Please use this identifier to cite or link to this item: http://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77955
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorศุภฤกษ์ โพธิไพรัตนา-
dc.contributor.authorนนทิยา เนาว์สุวรรณen_US
dc.date.accessioned2023-06-07T01:53:35Z-
dc.date.available2023-06-07T01:53:35Z-
dc.date.issued2021-05-
dc.identifier.urihttp://cmuir.cmu.ac.th/jspui/handle/6653943832/77955-
dc.description.abstractThis research aims to study the factors and online promotions that influence the decision to buy fashion products via Lazada website. The sample consisted of 384 consumers who have purchased fashion products on Lazada website. The tools used for data collection were a questionnaire. Most of consumers were female, aged 20-35 years, occupation wasa private employee, average monthly income between 10,000-30,000baht, educational attainment was bachelor's degree, single status and live in the Central Region. Most of consumers buy fashion products via Lazada website during 12.01 hours -2 PM, purchase products 2-3 times / month and the cost per time to buy fashion products via the Lazada website. Each time the amount was 200 - 400 baht. The Research found that the influence of factors on the purchase of fashion items on the Lazada website is of great importance. The most important aspect sorted in order in terms of marketing promotion and awareness of ease and benefit. Personal factors in terms of gender, age, occupation, average monthly income, educational attainment, Marketing Mix in terms of advertising and sale promotion, behavioral attitudes and intentions affects the behavior of buying fashion products on the Lazada website in terms of the time of preference to shop through Lazada, the frequency of purchasing products through Lazada and the average cost/time of using Lazada but marital status and residence were at significant of 0.05 level. and the influence on beliefs about the reference group, confidence in the application control system active attitude perceived benefit Perceived ease affects behavioral intentions were at significant of 0.05 level and these factors could explain the variation in attitude and behavioral intentions by 55.0%.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherเชียงใหม่ : บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยเชียงใหม่en_US
dc.subjectTechnology adoptionen_US
dc.subjectBehavioren_US
dc.subjectFashion productsen_US
dc.titleอิทธิพลของปัจจัยการส่งเสริมการขายออนไลน์การยอมรับเทคโนโลยี แบบแผนพฤติกรรมที่มีต่อพฤติกรรมการซื้อสินค้าประเภทแฟชั่นทางเว็บไซต์ลาซาด้าen_US
dc.title.alternativeInfluence of online promotion factors, technology acceptance, planned behavior toward fashion consumer behaviors through Lazada websiteen_US
dc.typeIndependent Study (IS)
thailis.controlvocab.thashพฤติกรรมผู้บริโภค -- เชียงใหม่-
thailis.controlvocab.thashอินเทอร์เน็ตในการเผยแพร่ข่าวสาร-
thailis.controlvocab.thashการพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์-
thailis.controlvocab.thashการส่งเสริมการขาย-
thailis.controlvocab.thashการตลาดอินเทอร์เน็ต-
thesis.degreemasteren_US
thesis.description.thaiAbstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยและการส่งเสริมการขายออนไลน์ที่มีอิทธิพลต่อการ ตัดสินใจซื้อสินค้าแฟชั่นผ่านช่องทางเว็บไซต์ Lazada กลุ่มตัวอย่างเป็นผู้บริโภคที่เคยซื้อสินค้า ประเภทแฟชั่นทางเว็บไซต์ลาซาค้ำา จำนวน 384 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลเป็นแบบสอบถาม ผู้บริ โภคส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 20 - 35 ปี อาชีพ เป็นพนักงานเอกชน รายได้ เฉลี่ยต่อเดือน อยู่ระหว่าง 10,000 - 30,000 บาท การศึกษาระดับปริญญาตรี สถานภาพ โสด อาศัยอยู่ทางเขตจังหวัดภาคกลาง ผู้บริโภคส่วนใหญ่ซื้อสินค้ำแฟชั่นผ่านทางเว็บไซต์ลาซาค้ำาในช่วงเวลา เวลา12.01 น. – 14.00 น. ซื้อสินค้าจำนาน 2 - 3 ครั้ง/ เดือน และค่าใช้จ่ายต่อครั้งในการใช้บริการซื้อสินค้าแฟชั่นผ่านทางเว็บไซต์ลาซาค้า ในแต่ละครั้งอยู่ที่จำนวนเงิน 200 - 400 บาท ผลการวิจัยพบว่า อิทธิผลของปัจจัยที่มีต่อการซื้อสินค้าแฟชั่นบนเว็บไซต์ลาซาค้ำาอยู่ในระดับความสำคัญมาก ด้านที่มีความสำคัญมากที่สุด รียงตามลำดับคือ ด้านการส่งเสริมการตลาด และ ความรับรู้พึงความง่ายและประโยชน์ ปัจจัยเพศ อายุ อาชีพ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน ระดับการศึกษา ส่วนประสมทางการตลาดด้านโฆษณาและการส่งเสริมการขาย และเจตคติและความตั้งใจเชิงพฤติกรรม มีผลต่อพฤดิกรรมการซื้อสินค้าประเภทแฟชั่นทางเว็บไซค์ลาชาด้าด้านช่วงเวลาที่นิยมซื้อสินค้าผ่านลาซาค้า ด้านความถี่ในการชื้อสินค้าผ่านลาซาค้า และค้านค่าใช้ายเฉลี่ยครั้งในการใช้บริการลาซาค้า ตัวแปรสถานภาพ ที่อยู่อาศัย อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ ง.0 และอิทธิพลค้านความเชื่อเกี่ยวกับกลุ่มอ้างอิง ความเชื่อมั่นในเรื่องระบบควบคุมการใช้งาน ทัศนคติที่มีความตั้งใจที่จะใช้งาน การรับรู้ประโยชน์ การรับรู้ถึงความงำขส่งผลต่อเจตนาและความตั้งใจเชิงพฤติกรรม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และสามารถอธิบายความผันแปรของเจตคติและความตั้งใจเชิงพฤติกรรม ได้ร้อยละ 55.0en_US
Appears in Collections:MASSCOMM: Independent Study (IS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
591832021 นนทิยา เนาว์สุวรรณ.pdf1.47 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Items in CMUIR are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.