Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78237
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorChalermpon Kongji-
dc.contributor.authorYang Zhujiaen_US
dc.date.accessioned2023-06-30T00:54:11Z-
dc.date.available2023-06-30T00:54:11Z-
dc.date.issued2023-03-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78237-
dc.description.abstractEnglish has emerged as the most widely spoken language in the world, primarily among non-native speakers of other languages. Thai English language learners have undoubtedly studied the language for a long time, but they still struggle with accuracy and fluency. Thai English language learners have limited opportunities to practice speaking English in or outside of the classroom, which has affected their speaking and listening skills in the language because they are trying to translate from Thai to English. They frequently translate Thai pronunciation conventions, phonological processes, and intonation into English speech. Also, they might come up with novel ways to pronounce English sounds that are absent from the native tongue. In Thailand, the accomplishment of English learners has been poor, despite the ongoing attempts to promote English education, and there is an urgent need for Thai learners to focus on the pronunciation of English. The major goals of the research are to identify the specific pronunciation issues that Thai English learners have and to build and promote a self-directed learning approach based on a community of practice (CoP) and self-directed learning for learners to improve their English pronunciation. And what sets it apart is that it may give teachers and students alike extra activities and a fresh outlook on language acquisition. This study shows how to use a novel learning approach to pinpoint specific issues and how to teach participants to work through issues so that the goals can be achieved. Also, the ultimate outcomes of adopting the novel learning approach shown that it was helpful in assisting users in improving their English pronunciation to effectively communicate in real life. Moreover, language learners of other languages can employ the new learning method.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.subjectEnglish pronucniationen_US
dc.subjectCommunity of Practiceen_US
dc.subjectteachingen_US
dc.subjectcontent analysis; Self-directed learningen_US
dc.titleDevelopment of teaching english pronunciation using community of practices for academic service project staffen_US
dc.title.alternativeการพัฒนาการสอนการออกเสียงคำพูดภาษาอังกฤษโดยใช้ชุมชนนักปฏิบัติสำหรับบุคลากรในโครงการบริการวิชาการen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.lcshEnglish language -- Usage-
thailis.controlvocab.lcshEnglish language -- Speech-
thailis.controlvocab.lcshEnglish language -- Translating-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractภาษาอังกฤษเป็นภาษาสากลที่ใช้สําหรับการสื่อสารระหว่างประเทศโดยเฉพาะในประเทศที่ไม่ใช่เจ้าของภาษา เป็นเรื่องที่ปฏิเสธไม่ได้สําหรับผู้เรียนภาษาอังกฤษชาวไทยพูดภาษาอังกฤษได้ไม่คล่องและไม่ค่อยถูกต้องเท่าที่ควรแม้จะผ่านการเรียนภาษาหลายปี ผู้เรียนชาวไทยมีความสามารถในการพูดและการฟังภาษาอังกฤษค่อนข้างน้อยเนื่องจากมีโอกาสในการฝึกฝนนอกชั้นเรียนน้อยมาก นักเรียนหลายคนมีความพยายามในการแปลไทยเป็นอังกฤษ มีความพยายามในการใช้นํ้าเสียง กระบวนการออกเสียง และกฎของการออกเสียง ภาษาไทยในการออกเสียงภาษาอังกฤษ ซึ่งกลายเป็นการออกเสียงภาษาอังกฤษรูปแบบใหม่ซึ่งไม่พบในการออกเสียงในประเทศเจ้าของภาษาผู้เรียนส่วนมากในประเทศไทยไม่ประสบความสําเร็จในการเรียนภาษาทั้งๆ ที่มีความพยายามที่จะพัฒนาการศึกษาภาษาอังกฤษ และเป็นเรื่องสําคัญเร่งด่วนสําหรับผู้เรียนชาวไทยที่ต้องให้ความสําคัญกับการออกเสียงภาษาอังกฤษ โดยวัตถุประสงค์ของงานวิจัยนี้ มุ่งบ่งชี้ ปัญหาการออกเสียง ภาษาอังกฤษของผู้เรียนชาวไทย และเพื่อออกแบบและส่งเสริมกระบวนการเรียนรู้รูปแบบใหม่ด้วยตนเองเพื่อปรับปรุงการออกเสี ยงภาษาอังกฤษ โดยการบูรณาการแนวคิดชุมชนนักปฏิบัติและการเรียนรู้ด้วยตนเอง ซึ่งช่วยส่งเสริมให้เกิดกิจกรรมและมุมมองใหม่ที่แตกต่างสําหรับการเรียนภาษาทั้งครูผู้สอนและผู้เรียน การศึกษานี้ ได้แสดงให้เห็นถึงการใช้กระบวนการเรียนรู้ใหม่เพื่อระบุถึงปัญหาและการแลกเปลี่ยนวิธีการแก้ไขปัญหาโดยการฝึ กปฏิบัติระหว่างกลุ่มตัวอย่างเพื่อการบรรลุวัตถุประสงค์ของการวิจัย นอกจากนี้ ผลที่ได้จากการใช้กระบวนการเรียนรู้รูปแบบใหม่พบว่า สามารถช่วยให้ผู้เรียนสามารถปรับปรุงความสามารถในการออกเสียงภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสารในชีวิตประจําวันได้อย่างมีประสิทธิภาพ และกระบวนการเรียนรู้รูปแบบใหม่นี้ ยังสามารถใช้กับการเรียนภาษาอื่นๆ ได้อีกด้วยen_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
622132016 Yang Zhujia.pdf1.67 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.