Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78084
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorศิริพงษ์ ลดาวัลย์ ณ อยุธยา-
dc.contributor.authorอาชวี สุขหวานen_US
dc.date.accessioned2023-06-20T10:21:44Z-
dc.date.available2023-06-20T10:21:44Z-
dc.date.issued2022-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78084-
dc.description.abstractStudy of guidelines for human resource management of Chiangmai international airport under diversity of personnel generations. Propose to study and analyzed attitudes, personalities, general character Behavioral habits social-habits and motivation for workforce of Chiangmai International airport personnel to find the ways for organize human resources and respond to the behavior of people in all generations in a balanced manner. Studies conducted by interviews and group discussions in relevant agencies showed that Generation B people have high leadership strengths. Respecting regulations, dedicating themselves to work, weaknesses are like to commands, conservative and not good at socializing. The strengths of generation X has its own ideas. Open to feedback, open for new technology, be discreet in making decisions. There's a weakness. He likes to give orders, believe in seniority. Generation Y has its strengths high self-belief and creativities. The weakness is disrespect for regulations, lack of patience. Not trying to adapt to corporate culture. Generation Z has its strengths: enthusiastic. Paying attention to learning new things, being honest, good at technology, the weakness is lack of patience, limit of experience and acceptance. Nevertheless, for work performance the organization should have flexibility to operate work patterns into the present. It is based on the principles of operation in the Thailand 4.0 by increasing the capacity to work and retain people in the organization. Challenging, diverse work characteristics and flexibility of work will proportionately and accessible to the true needs of each generation. This will help reduce the problem of diversity during the age of the workforce and enables each generation's personnel to adapt and work together effectively. Consequence to increase competitiveness and drive the organization towards success.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.titleแนวทางการจัดการทรัพยากรมนุษย์ของท่าอากาศยานเชียงใหม่ ภายใต้ความหลากหลายช่วงวัยของบุคลากรen_US
dc.title.alternativeGuidelines for human resource management of Chiang Mai International Airport under diversity of personnel generationsen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashท่าอากาศยานเชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashการบริหารงานบุคคล -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashการจูงใจในการทำงาน -- เชียงใหม่-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษาแนวทางการจัดการทรัพยากรมนุษย์ของท่าอากาศยานเชียงใหม่ ภายใต้ความหลากหลาย ช่วงวัยของบุคลากร มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา สำรวจและวิเกราะห์ ลักษณะนิสัย ทัศนคติ บุคลิกภาพ อุปนิสัยทั่วไป อุปนิสัยค่านิยม และแรงจูงใจในการทำงาน ตลอดจนจุดอ่อนจุคแข็งของของบุคลากรใน แต่ละเจเนอเนชั่น ของท่าอากาสยานเชียงใหม่ เพื่อหาแนงทางในการจัดทรัพยากรมนุษข์ และตอบสนอง พฤติกรรมของบุคลากรในทุกเจเนอเรชั่นได้อย่างสมดุล โดยการสัมภายณ์เชิงลึกและสนทนากลุ่ม ของ กลุ่มคนแต่ละเจเนอเรชั่น โดยผลการศึกษาพบว่า เจเนอเรชั่น B มีจุดแข็งในด้านความเป็นผู้นำสูง เการพ กฎข้อบังคับ ทุ่มเทอุทิศตนให้กับงาน จุดอ่อน คือ ชอบออกคำสั่ง ไม่ชอบการเปลี่ยนแปลง และไม่ ชอบเข้าสังคม เจเนอเรชั่น X มีจุดแข็งคือ มีความคิดเป็นของตัวเอง เปิดรับฟังความคิดเห็น รับ เทคโนโลยี รอบคอบในการตัดสินใจ มีจุดอ่อนคือชอบออกคำสั่งยึดติดกับความอาวุโส เจเนอเรชั่น Y มีจุดแข็งคือ เชื่อมั่นในตัวเองสูง มีความคิดสร้างสรรค์ชอบเรียนรู้ จุดอ่อนคือไม่เการพกฎระเบียบ ขาดความอดทน ไม่พร้อมจะปรับตัวเข้ากับวัฒนธรรมองค์กร เจเนอเรชั่น 2 มีจุดแข็งคือ มีความ กระตือรือร้น ใส่ใจที่จะเรียนรู้สิ่งใหม่ๆ มีความซื่อสัตข์ สุจริต ใช้เทคโนโลยีได้ดี จุดอ่อนคือ ขาดความ อดทน ขาดประสบการณ์และการยอมรับ อังนั้นเพื่อประสิทธิภาพการทำงาน องค์กรควรมีการปรับ รูปแบบการปฏิบัติงานให้เข้ากับปัจจุบัน โดขยึดหลักการปฏิบัติงานในยุค 4.0 โดยการเพิ่มขีด ความสามารถในการทำงานและการรักษาคนในองค์กร ควรมีลักษณะงานที่หลากหลายและท้าทาย และความยืดหยุ่น ในการทำงาน ให้ได้สัดส่วนที่เหมาะสมและสามารถเข้าถึงความต้องการที่แท้จริง ของเจเนอเรชั่น ซึ่งจะช่วยลดปัญหาความหลากหลายช่วงวัยของบุคลากร ทำให้บุคลากรแต่ละเจเนอเร ชั่น สามารถปรับตัวและทำงานร่วมกันได้อย่างมีประสิทธิภาพ เพิ่มขีดความสามารถในการแข่งขันและขับเคลื่อนองค์กรไปสู่ความสำเร็จen_US
Appears in Collections:POL: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631932060 อาชวี สุขหวาน.pdf2.55 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.