Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78017
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorJirawit Yanchinda-
dc.contributor.authorJiabao Wuen_US
dc.date.accessioned2023-06-13T01:05:57Z-
dc.date.available2023-06-13T01:05:57Z-
dc.date.issued2023-01-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/78017-
dc.description.abstractBased on the promotion of the " Belt and Road " policy, as well as the geographical differences and complementary advantages of resource endowments between China and Thailand, the development of bilateral product trade cooperation has achieved remarkable results. The total trade volume has continued to grow, and the trade status has become increasingly prominent. It has become essential to economic and trade cooperation between the two countries. In recent years, e-commerce, as a virtual network interaction space, has provided a new development space for the development of the modern logistics industry. Under the background of e-commerce, the arrival of COVID-19 has also changed logistics' operation mode, and logistics development is full of opportunities and challenges. Thailand SMEs unlike large enterprises, SMEs has a lack of experience on how to use the e-commerce model to export Thai local products. This research will seek to provide as comprehensive, a description as possible of the to Consumer market and the current logistics of transporting coffee products between China and Thailand, use information collection, and find potential channels. The potential pattern to provide viable solutions for relevant Thai SMEs to enter the Chinese coffee products market in the "COVID-19" pandemic condition. This research will use activity-based costing to compare the cost every step and time of C2C, B2C and BBC model and uses knowledge engineering to design a knowledge model to provide a graphic flow chart for Thai SMEs on how to choose suitable logistics models to export their products.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleAnalyze and modeling cross border of exporting coffee product based on logistic management frameworken_US
dc.title.alternativeการวิเคราะห์และสร้างแบบจำลองการส่งออกผลผลิตกาแฟตามกรอบแนวคิดการจัดการโลจิสติกส์en_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.lcshBusiness logistics-
thailis.controlvocab.lcshThailand -- Commerce -- China-
thailis.controlvocab.lcshElectronic commerce-
thailis.controlvocab.lcshCoffee -- Marketing-
thailis.controlvocab.lcshCoffee -- Economic aspects-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractจากการส่งเสริมนโยบายภายใต้โครงการแถบและเส้นทาง (Belt and Road) เป็นยุทธศาสตร์การพัฒนาการค้าระหว่างประเทศข้ามทวีป งานวิจัยนี้ศึกษาการการทำธุรกิจระหว่างประเทศจีนและประเทศไทย ซึ่งมีความพัฒนาความร่วมมือด้านการค้าระหว่างจีนและไทยมีความเติบโตอย่างต่อเนื่อง โดยวิธีการค้าขายระหว่างประเทศด้วยวิธีการค้าอิเล็กทรอนิกส์ (e-commerce) และมีการค้าแบบอิเล็กทรอนิกส์เพิ่มขึ้นจากสถาการณ์แพร่ระบาดของโควิด-19 (COVID-19) ร่วมไปถึงการปรับกระบวนการทำงานโลจิสติกส์และการพัฒนาโลจิสติกส์ของธุรกิจขนาดเล็ก กลาง (SMEs) ของประเทศไทย งานวิจัยนี้พบว่า ธุรกิจขนาดเล็ก กลาง ยังคงขาดประสบการณ์การทำการค้าแบบอเล็กทรอนิกส์ระหว่างประเทศจีน และประเทศไทย ดังนั้นงานวิจัยนี้ ได้ทำการจัดการความรู้และหาแนวปฏิบัติที่เหมาะสมกับการทำการค้าแบบอิเล็กทรอนิกส์ระหว่างประเทศจีนและไทย ในรูปแบบจำลองความรู้ภายใต้ C2C, B2C และ BBC ในงานวิจัยนี้นำธุรกิจร้านกาแฟของจังหวัดเชียงใหม่ ประเทศไทยเป็นตัวแทนธุรกิจที่นำมาศึกษา แสดงผลลัพธ์การวิเคราะห์ต้นทุนของและกิจกรรมทุกกิจกรรมที่เกิดขึ้นภายใต้แบบจำลองความรู้ โดยจะมีการเผยแพร่ความรู้ด้วยอินโฟกราฟิกสำหรับธุรกิจขนาดเล็ก และกลางของประเทศไทย เพื่อให้ธุรกิจ SMEs ของประเทศไทยสามารถเรียนรู้และนำไปประยุกต์ใช้ในการทำการค้าแบบอิเล็กทรอนิกส์กับประเทศจีนอย่างเหมาะสมและมีประสิทธิภาพen_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
632132008 JiabaoWu.pdf6.66 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.