Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78126
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorสมเกียรติ อินทสิงห์-
dc.contributor.advisorศักดา สวาทะนันทน์-
dc.contributor.authorรัฐพงษ์ เงินดีen_US
dc.date.accessioned2023-06-23T10:19:44Z-
dc.date.available2023-06-23T10:19:44Z-
dc.date.issued2023-03-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78126-
dc.description.abstractThe objectives of this research were to create and evaluate the student development activities on post-modern sexuality education for high school students, to study students' respectful mind after studying with the student development activities on post-modern sexuality education. Moreover, this also aimed to study the students’ life skills for good relations building with others after studying with the student development activities on post-modern sexuality education. Lastly, It was to study the students’ satisfaction after learning through the student development activities on post-modern sexuality education. The target group of this research were 5 curriculum and instruction experts and 30 Matthayom 4-6 students who enrolled in development activities on post-modern sexuality education in the second semester of the academic year 2021. The research instruments consisted of the assessment form of student development activities on post-modern sexuality education, the evaluation form of respectful mind, the assessment form of life skills for good relations building with others, and the satisfaction questionnaire. The data were analyzed by using mean and standard deviation The researcher found that the student development activities on post-modern sexuality education for high school students consisted of 6 components including principle and rationale, objectives, learning outcomes, the structure of student development activities, learning activities, and measurement and evaluation. The results of them were overall at a good level. The quality of 12 lesson plans were at a very good level. After studying with the student development activities on post-modern sexuality education, the students also had respectful mind in the higher level. The students had the highest level in life skills for good relations building with others. Lastly, the students' satisfaction in the activities was at the highest level.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleการพัฒนากิจกรรมพัฒนาผู้เรียนเพศวิถีศึกษาหลังสมัยใหม่ สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายen_US
dc.title.alternativeDevelopment of student development activities on post-modern sexuality education for high school studentsen_US
dc.typeThesis
thailis.controlvocab.thashเพศศึกษา-
thailis.controlvocab.thashเพศศึกษา -- การศึกษาและการสอน (มัธยมศึกษา)-
thailis.controlvocab.thashนักเรียนมัธยมศึกษา-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) สร้างและประเมินกิจกรรมพัฒนาผู้เรียนเพศวิถีศึกษาหลังสมัยใหม่ สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย 2) ศึกษาจิตรู้เคารพของนักเรียนหลังเรียนด้วยกิจกรรมพัฒนาผู้เรียนเพศวิถีศึกษาหลังสมัยใหม่ 3) ศึกษาทักษะชีวิตด้านการสร้างสัมพันธภาพที่ดีกับผู้อื่นของนักเรียนหลังเรียนด้วยกิจกรรมพัฒนาผู้เรียนเพศวิถีศึกษาหลังสมัยใหม่ และ 4) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนหลังเรียนด้วยกิจกรรมพัฒนาผู้เรียนเพศวิถีศึกษาหลังสมัยใหม่ กลุ่มเป้าหมายที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือผู้เชี่ยวชาญด้านหลักสูตรและการสอน จำนวน 5 คน และนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 – 6 จำนวน 30 คน ที่เลือกเรียนใน กิจกรรมพัฒนาผู้เรียนเพศวิถีหลังสมัยใหม่ ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2564 เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบประเมินกิจกรรมพัฒนาผู้เรียนเพศวิถีหลังสมัยใหม่ แบบวัดจิตรู้เคารพ แบบประเมินทักษะชีวิตด้านการสร้างสัมพันธภาพที่ดีกับผู้อื่น และแบบสอบถามความพึงพอใจ วิเคราะห์ข้อมูลโดยการหาค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการศึกษาพบว่า 1) กิจกรรมพัฒนาผู้เรียนเพศวิถีศึกษาหลังสมัยใหม่ สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย ที่ผู้วิจัยพัฒนาขึ้นมี 6 องค์ประกอบ ได้แก่ หลักการและเหตุผล วัตถุประสงค์ของกิจกรรม ผลการเรียนรู้ที่คาดหวัง โครงสร้างกิจกรรมพัฒนาผู้เรียน การจัดกิจกรรมการเรียนรู้ และการวัดประเมินผล โดยภาพรวมมีคุณภาพอยู่ในระดับดี ส่วนแผนการจัดการเรียนรู้ทั้ง 12 แผน มีคุณภาพอยู่ในระดับดีมาก 2) หลังเรียนด้วยกิจกรรมพัฒนาผู้เรียนเพศวิถีศึกษาหลังสมัยใหม่ นักเรียนมีจิตรู้เคารพอยู่ในระดับมากที่สุด 3) หลังเรียนด้วยกิจกรรมพัฒนาผู้เรียนเพศวิถีศึกษาหลังสมัยใหม่ นักเรียนมีทักษะชีวิตด้านการสร้างสัมพันธภาพที่ดีกับผู้อื่นอยู่ในระดับมากที่สุด และ 4) นักเรียนมีความพึงพอใจต่อกิจกรรมอยู่ในระดับมากที่สุดen_US
Appears in Collections:EDU: Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
630232058รัฐพงษ์ เงินดี.pdf6.28 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.