเทคโนโลยี (CAMT) มหาวิทยาลัยเชียงใหม่ ได้เปลี่ยนวิธีการดำเนินการเรียนการสอนจากออนไซต์เป็นออนไลน์อย่างสมบูรณ์ เช่นเดียวกับมหาวิทยาลัยอื่นๆ ในทั่วโลก ผลกระทบของการเรียนการสอนออนไลน์ยังส่งผลกระทบต่อนักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษาจำนวนมาก โดยเฉพาะอย่างยิ่งในด้านประสิทธิภาพในการเรียนรู้ วิทยานิพนธ์นี้กล่าวถึง ข้อกังวลของการปรับปรุงประสิทธิผลในการเรียนรู้ออนไลน์สำหรับนักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษา วิทยาลัยศิลปะ สื่อ และเทคโนโลยี (CAMT) ได้รับเลือกเป็นกรณีศึกษาเพื่อค้นหาปัจจัยสำคัญที่ส่งผลต่อประสิทธิผลของการเรียนรู้ออนไลน์และสร้างแบบจำลองเพื่อปรับปรุงประสิทธิภาพการเรียนรู้ออนไลน์ตามปัจจัยพื้นฐาน ในการเริ่มต้น การวิจัยครั้งนี้สำรวจปัจจัยพื้นฐานที่ส่งผลต่อประสิทธิภาพการเรียนรู้ออนไลน์ของนักศึกษาระดับบัณฑิตศึกษาในวิทยาลัยศิลปะ สื่อ และเทคโนโลยี (CAMT) โดยใช้วิธีการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ หลังจากนั้น จึงได้มีการสร้างรูปแบบการปรับปรุงประสิทธิภาพการเรียนรู้ออนไลน์โดยใช้การจัดการความรู้ส่วนบุคคลตามปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อประสิทธิภาพการเรียนรู้ออนไลน์ การสำรวจปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการเรียนรู้ออนไลน์ในการวิจัยครั้งนี้ จะเป็นประโยชน์ต่องานวิจัยที่เกี่ยวข้องงานอื่นๆ และสามารถใช้เป็นข้อมูลอ้างอิงได้ รูปแบบของงานวิจัยนี้จะช่วยปรับปรุงประสิทธิภาพของการเรียนรู้ออนไลน์ซึ่งจะช่วยให้ได้รับความรู้จากนักศึกษาที่มีประสิทธิภาพสูงจนไปถึงนักศึกษาที่มีประสิทธิภาพต่ำ เพื่อปรับปรุงประสิทธิภาพการเรียนรู้ออนไลน์ของนักศึกษาได้en_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
632132026_MR.YUHANG LIU.pdf1.95 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.