Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78317
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorพีรพงศ์ จิตเสงี่ยม-
dc.contributor.authorอวัช วิริยะen_US
dc.date.accessioned2023-07-05T00:46:45Z-
dc.date.available2023-07-05T00:46:45Z-
dc.date.issued2023-05-
dc.identifier.issn--
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78317-
dc.description.abstractThis thesis presents the development of pavement materials through the process of recycling old pavement materials for reuse. The material developed in this research is the first grade with cement for the second improvement with asphalt emulsion and cement. from the test results of unconfined compressive strength, flexural strength and water absorption of this developed sample material compared with the control material with the same cement content. It was found that mixing asphalt emulsion with cement was able to improve the mechanical properties and anti-water absorption properties compared to cement-only blends. From the strength test results, it was found that the asphalt emulsion content at 4% by cement mass It demonstrates the potential to develop the best pavement through a secondary recycle process of asphalt emulsion combined with cement. The improved quality can be used as a prototype material for road repair and construction applications in Thailand.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subject-en_US
dc.titleการพัฒนาวัสดุชั้นทางจากวัสดุชั้นทางเดิมมาใช้งานใหม่ที่ถูกปรับปรุงคุณภาพครั้งที่สองด้วยแอสฟัลต์อิมัลชันen_US
dc.title.alternativeDevelopment of a base course material produced from second time pavement recycling materials modified with asphalt emulsionen_US
dc.typeThesis
thailis.classification.ddc--
thailis.controlvocab.thashวัสดุการทาง-
thailis.controlvocab.thashแอสฟัลต์ซีเมนต์-
thailis.controlvocab.thashซีเมนต์-
thailis.controlvocab.thashถนน -- เครื่องมือและอุปกรณ์-
thailis.manuscript.source--
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractวิทยานิพนธ์เล่มนี้นำเสนอการพัฒนาวัสดุชั้นพื้นทางผ่านกระบวนการหมุนเวียนวัสดุชั้นพื้นทางเดิมนำกลับมาใช้งานใหม่ ซึ่งวัสดุที่ได้รับการพัฒนาในงานวิจัยนี้เป็นการนำวัสดุชั้นพื้นทางเดิมที่ผ่านการปรับปรุงคุณภาพครั้งที่หนึ่งด้วยซีเมนต์มาใช้สำหรับการปรับปรุงคุณภาพครั้งที่สองด้วยแอสฟัลต์อิมัลชันร่วมกับซีเมนต์ โดยจากผลการทดสอบกำลังรับแรงอัดแกนเดียว กำลังรับแรงดัด และความสามารถในการดูดซึมน้ำของวัสดุตัวอย่างที่ได้รับการพัฒนานี้เปรียบเทียบกับวัสดุควบคุมที่มีปริมาณการผสมซีเมนต์ที่เท่ากัน พบว่าการผสมแอสฟัลต์อิมัลชันร่วมกับซีเมนต์สามารถช่วยให้วัสดุชั้นทางมีสมบัติทางกลและสมบัติด้านการต้านการดูดซึมน้ำที่มีประสิทธิภาพดีขึ้นเมื่อเทียบกับการผสมเฉพาะซีเมนต์ จากผลการทดสอบด้านกำลังพบว่าปริมาณแอสฟัลต์อิมันชันที่ 4% โดยมวลซีเมนต์ แสดงให้เห็นถึงศักยภาพในการพัฒนาวัสดุชั้นพื้นทางที่ดีที่สุดผ่านกระบวนการหมุนเวียนวัสดุชั้นพื้นทางเดิมที่ผ่านการปรับปรุงคุณภาพครั้งที่สองด้วยแอสฟัลต์อิมัลชันร่วมกับซีเมนต์ ซึ่งสามารถนำวัสดุที่ผ่านการปรับปรุงคุณภาพแล้วมาเป็นวัสดุต้นแบบในการประยุกต์ใช้เพื่อการซ่อมแซมและการก่อสร้างถนนในประเทศไทยต่อไปen_US
Appears in Collections:ENG: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
นายอวัช วิริยะ รหัส 610631020.pdf4.93 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.