Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77980
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorศิริพงษ์ ลดาวัลย์ ณ อยุธยา-
dc.contributor.authorรวิสรา อิ่มกูลen_US
dc.date.accessioned2023-06-08T10:38:43Z-
dc.date.available2023-06-08T10:38:43Z-
dc.date.issued2022-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77980-
dc.description.abstractThe objectives of this research were to 1) analyze internal environment factors of San Sai District Registrar Bureau, Chiang Mai Province which are the weaknesses and strengths of the operation to raise service standards to Convenient Government Center 2) Analyze external environment factors that creates opportunities and is a problem for the implementation of upgrading the standards of the Convenient Government Center. and 3) analyzing the strategic remedial approach of San Sai District Registrar Bureau, Chiang Mai Province to pass the evaluation of the convenient service of the Convenient Govemment Center. The study used a qualitative research method. The key informants were the Chief of Provincial. Administration Group of the Chiang Mai Province Registrar Bureau, District Chief, Deputy District Chief, and the officers working in The San Sai District Registrar Bureau and The Chiang Mai Province Registrar Bureau. A total of 20 cases. The results of the study revealed that. The results of the study found that Internal environmental factors of San Sai District Registry Office Chiang Mai Province is a strong point for the implementation of the improvement of public service standards according to the criteria for the service standard certification of the Government Convenience Center (GECC), which is more than the weak point. The work structure is divided according to the line of work. There is decentralized management. make administration Management is flexible, flexible, has rules, procedures, and standards of operation that are clear, not redundant categories, regulations, laws related to civil registration service,s and ID cards that are opportunities for the operation of the San Sai District Registry Office. Chiang Mai To raise service standards of public service according to the assessment criteria for the service standard certification of the Government Convenient Center (GECC).en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectส่วนราชการen_US
dc.titleความสำเร็จในการยกระดับมาตรฐานการให้บริการเป็นศูนย์ราชการสะดวก ของสำนักทะเบียนอำเภอสันทราย จังหวัดเชียงใหม่en_US
dc.title.alternativeThe Success in raising service standard to convenient government center of San Sai District Registration Office, Chiang Mai Provinceen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashบริการสาธารณะ -- สันทราย(เชียงใหม่)-
thailis.controlvocab.thashระบบราชการ -- สันทราย(เชียงใหม่)-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการศึกษานี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1. เพื่อวิเคราะห์กลยุทธ์หรือแนวทางในการดำเนินงานเพื่อ ยกระดับมาตรฐานการให้บริการประชาชนตามเกณฑ์การประเมินการขอรับรองมาตรฐานการ ให้บริการของศูนย์ราชการสะดวก (GECC) ของสำนักทะเบียนอำเภอสันทราย จังหวัดเชียงใหม่ 2. เพื่อวิเคราะห์จุดอ่อน และจุดแข็งในการดำเนินงานเพื่อยกระดับมาตรฐานการให้บริการประชาชน ตามเกณฑ์การประเมินการขอรับรองมาตรฐานการให้บริการของศูนย์ราชการสะดวก (GECC) ของ สำนักทะเบียนอำเภอสันทราย จังหวัดเชียงใหม่ 3. เพื่อวิเคราะห์ปัจจัยด้านสภาพแวดล้อมที่เป็นโอกาส และอุปสรรดต่อการดำเนินงานเพื่อยกระดับมาตรฐานการให้บริการประชาชนตามเกณฑ์การประเมิน การขอรับรองมาตรฐานการให้บริการของศูนย์ราชการสะควก (GECC) ของสำนักทะเบียนอำเภอ สันทราย จังหวัดเชียงใหม่ การศึกษาใช้วิธีวิจัยเชิงคุณภาพ โดยการสัมภาษณ์เจ้าหน้าที่ ที่เกี่ยวข้อง จำนวน 20 ราย ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยด้านสภาพแวดล้อมภายในของสำนักทะเบียนอำเภอสันทราย จังหวัดเชียงใหม่เป็นจุดแข็งต่อการดำเนินการยกระดับมาตรฐานการให้บริการประชาชนตามเกณฑ์ การขอรับรองมาตรฐานการให้บริการของศูนย์ราชการสะควก (GECC) ที่มากกว่าจุดอ่อนกล่าวคือ มี การแบ่งโครงสร้างการทำงานตามสายงาน มีการกระจายอำนาจการบริหารงาน ทำให้การบริหาร จัดการมีความยืดหยุ่น คล่องตัว มีระเบียบ ขั้นตอน และมาตรฐานการปฏิบัติงานที่ชัดเจนเป็น หมวดหมู่ไม่ซ้ำซ้อน ระเบียบ กฎหมาย ที่เกี่ยวข้องกับการบริการค้านทะเบียนราษฎรและบัตร ประจำตัวประชาชนที่เป็นโอกาสต่อการการดำเนินงาน ของสำนักทะเบียนอำเภอสันทราย จังหวัด เชียงใหม่ ในการยกระดับบริการมาตรฐานการให้บริการประชาชนตามเกณฑ์ประเมินการขอรับรอง มาตรฐานการให้บริการของศูนย์ราชการสะดวก (GECC)en_US
Appears in Collections:POL: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
631932043 รวิสรา อิ่มกูล.pdf2.16 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.