Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77991
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorChalermpon Kongjit-
dc.contributor.authorYu Chengen_US
dc.date.accessioned2023-06-11T01:06:21Z-
dc.date.available2023-06-11T01:06:21Z-
dc.date.issued2023-01-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77991-
dc.description.abstractAside from the booming online language learning industry in China and the fact that we would like to see more schools opening up to share the cake, more industry players are no guarantee of high-quality services for individual students. In the business-led education sector, customer satisfaction is more important than anything else to maintain business value as it is at the core of business value, suggesting that it is high time for schools to improve their teaching strategies and improve students' oral English skills. This study takes R English school as an improvement example and M English school as an ideal example to improve students' oral English ability. This study takes the knowledge and innovation management project as the Research objectives, and prospective, diamond models with knowledge and innovation management, as a research process, and applied to achieve these objectives:1.To analyze the gap in current course practices. 2. To obtain the knowledge required to fill the knowledge gap. 3.To design a Teaching Model to enhance students’ speaking skill. First, a gap analysis is conducted to understand the gap between the current state and the desired state, then, based on the diamond model, a process of discover, define, develop and design, combined with 21st century skills, and communicative competence theories, as well as cone of learning, a new teaching model based on the concept of flipped classroom, the research aims to improve English learners’ speaking skill in R English school.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherChiang Mai : Graduate School, Chiang Mai Universityen_US
dc.titleDevelopment a teaching model with the application of flipped classroom to improve students’ speaking skillen_US
dc.title.alternativeการพัฒนารูปแบบการสอนโดยประยุกต์ใช้ห้องเรียนกลับด้านเพื่อส่งเสริมทักษะการพูดของนักเรียนen_US
dc.typeIndependent Study (IS)-
thailis.controlvocab.lcshEnglish language -- Speech-
thailis.controlvocab.lcshEnglish language -- Study and teaching-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractเนื่องจากอุตสาหกรรมการเรียนภาษาออนไลน์มีความนิยมอย่างมากในประเทศจีน พบว่ามีจำนวนโรงเรียนเปิดเพิ่มมากขึ้นเพื่อแย่งชิงส่วนแบ่งทางการตลาดระหว่างกัน โรงเรียนส่วนใหญ่ไม่สนใจในการรับประกันการให้บริการอย่างมีคุณภาพสำหรับนักเรียนแต่ละคน อย่างไรก็ตาม การรักษามูลค่าทางธุรกิจด้านการศึกษา ความพึงพอใจของลูกค้ามีความสำคัญอย่างมากกว่าสิ่งอื่นใด โรงเรียนต่างๆ จึงพยายามปรับปรุงกลยุทธ์การสอนเพื่อให้เกิดผลในการพัฒนาทักษะการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียน งานวิจัยนี้ศึกษาโรงเรียน M เป็นตัวแบบในอุดมคติสำหรับการปรับปรุงความสามารถในการพูดภาษาอังกฤษของนักเรียน สำหรับการปรับปรุงกลยุทธ์การสอนให้แก่โรงเรียน R ตามหลักการด้านจัดการความรู้และนวัตกรรม โดยประยุกต์ใช้กระบวนการออกแบบเพชร 2 เม็ด เพื่อ 1) ศึกษาวิเคราะห์ช่องว่างการปฏิบัติการสอนของหลักสูตรในปัจจุบัน 2) เพื่อให้ได้ความรู้ที่จำเป็นเพื่อเติมเต็มช่องว่างความรู้ และ 3) เพื่อออกแบบรูปแบบการสอนเพื่อเสริมทักษะการพูดของนักเรียน ในขั้นตอนแรก การวิเคราะห์ช่องว่างความรู้ถูกนำมาใช้เพื่อทำความเข้าใจถึงสถานะการณ์สอนปัจจุบันและความต้องการของนักเรียน และบูรณาการกระบวนการแบบจำลองเพชร 2 เม็ด ประกอบด้วย กระบวนการค้นพบ บ่งชี้/กำหนด การพัฒนา และการออกแบบเพื่อไปปฏิบัติจริง ร่วมกับทักษะการเรียนรู้ในศตวรรษที่ 21 ทฤษฎีความสามารถในการสื่อสาร พีระมิดแห่งการเรียนรู้ และแนวคิดของห้องเรียนกลับด้าน เพื่อการบรรลุเป้าหมายในการพัฒนาทักษะการพูดภาษาอังกฤษของผู้เรียนในโรงเรียนสอนภาษาอังกฤษออนไลน์ Ren_US
Appears in Collections:CAMT: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
612132020 YU CHENG.pdf2.2 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.